Kommunikasjonsdesignkurs
Istituto Modartech
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Pontedera, Italia
Språk
Italiensk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 8 500 / per year *
Søknadsfrist
31 Jul 2024
Tidligste startdato
Oct 2024
* 8.000€ for EU-borgere, 10.000€ for ikke-EU-borgere
Introduksjon
Kommunikasjonsdesignkurset lar deg oppnå akademisk diplom på første nivå, tilsvarende en bachelorgrad og i samsvar med internasjonale universitetsstandarder.
En 3-årig bachelorgrad i kommunikasjonsdesign, for å utvikle visuelle, digitale og kreative ferdigheter.Med utgangspunkt i mote, men som dekker alle kommunikasjonsområder, trener dette universitetskurset fagfolk som er i stand til å forstå sosiale trender, kulturelle fenomener og subkulturer, for å oversette dem til kreative forslag.
Å studere kommunikasjonsdesign i Italia betyr å dra nytte av en unik designarv, og på Istituto Modartech underviser vi i kommunikasjon med fokus på mote, strengt knyttet til moderne kunst, fotografi, video og performance.
En grad i kommunikasjonsdesign åpner mange karrieremuligheter, og nå, mer enn noen gang, blir rollen som kommunikasjonsdesigner stadig viktigere.
Fra reklamedesign til motemarkedsføring og arrangementer, til webdesign og sosiale medier vil universitetskurset vårt lede deg til å oppdage hvordan du definerer strategier med en innovativ tilnærming for å få bedrifter til å vokse, og markedsføre produkter og tjenester med effektiv, emosjonell og overbevisende kommunikasjon av betydelig innvirkning.
Læreplan
Første året
- Markedsføring og visuell kommunikasjon I
- Moderne kunsthistorie
- Digital grafikkprogramvare I
- Grafisk design I
- Fotografering I
- Webdesign I
- Nettmarkedsføring
- Styling og trender
- Workshops, seminarer, besøk
Andre år
- Markedsføring II
- Visuell kommunikasjon II
- Digital grafikkprogramvare II
- Grafisk design II
- Copywriting
- Historiefortelling
- E-handelsstiftelser
- Fotografering II
- Webdesign II
- Digital video
- Samtidskunstens fenomenologi
- Engelsk språk I
- Workshops, seminarer, besøk
Tredje året
- Markedsføring og visuell kommunikasjon III
- Kommunikasjonsdesign og ledelse
- Arrangering av arrangementer
- Journalistisk kommunikasjon
- Personlig merkevarebygging
- opphavsrett
- Engelsk språk II
- Workshops, seminarer, besøk
- Avsluttende eksamener
- Praksisplasser
Studieplan | Dybdeområder
Studenten kan tilpasse studiene sine ved å velge noen studieretninger ut fra egne holdninger og faglige mål.
Emner, konkrete prosjekter, verkstedaktiviteter, praksisplasser og avsluttende oppgave tilpasses i studieplanen for å tilegne seg strategiske og spesialistiske ferdigheter i kreative kommunikasjonsyrker.
- Grafisk design – Reklamegrafikk
- Webdesign – Digitale og nye medier
- Motekommunikasjon – motemarkedsføring og begivenheter
Karrieremuligheter
- Kunst direktør
- Prosjektleder
- Grafisk designer
- Manager for sosiale medier
- Arrangør
- Blogger
- Webdesigner for relevante bedrifter
Praksis
Praksisen holdes i løpet av det siste studieåret, vekslende med opplæringsarbeid, eller ved fullført opplæring, i en av Modartech-partnerbedriftene.