Ingeniør Bachelor
Kyoto University Of Advanced Science
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Kyoto, Japan
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
JPY 1 654 410 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* første året
Introduksjon
Det helengelske programmet ved KUAS' ingeniørfakultet - kanskje det mest unike i sitt slag i verden
KUAS har et ingeniørprogram som er nærmere produksjonsindustrien enn noen gang før, i et land som er verdenskjent for sin ingeniørmessige oppfinnsomhet. Dette er det helt nye, engelske fakultetet for ingeniørfag ved Kyoto University Of Advanced Science (KUAS). Med et team av internasjonalt anerkjente fakultetsmedlemmer og aktive profesjonelle ingeniører ble avdelingen etablert i 2020. Med fokus på teknologien som vil bidra til å forme fremtiden vår – elektriske kjøretøy, droner, roboter, AI-maskiner, motorrelaterte løsninger, kraftgenereringssystemer, og mye mer - vi ønsker neste generasjon ingeniører velkommen til Kyoto. For å skape toppmoderne teknologi er det viktig å gi toppmoderne utdanning. Med dette i tankene har vi laget et program som har det øverste målet å gi en utdanning som hjelper til med å utstyre studentene våre med de umiddelbare ferdighetene i den virkelige verden som trengs for å fungere best mulig i den moderne ingeniørverdenen. Vi spesialiserer oss innen mekanisk, elektrisk og mekatronikkteknologi, og tilbyr en utvendig-inn-tilnærming som tar i betraktning de nåværende trendene i bransjen, og gir studentene våre muligheten til å jobbe med ekte ingeniører i Kyotos fullverdige produksjonsindustri. Etter endt utdanning er målet vårt at studentene våre skal ha en jevnest mulig overgang til å jobbe ved verdenskjente selskaper og institusjoner, i Japan og utover.
Mekanisk og elektrisk systemteknikk
Mekanisk og elektrisk systemteknikk er opptatt av de intelligente teknologiplattformene som trengs for å møte globale utfordringer innen områder som miljø, energieffektivitet, mobilitet, infrastruktur, bærekraft, befolkningsforvaltning, katastrofeforebygging og nødhjelp, matproduksjon og store energigenereringssystemer. Det er også teknologien som gir næring til innovasjon innen felt som elektriske kjøretøy, industriroboter, droner, AI-drevet maskineri og motorrelaterte løsninger. Ved å anerkjenne dette mangfoldet tilbyr KUAS en høy grad av fleksibilitet i akademisk spesialisering, slik at studentene kan bli utsatt for et bredt spekter av kunnskap og ekspertise innen de ulike feltene som kreves av profesjonelt balanserte ingeniører. Kursene våre dekker emner som design, produksjon, mekatronikk, måling, kontroll, intelligente systemer og robotikk, materialer, ionikk, elektromagnetikk, aktuatorer, kraft- og energisystemer, mikroelektroniske teknologier og enheter, integrerte kretser og innebygde systemer, signalanalyse, maskinlæring , og kunstig intelligens.
En unik læreplan som lar elevene utfordre seg selv fra dag én
Et viktig pedagogisk mål med KUAS' ingeniørprogram er å koble teori og praksis i virkelige applikasjoner. Fra det første året gir KUAS praktiske kurs som en betydelig del av kurs på tvers av læreplanen. I løpet av sine fire studieår har studentene mange muligheter til å utvikle ferdighetene sine og lære å bruke dem effektivt i deres fremtidige profesjonelle karrierer. Videre kan studentene velge kurs med praktisk innhold som appellerer til deres interesser, fra dynamiske mekaniske systemer (hvor en utfordring er å lage en invertert pendelrobot) til kurs som fokuserer på programvaresystemer (for eksempel å gi brukere live tilbakemelding på informasjon som fanges opp fra sensorer). Gjennom disse kursene er studentene i stand til å følge sine interesser og nysgjerrighet uavhengig, pleie og utvikle betydelige ingeniørferdigheter som fører til praktiske, kreative løsninger.
Innovativ teambasert læring – Capstone-programmet
Denne forbindelsen, mellom utvikling av både grunnleggende kunnskap og tankesett for å bruke den kunnskapen kreativt, er tilstede gjennom hele læreplanen og kulminerer i vårt innovative hjørnesteinsprogram. Som et alternativ til et avsluttende forskningsprosjekt engasjerer KUAS-studenter seg "i feltet" med problemer i den virkelige verden og ingeniørspørsmål foreslått av partnerselskapene våre. Studentene samarbeider i små team for å finne kreative løsninger på disse problemene, ved å bruke den dybdekunnskapen og erfaringen de har fått gjennom kursene. Capstone-programmet gir derfor studentene våre en unik opplevelse og forståelse av problemene som den virkelige industrien står overfor i dag. For å forberede seg på denne utfordringen deltar studentene i et lignende pre-capstone-program i løpet av det tredje året.
Galleri
Opptak
Læreplan
1. år
Oversikt
Førsteårsstudenter tilegner seg kunnskaper og ferdigheter som er grunnleggende for deres utdanning som moderne ingeniører. Kursene fokuserer på teori og praksis innen matematikk og fysikk som er grunnleggende for ulike applikasjoner introdusert i senere, mer spesialiserte kurs. Vår tilnærming til disse grunnleggende disiplinene gjør det mulig for elevene å forstå hvordan ulike fenomener oppstår og hvordan de kan uttrykke dem matematisk. Disse kursene er forsterket med introduksjoner til informasjonskompetanse og informasjonsbehandling. I tillegg starter internasjonale studenter et intensivt japansk kurs som vil hjelpe å utstyre dem med kunnskapen og ferdighetene som trengs for å nyte livet i Japan.
Grunnleggende kurs
- Semester 1: Teknisk fysikk Ⅰ, kalkulus og lineær algebra Ⅰ Informasjonskompetanse
- Semester 2: Teknisk fysikk Ⅱ, kalkulus og lineær algebra Ⅱ, Algoritmisk tenkning og programmering med Python, grunnleggende mekanikk og introduksjon til design
Andre kurs (for semester 1 og 2) inkluderer japansk (både i skolesesongen og over ferien), valgfag for liberale kunster og kroppsøving.
2. år
Oversikt
Andreårsstudenter fortsetter utviklingen av grunnleggende kunnskap innen fagene matematikk og informasjonsbehandling. Disse emnene undervises i økende grad med en tilnærming som knytter forbindelser til ingeniørverdenen. Praktiske komponenter integreres gradvis i kursene, utfordrer studentenes evner og bidrar til å utvikle naturlig nysgjerrighet og evne til problemløsning.
Videre begynner studentene sin ingeniøropplæring ved å ta mer spesialiserte kurs inkludert materialmekanikk, elektromagnetisk teori, motorteknikk og praktiske verkstedbaserte kurs. Japansk språkundervisning for internasjonale studenter fortsetter også, med sikte på et mer avansert nivå med et praktisk vokabular som er nyttig i en ingeniørsammenheng.
Grunnleggende kurs
- Semester 3: Ordinære differensialligninger, introduksjon til C-programmering, mekanikk av materialer, elektromagnetisk teori, grunnleggende om elektriske motorer, øvelse for maskinverkstedspraksis
- Semester 4: Vektorkalkulus, Systemprogrammering med C, Maskindesign, Introduksjon til mekanismer og mobile roboter, Klassisk styringsteknikk, Introduksjon til fysisk kjemi, Kontrollprinsipper for elektriske motorer, Halvlederteknikk, Elektriske kretser, Mekatronikklaboratorium (Basic Robotics), Pre -Capstone Project 1
Andre kurs (for semester 3 og 4) inkluderer japansk (både i skolesesongen og over ferien), valgfag for liberale kunster og kroppsøving.
Fra semester tre er ikke studentene pålagt å ta alle kursene som tilbys hvert år. De kan velge hvilke kurs de skal ta basert på deres interesser og forutsetningskursene de allerede har fullført.
Fra semester fire begynner en annen viktig komponent av programmet Pre-Capstone Project 1. I dette prosjektet takler små team av studenter virkelige problemer under veiledning av professorer og ingeniører. Disse problemene er foreslått av selskaper primært fra teknologi- og ingeniørindustrien. Studentene fortsetter dette prosjektet i semester fem i Pre-Capstone Project 2.
3. år
Oversikt
Tredje året krysser broen til praktiske anvendelser.
Mens de fortsetter utviklingen av sin inngående matematiske kunnskap, nyter studentene en mer fleksibel læreplan. De kan velge kurs basert på interessene deres, inkludert kurs fokusert på mekatronikksystemer (der studentene takler problemer som å bygge en invertert pendelrobot) og kurs med fokus på programvaresystemer (der studentene lærer å lage applikasjoner som gir brukerne tilbakemeldinger basert på informasjon innhentet fra sensorer).
Grunnleggende kurs
- Semester 5: Fourieranalyse og partielle differensialligninger, digital signalbehandling, introduksjon til produksjonsteknikk, introduksjon til robotmanipulatorer, introduksjon til vitenskapelig måling, moderne kontrollteknikk, introduksjon til elektrokjemi, kraftelektronikkteknikk, analoge elektroniske kretser, mekatronikklaboratorium (energi) , Pre-Capstone Project 2
- Semester 6: kompleks analyse, sannsynlighet og statistikk, introduksjon til sensorer, digital kontrollteknikk, introduksjon til batteriteknikk, aktuatorsystemer, elektrisk kraftoverføring og -distribusjon, logiske kretser, introduksjon til kommunikasjonsteknikk, mekatronikklaboratoriet (avansert robotikk), Capstone Project 1 eller Laboratorieprosjekt 1.
Andre kurs (for semester 5) inkluderer Liberal Arts valgfag.
I Pre-Capstone Project 2 samarbeider studentene i små team for å løse reelle problemer foreslått av våre industripartnere. I semester seks tar studenter som planlegger å bli med i bedrifter etter endt utdanning Cap-Stone Project 1, der team av studenter takler reelle problemer på høyere nivå foreslått av bedrifter. Studenter som planlegger å fortsette til Graduate School tar Laboratory Project 1, der studentene deltar i et avgangsoppgaveprosjekt tildelt av veilederen.
4. år
Oversikt
Sisteårsstudenter konsentrerer seg om å styrke forbindelsene mellom kunnskapen som allerede er tilegnet og den praktiske anvendelsen av denne kunnskapen. Høydepunktet på det fjerde året er hjørnesteinsprogrammet.
I Cap-Stone Project 2 fortsetter studentene å samarbeide i små team for å løse problemer i den virkelige verden foreslått av våre industripartnere, og bygger på erfaringene som ble oppnådd under Pre-capstone-programmene året før. Sammenlignet med Pre-capstone-programmene er problemene større i omfang, og studentene blir evaluert basert på deres evne til å tenke kreative løsninger uten hjelp fra veilederen.
I Laboratory Project 2 fortsetter studenter som planlegger å forfølge en akademisk karriere ved å gå inn i masterprogrammet å jobbe i et KUAS-forskningslaboratorium.
Studentene er ikke pålagt å ta alle kursene som tilbys i år, og de kan velge hvilke de skal ta basert på interessene deres og forutsetningskursene de allerede har fullført.
Grunnleggende kurs
- Semester 7: Introduksjon til intellektuell eiendom, elektrisk kraftproduksjon og transformasjon, introduksjon til informasjons- og kommunikasjonsnettverk, Capstone Project 2 eller Laboratory Project 2
- Semester 8: spesialiserte emner valgfag
Andre kurs (for semester 8) inkluderer kroppsøving.
Eksamenskrav
Bachelorstudiet ved KUAS er et fireårig program.
For å få graden Bachelor of Engineering fra KUAS må studentene være innskrevet ved KUAS for en fireårsperiode (åtte hele undervisningssemester), oppnå 128 studiepoeng eller mer fra kurs som består av minst 30 studiepoeng fra fellesfag og 98 studiepoeng fra spesialiserte fag, og fullfør enten hjørnesteinsprosjektet eller laboratorieprosjektet (avhengig av fremtidige karrieremål).
Fokusområder
Avgangsstudenter kan velge ett av de fire generelle fokusområdene som er oppført nedenfor.
- Materialer
- Energi
- Informasjon
- Systemteknikk
Avgangsstudenter kan deretter velge en spesialisering, noen eksempler på disse er oppført nedenfor.
- MEMS
- Nanoteknologi
- Kraftelektronikk
- Strøm halvledere
- Elektroteknikk
- Strøm elektroniske kretser
- Elektriske kjøretøy
- Fornybar energi
- Kontrollteknikk
- Robotikk
- Systemdesign / Systems Engineering
- Maskinteknikk
- Meta-programmering
- Rekonfigurerbare systemer
- Innebygde IOT-teknologier
- Computational Materials Science
- Batteriteknikk
- Ionics
- Fjernmåling
- Drone Miljømåling
- Kvantematerialevitenskap
- Matematikk
- Kompleks analyse
- Uorganisk materialekjemi
- Nanomaterialer
- Keramikk
- Informasjons- og kommunikasjonsteknikk
- Statistisk fysikk
- Solid mekanikk
- Beregningsmekanikk
- Maskinlæring
- Stemme gjenkjenning
- Faststofffysikk
- Superledningsevne
- Optoelektroniske enheter
- Dielektrikk
- Holografi
- Funksjonelle materialer
- Datamaskin syn
- Virtuell virkelighet
- Utvidet virkelighet
- Pervasive Computing
- Bærbar databehandling
- Personlig informatikk
- Digital helse
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Nyutdannede studenter kan forvente høy etterspørsel etter ferdighetene sine i bransjer som de som er oppført nedenfor.
- Design produksjon
- Robotikk
- Måling og kontroll
- Energioverføring
- Ionics
- Aktuatorer
- Elektriske enheter