International Undergraduate Program (IUP) i kommunikasjon
Universitas Gadjah Mada
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Yogyakarta, Indonesia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
8 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
IDR 200 000 000 / per semester *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Indonesiske studenter: 25.000.000Rp / semester; Ikke-indonesiske studenter: 35.000.000Rp / semester
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Internasjonal bachelorprogram i Institutt for kommunikasjonsvitenskap har visjonen om å skape pålitelige, kvalifiserte og kultiverte kandidater i kommunikasjonsstudier, som kan prioritere samfunnsmessige behov for å ta på seg den globale utfordringen med å gi fordel for publikum gjennom "Crafting Well-Informed Samfunn'. Studentene forventes å uteksaminere seg med den kompetansen som balanserer mellom praktisk, forskning og kritisk tenkning ferdigheter.
Alle studenter blir underlagt klasser som vil utsette dem for grunnleggende kommunikasjonsteorier før de påtar seg to områder av interesse som tilbys av programmet.
- Medievitenskap
Medievitenskap er utformet for å utforske problemstillinger og teorier i verdenene i internasjonale medier og kommunikasjonsstudier. Studenter som velger dette studiet vil bli utsatt for både mediepraksis som kino og journalistikk, og medie teorier. I tillegg vil studentene i denne studien fokusere og observere digitale medier både som kommunikasjonsfenomen og et verktøy. - Strategisk kommunikasjon
Gjennom strategisk kommunikasjon vil studentene fokusere sin studie på vitenskapen om å bruke markedsføringskommunikasjon og teorier, prinsipper og verktøy for PR. Studien omfatter alle elementer i Markedsføringskommunikasjonsindustrien og PRs roller i ulike situasjoner.
Dette programmet tilbyr også et bredt spekter av læringsmetoder og innovasjoner, inkludert full levering i engelsk, student-sentrert og forskningsbasert læring, erfaringslæring, internasjonal eksponeringsaktivitet og rådgivende rådgivning.
Alt kursinnhold vil bli levert på fire år, bestå av 144 studiepoeng i 8 semestre. I de siste årene er avhandlingen obligatorisk å bli sendt for å bli uteksaminert fra dette programmet.
Hvorfor studere kommunikasjon med oss?
Indonesisk Media Landscape
- Digital media og sosiale medier trend
Indonesia har de største aktive sosiale sosiale brukerne i Sørøst-Asia, med 130 millioner på Facebook og 50 millioner på Instagram (Wearesocial, 2018). - Politisk kommunikasjon og media fenomen
Indonesia er det mest demokratiske landet i Sørøst-Asia, noe som fører til mer pressefrihet og mer dynamikk til sitt politiske miljø. - Oppgangen til Indonesias kreative næringer
4 av 7 Unicorn oppstart opererer i Indonesia, som tilbys rik studier om moderne digitale medier.
Kommunikasjon og kultur
Ulike kultur (300 etniske grupper, nettopp 1.340 stammer og over tusen lokale språk)
Kommunikasjonsstudier atmosfære i Yogyakarta
- Det er mange fellesskap med ulike bekymringer fra brede områder av interessefokus, som filmsamfunnet, musikksamfunnet, kunst og forestillingssamfunnet, det digitale oppstartssamfunnet.
- Tall for oppstart i den kreative mediebransjen etableres i Yogyakarta som Hipwee, Tirto, Mojok, Gameloft Indonesia og Brillio.
- Yogyakarta er kjent som utdanningsbyer, mens mange studenter fra hele Indonesia kom og studerte i Yogyakarta. Dette gjør Yogyakarta som smeltepotte i Indonesia, der det gir studenten en bedre studieatmosfære.
Læringsutbytte
Målet er å produsere kandidater med kritisk, kreativ, etisk og internasjonal anerkjennelse som tillater dem å være globale kommunikasjonsutøvere i informasjonssamfunnets æra. De detaljerte målene er forklart som følger:
- Å skape dydige nyutdannede som er i stand til å utvikle og implementere menneskelige verdier som er relevante for UNIVERSITAS GADJAH MADA pedagogiske visjon, oppdrag og mål som en del av det globale samfunnet.
- Å produsere kandidater som er sensitive og kritiske overfor kommunikasjonsfenomen som kan produsere vitenskapelig og kreativt arbeid innen kommunikasjon der det er i stand til å drive nasjonens fremgang mot velinformert samfunn.
- Å produsere kandidater som er lydhør og tilpasset kommunikasjonsdynamikken og utviklingen av global kommunikasjonsteknologi.
- Å skape kandidater som ikke bare er en del av det globale samfunnet, men også forandringsagenter for det globale samfunnets gode.
Curriculum
Læreplanen for International Undergraduate Program (IUP) i kommunikasjonsvitenskap UNIVERSITAS GADJAH MADA er utformet, arrangert og rettet mot å utstyre studenter til å bli unge kommunikasjonsforskere og dyktige undergraduates for å forutse behovene til kommunikasjons profesjonell industri. Dette programmet tilbyr også et bredt spekter av læringsmetoder og innovasjoner, inkludert full levering i engelsk, student-sentrert og forskningsbasert læring, erfaringslæring, internasjonal eksponeringsaktivitet og rådgivende rådgivning. Alt kursinnhold vil bli levert på fire år, bestå av 144 studiepoeng i 8 semestre. I de siste årene er avhandlingen obligatorisk å bli sendt for å bli uteksaminert fra dette programmet.
Opptakskrav
- Senior High School eller tilsvarende
(kandidater fra 2009, 2010, 2011 for indonesisk eller maksimalt 25 år for utenlandske søkere); - Engelsk språkkunnskaper som angitt av TOEFL / IELTS score for søkere fra et ikke-engelsktalende land.
Opptaksprosedyrer
- Registrer deg for en applikasjonskonto.
- Fullfør nettapplikasjonsskjemaet og last opp de nødvendige dokumentene.
- Betal et ikke-refunderbart søknadsgebyr: Rp. 1.500.000 via Multi Payment System av Bank Mandiri, BNI. BRI, BSM eller BTN.
- Skriv ut søknadsskjemaet og hent det under testen.
- Opptakskort kan skrives ut tre (3) dager før opptaksprøven.
Opptak
Læreplan
Alle studenter blir utsatt for klasser som vil utsette dem for grunnleggende kommunikasjonsteorier før de påtar seg to interesseområder som tilbys av programmet.
- Medievitenskap
Medievitenskap er designet for å utforske problemstillinger og teorier innen internasjonale medie- og kommunikasjonsstudier. Studenter som velger denne studieretningen vil bli eksponert for både mediepraksis som kinematografi og journalistikk, og medieteorier. I tillegg vil studentene i dette studiefokuset også lære og observere digitale medier både som et kommunikasjonsfenomen og et verktøy. - Strategisk kommunikasjon
Gjennom strategisk kommunikasjon vil studentene fokusere studiet på vitenskapen om å bruke markedskommunikasjon og teoriene, prinsippene og verktøyene for PR. Studieretningen omfatter alle elementer i markedskommunikasjonsbransjen og PR-rollene i ulike situasjoner.
Dette programmet tilbyr også et bredt utvalg av læringstilnærminger og innovasjoner, inkludert full levering på engelsk, studentsentrert og forskningsbasert læring, erfaringslæring, internasjonale eksponeringsaktiviteter og karriereutviklingsrådgivning.
Alt kursinnholdet vil bli levert på fire år består av 144 studiepoeng i 8 semestre. I de siste årene er oppgaveskriving obligatorisk å levere for å bli uteksaminert fra dette programmet.
Læreplanen til International Undergraduate Program (IUP) in Communication Science Universitas Gadjah Mada er utformet, arrangert og rettet for å utstyre studentene til å bli unge kommunikasjonsforskere og dyktige studenter for å forutse behovene til den profesjonelle kommunikasjonsindustrien. Dette programmet tilbyr også et bredt utvalg av læringstilnærminger og innovasjoner, inkludert full levering på engelsk, studentsentrert og forskningsbasert læring, erfaringslæring, internasjonale eksponeringsaktiviteter og karriereutviklingsrådgivning. Alt kursinnholdet vil bli levert på fire år består av 144 studiepoeng i 8 semestre. I de siste årene er oppgaveskriving obligatorisk å levere for å bli uteksaminert fra dette programmet.