Bachelor of Science i programvareteknologi
Linnaeus University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Växjö, Sverige
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
SEK 465 000 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
03 Sep 2024
* skolepenger for studenter utenfor EU / EES / Sveits: 390 000,00 SEK
Studentøkt
Å flytte til et nytt land, begynne på studier og et nytt liv er et stort steg. Heldigvis for deg har elevene våre allerede vært gjennom prosessen! Derfor vil de invitere deg til et webinar for studenter av studenter.
Introduksjon
Vil du jobbe med spillutvikling, IT-systemer for biler, eller kanskje innen telekom? Fremtiden er spennende og full av muligheter!
IT er overalt i samfunnet vårt - i hjem, helse og industri. Dette programmet fokuserer hovedsakelig på programvaren i IT-systemer, som finnes i alt fra mobiltelefoner og spill til biler og industriroboter. Som informatiker vil du få en solid kunnskap om programmering og kunsten å designe og utvikle IT-systemer.
Datamaskiner styres av programmer. Disse programmene kan være veldig små eller store systemer med millioner av programkoder. Utvikling av større programmer krever gjennomtenkte tilnærminger og en god organisering. Hvordan organisere, designe og utvikle store datasystemer er noen av tingene du lærer innen programvareteknologi, som er et område av informatikk. Du vil også tilegne deg kunnskap om andre felt innen informatikk som datanettverk, databaser og operativsystemer.
Valgfag innen programmet lar deg lage din egen pedagogiske profil, for eksempel innen datagrafikk / visualisering.
Inntakskrav
Generelle opptakskrav Matematikk D. Eller: Matematikk 3c.
valg
Grad 60% og svensk scholastic Aptitude Test 40%
pensum
Klikk her for programplanen.
Karriere
En første jobb vil sannsynligvis bety at du jobber som programmerer i en større organisasjon. Deretter kan du fortsette å jobbe som prosjektleder, konsulent eller pedagog. Uansett hvor du jobber, vil du sannsynligvis jobbe i et team med andre personer. IT-verdenen er global, så arbeid i utlandet kan være like sannsynlig som arbeid i Sverige.
Grad
Bachelor of Science med fordypning i programvareteknologi. Hovedfeltet: informatikk.
Karrieremuligheter
En første jobb vil sannsynligvis bety at du jobber som programmerer i en større organisasjon. Du kan deretter fortsette å jobbe som prosjektleder, konsulent eller pedagog. Uansett hvor du jobber, vil du sannsynligvis jobbe i team med andre mennesker. IT-verdenen er global, så arbeid i utlandet kan være like sannsynlig som arbeid i Sverige.
Læreplan
Som informatiker vil du få solid kunnskap om programmering og kunsten å designe og utvikle IT-systemer.
Datamaskiner styres av programmer. Disse programmene kan være svært små, eller enorme systemer med millioner av linjer med programkode. Utvikling av større programmer krever gjennomtenkte tilnærminger og en god organisering. Hvordan organisere, designe og utvikle store datasystemer er noen av tingene du lærer i programvareteknologi, som er et område av informatikkfaget. Du vil også tilegne deg kunnskap om andre felt innen informatikk som datanettverk, databaser og operativsystemer.
Valgemner innenfor programmet lar deg lage din egen utdanningsprofil, for eksempel innen datagrafikk/visualisering.
Kurs innenfor programmet
År 1
- 1MA441, Grunnleggende matematikk for informatikere, 7,5 studiepoeng
- 1DV501, Introduksjon til programmering, 7,5 studiepoeng
- 1DV510, Teknisk informasjon og kommunikasjon, 7,5 studiepoeng
- 1DV700, Datasikkerhet, 7,5 studiepoeng
- 1DV503, Databaseteknologi, 7,5 studiepoeng
- 1DV502, Objektorientert programmering, 7,5 studiepoeng
- 1DV508, Prosjektkurs i informatikk, 7,5 studiepoeng
- 1MA462, Diskret matematikk, 7,5 studiepoeng
År 2
- 1DV607, Objektorientert analyse og design ved bruk av UML, 7,5 studiepoeng
- 1DT301, Datateknikk, 7,5 studiepoeng
- Valgfag, 7,5 studiepoeng
- 1DV512, Operativsystemer, 7,5 studiepoeng
- 2DV608, Software Design, 7,5 studiepoeng
- 1DV701, Datanettverk – en introduksjon, 7,5 studiepoeng
- 2DV609, Prosjektkurs i programvareteknikk, 7,5 studiepoeng
- 2DV516, Introduksjon til maskinlæring, 7,5 studiepoeng
År 3
- 2DV610, Programvaretesting, 7,5 studiepoeng
- 1DV516, Algoritmer og avanserte datastrukturer, 7,5 studiepoeng
- 1ME205, Webprogrammering, 15 studiepoeng
- Valgfag, 7,5 studiepoeng
- 2DV604, Programvarearkitekturer, 7,5 studiepoeng
- 2DV50E, Gradsprosjekt på bachelornivå, 15 studiepoeng