Markedsføringsledelse
Hanze University of Applied Sciences - Groningen, the Netherlands
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Groningen, Nederland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* EU / EØS **: € 2006 / NON-EU / EEA *: € 7500
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Studer en bachelor i Markedsføringsledelse i Nederland
Er du interessert i å studere i et internasjonalt miljø? Har du lyst til å forbedre og utvikle dine salgsferdigheter? Er du ivrig etter å utforske markedsføring bakgrunn av for eksempel Google Analytics? Deretter Marketing Management er programmet for deg! Programmet er fullt dedikert til å utvikle ditt kommersielle talent.
Programmet er utviklet for å utvikle studentenes kunnskaper om alle aspekter av Markedsføringsledelse, gjennom en anvendt pedagogisk tilnærming. Gjennom studiene vil du samarbeide med andre studenter i lag for å takle et bredt spekter av virkelige markedsførings- og salgsprosesser som påvirker måten bedriften utføres i dag. Dette vil gjøre det mulig for deg å sette teori i praksis. The School of Marketing Management co-skaper tilfeller med sine foretrukne partnere for student prosjektarbeid. Dette gjøres i små, flerkulturelle grupper, som vil trene deg til å reagere effektivt på alle typer av utfordrende markedsspørsmål. Opplæring er også gitt i spesifikke ferdigheter som er avgjørende for din karriere, for eksempel å gi og motta tilbakemelding, jobbe i grupper, interkulturell følsomhet, kundeorientering og presentasjonsferdigheter.
Det fireårige bachelorprogrammet i Markedsføring ledes på engelsk. Hvert år består av to semestre og hvert semester er delt inn i to blokker. Markedsføringsfagfolk fungerer på ulike nivåer. Studiet fokuserer på følgende tre nivåer av ledelse: operasjonelt, taktisk og strategisk. Det lærer deg hvordan du skal bli en vellykket leder innen områder som markedsføring og salg, forretningsutvikling, merkevarebygging og markedsføringskommunikasjon.
Første året
Det første året fokuserer på det operative nivå i ledelsen. Det gir deg en introduksjon til feltene for markedsføring og organisasjonsteori. Temaer vil omfatte økonomi, markedsføring og kommunikasjon. Alle fag er knyttet til praktiske markedsførings tilfeller.
Andre fremmedspråk
For å utdype din kulturelle bevissthet og utvide horisonter vil du lære et ekstra fremmedspråk, som spansk, mandarin (det offisielle språket i Kina) eller nederlandsk.
Etter det første året
I det andre året lærer du hvordan du fokuserer på å nærme markedet fra et taktisk perspektiv. Du vil lære om kundeadferd og hvordan du oversetter den informasjonen til et praktisk produkt eller en tjeneste. Forskning gjør at du kan oppdage hvordan du nærmer deg kunder, hvem dine kunder akkurat er, hvilken pris du skal ta betalt for produktet ditt og hvordan du bør informere potensielle kunder offline og online.
Din arbeidsplass vil også finne sted i løpet av året. Erfaringen som er oppnådd i løpet av arbeidsplassen er utgangspunktet for de strategiske markedsnivåproblemene i det tredje året. Du vil få mer inngående kunnskap om markedsplanlegging, salg og kundeforhold som en del av en organisasjons generelle markedsføringspolitikk. I løpet av første semester i ditt fjerde og siste år får du muligheten til å gjøre en minor av ditt eget valg. Dette gjør at du kan lære mer om noe som kan interessere deg og vil tillate deg å utvide horisonter. I ditt siste semester, vil du fullføre et oppgraderingsprosjekt der du skal ta rollen som konsulent for et selskap. Du vil bli bedt om å studere et markedsføringsrelatert problem, skrive en sluttrapport og presentere eller forsvare funnene dine i en muntlig presentasjon.
Karrieremuligheter
Etter eksamen vil du være klar til å gå inn både den internasjonale og nasjonale arbeidsmarkedet. Du vil kunne jobbe i en rekke kommersielle stillinger. De jobbene du vil ha blitt utdannet til, har en ting til felles: utfordringene i dagens og nær fremtidige markedsføringsindustri. Her er noen eksempler på karriere alternativer, posisjoner og muligheter: kommersiell leder, markedssjef, leder for forretningsutvikling, salgssjef og account manager. Nyutdannede vil også kunne fortsette sine studier, ved å gjøre en Master of Science i økonomi eller en Master of Business Administration (MBA, for eksempel. Disse masterprogrammene tilbys på utdanningsinstitusjoner over hele verden. I Groningen er det også mange gode muligheter for mastergradsprogrammer. Universitetet i Groningen, Hanze University of Applied Sciences, Groningen og våre utenlandske partneruniversiteter tilbyr også mange markedsførings- og forretningsrelaterte masterprogrammer.
Opptakskrav
For å bli tatt opp til dette programmet vil du trenge et nasjonalt videregående diplom eller et internasjonalt videregående diplom. Dine pedagogiske kvalifikasjoner må tilsvare det nederlandske HAVO videregående diplom. Som programmet er undervist på engelsk, må du kanskje bevise din engelskspråklige ferdigheter, avhengig av din pedagogiske bakgrunn og nasjonalitet.