Bachelor of Science i kommunikasjons- og medievitenskap - konsentrasjon i integrerte strategiske kommunikasjoner
Zayed University
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Mohammed Bin Zayed City, De forente arabiske emirater
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Oversikt
Læreplanen etterfulgt av studenter som i
Alle konsentrasjoner tar innledende kurs i Mediehistorie, Medie- og Kulturkritikk, Mediehistoriefortelling, Medieteknologi, Anvendt digital kommunikasjon, Offentlige taler og overtalelse, samt avanserte kurs i Kommunikasjons- og mediaforskning og -analyse, medielov og internship. I stedet for å fokusere på en form eller medium for kommunikasjon studerer studentene en rekke medier og teknologier, inkludert lyd, video, web, multimedie og utskrift. Denne tilnærmingen gir en særegen integrering av instruksjoner og praktiske applikasjoner.
Det akademiske programmet følger modellen av programmer akkreditert av International Advertising Association, Akkrediteringsrådet for utdanning i journalistikk og massekommunikasjon, og Public Relations Society of America. Dette sikrer en bred liberal arts utdanning og dybde i å forstå og anvende profesjonelle prinsipper, ferdigheter og kompetanser. Denne modellen gjør Zayed University kommunikasjons- og medievitenskapsprogram unikt for De forente arabiske emirater og til Midtøsten.
I løpet av de tre første semesterene fullfører studentene kurs i generell utdanning samt COM 200 Kommunikasjon, Media og Samfunn. Når studentene er tatt opp på programmet, konsentrerer de seg om kurs i kommunikasjons- og medievitenskap og konsentrerer seg på ett av tre områder:
- Medieproduksjon og historiefortelling
- Integrerte strategiske kommunikasjoner
- Turisme og kulturell kommunikasjon
Konsentrasjoner i integrerte strategiske kommunikasjoner
(Denne konsentrasjonen er akkreditert av International Advertising Association)
Integrerte strategiske kommunikasjoner beskriver integrasjonen av de veletablerte feltene for Public Relations, Advertising, Promotion og Marketing. Integrerte strategiske kommunikasjoner innebærer planlegging og gjennomføring av kommunikasjonsprogrammer, kampanjer og meldinger for å skape koordinert og konsistent kommunikasjonsstrategier og taktikk for offentlige og private selskaper som adresserer de komplekse behovene til klienter i det 21. århundre. Nyutdannede i integrerte strategiske kommunikasjoner er godt egnet for profesjonelle stillinger i reklame, PR, fellesskapsrelasjoner, kundeservice, arrangementsplanlegging og kampanjer, kundeservice og medieplanlegging, samt for karriere i regjerings- og bedriftskommunikasjon. Etter uteksaminering kvalifiserer studentene seg for International Advertising Association (IAA) Diplom i Markedsføringskommunikasjon dersom de oppfyller visse kurskrav.
Program læringsutbytte
Etter vellykket gjennomføring av dette programmet vil studentene kunne:
- Forstå og anvende prinsippene og loven om ytringsfrihet og trykk for landet der institusjonen som inviterer ACEJMC, befinner seg, samt forstår rekkevidden av ytringsfrihetssystemer over hele verden.
- Demonstrere en forståelse av historien og rollen til fagfolk og institusjoner i å forme kommunikasjon.
- Demonstrere forståelse av former for mangfold i globale kulturer og i hjemmets samfunn i forhold til massekommunikasjon.
- Demonstrere en forståelse av mangfoldet av mennesker og kulturer og betydningen og effekten av massekommunikasjon i et globalt samfunn.
- Forstå konsepter og anvende teorier i bruk og presentasjon av bilder og informasjon.
- Demonstrere forståelse av faglige etiske prinsipper og arbeid etisk i forfølgelse av sannhet, nøyaktighet, rettferdighet og mangfold.
- Tenk kritisk, kreativt og uavhengig.
- Gjennomfør forskning og evaluer informasjon ved hjelp av metoder som passer til kommunikasjons yrker der de jobber.
- Skriv riktig og tydelig i skjemaer og stiler som passer for kommunikasjons yrker, publikum og formål de tjener.
- Kritisk vurdere sitt eget arbeid og det for andre for nøyaktighet og rettferdighet, klarhet, passende stil og grammatisk korrekthet.
- Bruk grunnleggende numeriske og statistiske begreper.
- Bruk gjeldende verktøy og teknologier som passer for kommunikasjons yrker der de jobber, og for å forstå den digitale verden.
- Arbeid effektivt i grupper og mellommenneskelige sammenhenger; demonstrere kapasiteten til å oppnå mål; utstille profesjonalitet på arbeidsplassen.