Internasjonal kommunikasjon
Hanze University of Applied Sciences - Groningen, the Netherlands
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Groningen, Nederland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* EU / EØS: € 2006 / NON-EU / EØS: € 7500
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Studie en bachelor i internasjonal kommunikasjon i Nederland
Internasjonal kommunikasjon (IC) er et studieprogram for nysgjerrige studenter som forstår hvilke effekter meldinger, nyheter og kampanjer har på samfunnet, som føler seg komfortabel med moderne kommunikasjonsteknologi, og som anser verden som deres hjem. Programmet trener studentene til å bli kommunikasjonspersonell som bygger opp tillit og som er proaktive, innovative, kreative, respektfulle og ansvarlige.
Høres utfordrende, ikke sant? I løpet av de siste tiårene har moderne kommunikasjonsmetoder gjort verden til en global landsby, og konstant teknologisk innovasjon har forandret kommunikasjonsområdet i et raskt tempo. Dette krever dagens kommunikasjonsprofessorer for å kunne tilpasse seg på et felt som alltid er på farten.
I denne hektiske og tilkoblede verden må organisasjonene kommunisere effektivt med sine interessenter. Effektiv kommunikasjon bygger solid omdømme, produserer kraftige meldinger og etablerer relasjoner med interessenter på et personlig nivå. Det internasjonale kommunikasjonsprogrammet vil gi deg de ferdigheter og kunnskaper som trengs for en internasjonal karriere i kommunikasjon. Du vil utvikle fleksibiliteten til å tilpasse seg endringer i en rask bevegelig industri, identifisere dynamikken bak effektiv kommunikasjon og sette kunnskapen og ferdighetene du får i praksis. Ved å velge dette langvarige internasjonale programmet vil du bli med studenter fra hele verden for å studere kommunikasjon i en internasjonal sammenheng og fra et interkulturelt perspektiv.
Du vil lære om PR, markedsføring, konsulentvirksomhet, krisekommunikasjon, offentlige saker og forretningskommunikasjon. Du vil motta medieopplæring, lære å skrive publikasjoner og organisere en internasjonal hendelse. Gjennom hele programmet legges det særlig vekt på å utvikle interkulturelle kompetanser og tilretteleggingsferdigheter.
Karrieremuligheter
Det er mange jobbmuligheter for en internasjonal kommunikasjonsprofessor. Kommunikasjonspersonell skal være kreative, fleksible, åpne og alltid opp for en utfordring. Det internasjonale kommunikasjonsprogrammet forbereder deg til en internasjonal karriere i en rekke stillinger. Studentene kan kanskje finne arbeid som PR-rådgiver, kommunikasjonskoordinator, markedsføringskonsulent, offentlig saksbehandler, sosialmediestrategist, pressekonsulent og hendelsesleder.
Det første året
Det første året fungerer som en generell introduksjon til en verden av kommunikasjon. Du vil utvikle engelskspråklige ferdigheter som er relevante for kommunikasjonspersonell. Gjennom året vil du utvikle interkulturell kompetanse og medieferdigheter og bli introdusert til forskningsmetoder og kommunikasjonsteorier. Den første blokken handler om krise og omdømme. I internasjonale grupper ser du på problemer som vises i media og hvordan du kan forhindre at et problem blir til en krise. Du vil lære å overvåke internasjonale medier, skrive pressemeldinger og organisere pressekonferanser. Emner som psykologi, interkulturell kommunikasjon, risiko- og krisekommunikasjon, taler og offentlig mening er alle en del av dette.
Den andre blokken handler om Online Branding. Din kreativitet vil bli utfordret når du utvikler elektroniske tekster og visualer for virkelige kunder, for å øke merkevaregjenkjennelsen eller for å markedsføre sine produkter. Du vil lære om markedsføringskommunikasjon, online kommunikasjon, kundeforvaltning og branding.
Visuell kommunikasjon og entreprenørskap er sentralt i blokken Media & Entrepreneurship. Du vil komme opp med et entreprenørkonsept og lære å pitche det i et bestemt medieformat.
Du vil få kameratrening og vil lage en personlig merkevarevideo. I løpet av den siste perioden av ditt første år arrangerer du en konferanse om kommunikasjons yrket. Du vil invitere internasjonale gjesteforelesere og få mulighet til å etablere verdifulle kontakter med personer som allerede jobber i kommunikasjonsbransjen.
Etter det første året
I det andre året vil du utvikle en mediekampanje og utforske teorien om interkulturell kommunikasjon for å hjelpe organisasjoner til å etablere og vedlikeholde internasjonale og interkulturelle relasjoner. Det tredje året blir brukt i utlandet. Du vil gjøre et internship og fylle valg semester ved enten å velge en mindre eller studere i utlandet ved en av våre partner universiteter rundt om i verden. Nederlandske studentene forventes å bruke minst ett år av sine studier i utlandet. Du får også muligheten til å gjøre et oppdrag i et såkalt levende laboratorium: Du skal jobbe i et tverrfaglig team på innovative løsninger for bedrifter. I ditt fjerde år som kommunikasjonsstudent vil du gjøre en mindreårig som vil utdype dine kunnskaper i et valgt fagområde. Deretter vil du i løpet av ditt siste semester ta på seg rollen som en junior konsulent og jobbe med å løse et problem for en organisasjon. Du forventes å tilby en løsning på et kommunikasjonsproblem som påvirker organisasjonen. Løsningen vil bli støttet av forskning og vil tilby strategisk råd på avansert nivå.
Opptakskrav
For å bli tatt opp til dette programmet vil du trenge et nasjonalt videregående diplom eller et internasjonalt videregående diplom. Du må også ha matematikk på din endelige liste over karakterer. Dine pedagogiske kvalifikasjoner må tilsvare det nederlandske HAVO videregående diplom. Siden programmet undervises helt på engelsk, kan det hende du må bevise din engelskferdighet, avhengig av utdanningsbakgrunn og nasjonalitet.