Honours Bachelor of Digital Experience Design
George Brown College
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Toronto, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
CAD 20 217 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* innenlandsundervisning | $18 190 for internasjonal undervisning. Alle gebyrer kan endres uten varsel
Introduksjon
Honours Bachelor of Digital Experience Design Degree er et fireårig program som produserer designere som kan løse problemer ved å bruke menneskesentrerte, sosialt bevisste og økonomisk levedyktige digitale løsninger.
Digital opplevelsesdesign inkluderer relaterte felt som tjenestedesign, brukeropplevelsesdesign og interaksjonsdesign. Det innebærer å forstå menneskelig atferd og menneske-datamaskin-interaksjon, gjennomføre forskning og brukervennlighetsstudier, administrere prosjekter og jobbe i team, bruke forretningsferdigheter, jobbe med eksisterende og nye digitale teknologier, prototyping av nye ideer og forutse fremtidige trender.
I dette programmet vil du utvikle evnen til å kritisk analysere og tilpasse deg de stadig skiftende forholdene for teknologi og kultur. Grunnkurs bygger dine analytiske, tekniske og forretningsmessige ferdigheter. I videregående kurs og hjørnesteinsprosjekter vil du samarbeide om digitale grensesnitt og applikasjoner, samt interaktive miljøer og objekter.
Denne læreplanen for designgrad fokuserer på tre læringsområder basert på den digitale opplevelsesdesignprosessen:
- Tenk: designtenkning, teori, kultur og forskning
- Lag: designe, bygge og teste digitale opplevelser
- Skip: entreprenørskap og kommersialisering av digitale produkter
Interactive Digital Media er en voksende bransje som er i rask endring, drevet av endringer i forbrukeratferd og teknologi. Nyutdannede fra dette programmet vil være i stand til å bidra til og til slutt lede tverrfaglige team for å løse problemer på tvers av en rekke felt som sikkerhet, transport, utdanning og produksjon. Graden forbereder også studentene til å forfølge doktorgradsstudier i et bredt spekter av akademiske disipliner.
Hvorfor studere Digital Experience Design ved George Brown College ?
The School of Design ved George Brown har et etablert rykte for designutdanning som fokuserer på fantasi, finpusser kritisk tenkning og engasjerer seg med de nyeste teknologiene. Vårt fakultet bringer en kombinasjon av yrkeserfaring og avansert utdanning for å tilby kursinnhold som alltid er i utvikling og reflekterer trender i industri og akademia.
School of Design ligger i et nytt 103 000 kvadratmeter stort anlegg i Daniels Waterfront – City of the Arts-utviklingen. Denne toppmoderne bygningen støtter akademiske programmer og industriprosjekter med funksjoner som:
- virtuell og utvidet virkelighet lab
- brukervennlighet og testlab
- Future Ways of Living-lab
- peer tutor lab
- digital sandkasse
- inkubatorer
- prototyping og verkstedrom
- utstillingsrom for design og innovasjon
Fasilitetene og datalaboratoriene våre inkluderer den nyeste maskinvaren og programvaren og kompletteres av Digital Media and Gaming Incubator og Digifest, en årlig festival som samler industri, akademikere og publikum for å tenke på hvordan digitale verktøy og teknologi vil forme livene våre og vår fremtid.
En læreplan som reflekterer endrede bransjekrav
Honours Bachelor of Digital Experience Design ble opprettet i samråd med industri, fakultet, alumni og studenter. Det gir spesialisert ferdighetstrening, kunnskap og praktisk erfaring for å forberede studentene på nåværende og fremtidige arbeidsmarkedskrav, så vel som for doktorgradsstudier.
Anvendt forskning: Innovasjonsbørsen og Designsenteret for smart økonomi
Den fremtidige School of Design-bygningen vil inkludere Innovation Exchange and Design Center for the Smart Economy, et forskningssenter hvor studenter og bedrifter vil slå seg sammen og bringe nye ideer til markedet.
Søk på Honours Bachelor of Digital Experience Design brobyggingsprogram
Studenter i år to eller tre av George Browns eksisterende treårige interaksjonsdesign avanserte diplomprogram kan være kvalifisert for avansert inntreden i Honours Bachelor of Digital Experience Design-programmet.
Etter vintersemesteret (januar–april), vil studenter som har fullført det andre året med interaksjonsdesign og utvikling (G113) med en GPA på 3,2 (75%) eller høyere, være kvalifisert til å fullføre et Fall Bridge-program. Ved vellykket gjennomføring av broen vil studentene gå inn i semester 5 av studiet.
Dine feltutdanningsalternativer
Studentene må fullføre en 420-timers betalt samarbeidsperiode i vår-/sommerperioden mellom tredje og fjerde år.
Studentene har muligheten til å fullføre dette samarbeidet innenlands og/eller internasjonalt, etter hvert som muligheter oppstår. Flertallet av arbeidsvilkårene for samarbeid er fullført i Greater Toronto-området, hvor designsektoren er robust og de fleste interaksjonsjobber er lokalisert.
School of Design Field Placement-teamet jobber med mange bemerkelsesverdige treningspartnere, inkludert byråer som Publicis, K9 Strategy + Design, Trevor/Peter og Relish Interactive; større, kjente merker som Nelvana (Corus Entertainment), Rogers Media, Mozilla, Crayola og PUR Gum; og en rekke industrirelevante kunst- og designinstitusjoner, inkludert Toronto International Film Festival (TIFF), Association of Registered Graphic Designers (RGD) og Applied Arts.
Arbeidsterminen lar studentene bruke ferdighetene, evnene og kunnskapen de har tilegnet seg i programmet i et arbeidsmiljø eller gjennom et passende interaksjonsdesignforskningsprosjekt eller -initiativ. Studentene får verdifull erfaring og mulighet til å reflektere over anvendelse av tidligere læring. Et fakultetsmedlem vurderer studenten basert på tilbakemelding fra arbeidsgiver.
Studentene vil utvikle en digital portefølje som viser gjenstander som er fullført i løpet av samarbeidsperioden.
Opptak
Stipend og finansiering
Stipend for internasjonale studenter ved George Brown College er generelt premiering i programmet basert på studentenes akademiske prestasjoner (og andre kriterier) på George Brown College etter begynnelsen av det akademiske programmet.
Læreplan
Påkrevde kurs
Semester 1 | Semester 2 | Semester 3 |
|
|
|
Semester 4 | Semester 5 | Semester 6 |
|
|
|
Mellom 6. og 7. semester på våren/sommeren | Semester 7 | Semester 8 |
|
|
|
Programresultat
Den nyutdannede demonstrerer evnen til å:
- Integrer teorier og metoder for digital opplevelsesdesign for å løse problemer i det virkelige livet og ta opp samfunnsspørsmål.
- Forklar relasjonene mellom digitale interaktive opplevelser og produkter og andre praksis- og studiefelt.
- Gi menneskesentrerte og forskningsbaserte løsninger og designmuligheter på tvers av sektorer.
- Bestem brukervennligheten til interaktive systemer for å optimalisere ytelsen til et produkt eller en tjeneste.
- Innlemme sentrale teoretiske konsepter for design for å informere planlegging, produksjon og kritikk av interaktive digitale opplevelser.
- Utvikle applikasjoner basert på trender innen digital opplevelsesdesign.
- Innlemme relevante teknologiske systemer i prosessen med å utvikle digitale opplevelser.
- Bruk menneskesentrerte designprinsipper for å utvikle og teste digitale produkter, systemer og tjenester for å forbedre den estetiske og funksjonelle opplevelsen.
- Velg de riktige verktøyene som gjør det mulig å designe, bygge, visualisere og programmere digitale interaktive opplevelser.
- Lag interaktive produkter, systemer og tjenester ved å bruke passende teknologier, materialer og produksjonsmetoder.
- Samarbeide med og lede tverrfaglige designteam og interessenter i prosessen med å designe et produkt eller en tjeneste.
- Administrer et designprosjekt ved å anvende forretningsmessige, juridiske og etiske prinsipper.
- Utforme økonomisk levedyktige prosjekter med tilhørende forretningsmodeller.
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
Nyutdannede fra dette programmet vil ha tilegnet seg ferdighetene som er nødvendige for å bli ansatt i design- og digitale mediestudioer, kreative laboratorier, in-house design og digitale avdelinger i større selskaper på tvers av sektorer, eller for å jobbe selvstendig eller i en oppstart.
Dette programmet forbereder kandidater til stillinger som:
- Digital opplevelsesdesigner
- Brukeropplevelsesdesigner
- Brukergrensesnitt Designer
- Human Interface Designer
- Interaksjonsdesigner
- Informasjon Arkitekt
- Digital Designer
- Digital produktdesigner
- Visual Designer
- Mobildesigner
- Webdesigner
- Brukeropplevelsesforsker
- Brukbarhetstester
- entreprenør
Industri
Digital Experience Design
Digital Experience Design bygger inn og påvirker menneskelig opplevelse gjennom de nye og interaktive formene for digital teknologi, som kombinerer maskinvare, programvare og design. Begrepet "erfaring" refererer til den mangefasetterte interaksjonen mellom mennesker og teknologi som respekterer de kontekstuelle og situasjonelle egenskapene til hver. Fremtiden til digital design ligger i å forstå denne interaksjonen.
Digital Experience Design får valuta innen forskning og praksis. IDEO, et fremtredende globalt designkonsulentfirma, lister opp "Digital Experiences" som et av sine kjernekompetanseområder. IDEO ser på "Digital Experiences" som de der det ikke er noen grenser mellom plattformer. De bruker maskinvare, programvare, web- og mobilelementer og interaktive medier for å utvikle effektive midler for folk å dele, skape og kommunisere. Derfor er Digital Experience Design et dynamisk felt som kontinuerlig tilpasser seg nye teknologier og grensesnitt, som smarte enheter, sensorer, adaptive arkitekturer, blandet virkelighet (AR/VR), oppslukende miljøer, multiskjermer og multisensoriske skjermer. Digital opplevelsesdesign revolusjonerer hvordan organisasjoner betjener kunder og hvordan vi samhandler med hverandre og verden rundt oss.
Interaktive digitale medier (IDM)
Canadian Interactive Alliance definerer interaktive digitale mediebedrifter som skapere av "digitalt innhold og miljøer som gir brukerne en rik interaktiv opplevelse - enten med selve innholdet eller med andre brukere - for underholdningsformål, informasjon eller utdanning, eller som gir tjenester som direkte muliggjør disse produktene/tjenestene» (2012 Canadian Interactive Industry Profile). IDM i Canada er en voksende industri som er i rask endring, drevet av endringer i forbrukeratferd og teknologi. Den omfattende IDM-sektoren inkluderer selskaper som produserer interaktivt innhold, samt firmaer som tilbyr ulike typer produkter eller tjenester for å muliggjøre produksjon av interaktivt innhold. Disse kalles noen ganger "kjerne" og "perifere" IDM. Kjerne-IDM-innhold inkluderer, men er ikke begrenset til, video- og mobilspill, underholdning på tvers av plattformer, nettserier, e-læring og opplæringsprodukter (Interactive Digital Media, OMDC).
The Greater Toronto Area (GTA) leder Nord-Amerika når det gjelder å tilby en mangfoldig, talentfull pool av interaktive digitale medier-arbeidere. GTA har 15 000 teknologiselskaper som sysselsetter mer enn 168 000 mennesker, noe som gjør Toronto til Canadas største teknologiknutepunkt og det tredje største nordamerikanske senteret for teknologibedrifter, i tillegg til å være det tredje største senteret for design på kontinentet.
Pathways
Hvis du er en George Brown College student som har fullført andre eller tredje år av Interaction Design and Development Advanced Diploma (G103) med et karaktersnitt på 3,2 (75%) eller høyere, kan du være kvalifisert til å fullføre en grad Pathway til dette programmet.
Fremtidige studiealternativer
Nyutdannede fra Honours Bachelor of Digital Experience Design-programmet kan kvalifisere til å forfølge videre doktorgradsstudier i relevante programområder. Studenter bør kontakte universiteter direkte for å utforske muligheter for forskerskole.
Eksempler på potensielle hovedfagsstudier og forskningsområder inkluderer design, interaksjonsdesign, digitale/interaktive medier, digital opplevelse, menneske-datamaskin-interaksjon, systemdesign, e-helse, e-læring, spilldesign, interaktiv kunst og kritisk praksis.