Mediekommunikasjon BA (Hons)
Bath Spa University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Bath, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 - 4 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 15 450 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduksjon
n/a
Ideelle studenter
Vi ser etter entusiastiske studenter som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen, med spesielt fokus på reklame, kampanjedesign og forskning. Vi verdsetter kreativ tenkning, men legger også vekt på å være samfunnsbevisste om saker som rase, ulikhet og representasjon i media. Evnen til å utfordre media og identifisere nye måter å kommunisere til publikum er derfor viktige egenskaper vi ser etter hos kandidater.
Karrieremuligheter
Mediekommunikasjonskurset vårt er designet for de som ønsker å lykkes innenfor og på tvers av den stadig voksende kommunikasjonsindustrien, og utvikler mye ettertraktede ferdigheter innen digital markedsføring, kreativ strategi, PR, journalistikk og ledelse av sosiale medier.
Våre kandidater er ansatt som reklame-, merkevare- og markedsledere, kampanjedesignere og -forskere, sosiale medier-skapere og -ledere, web- og grafiske designere, kreative strateger og mediepolitiske beslutningstakere, samt kurator- og arrangementskoordinatorer.
Mediekommunikasjonskandidater har fått arbeid i en rekke medie- og markedsføringsselskaper, veldedige organisasjoner og kulturelle organisasjoner, som Marvel Studios, ITV, Newbury Racecourse, Save the Children UK, Cognisses, Q Magazine og Komedia.
Galleri
Fasiliteter
Læreplan
Du vil utvikle praktiske ferdigheter innen markedsføring, kreativ strategi, journalistikk og sosiale medier gjennom linsen av etisk engasjert medieaktivisme, balansere kreativt og designarbeid med forskning på online influencers og medieetikk.
Gjennom hele graden vil du undersøke rollen til oppslukende medier, feministisk aktivisme, AI-kommunikasjon, utstillinger og offentlige publikum og mye mer i å forme fremtiden til mediekommunikasjon.
Du vil samle din evne til å tenke nytt mediene med din dypt forankrede kunnskap om kommunikasjonssektorene, og jobbe med alt fra kortformat Instagram-innhold til storskala mediekampanjer med våre industripartnere.
Kursstruktur
År én: publikum, aktivisme og tilgang
Åpne øynene for å være medieaktivist. Du vil bli introdusert til analytiske verktøy for å kritisere moderne medier, som kjønn og ulikhet. Du vil lære nye ferdigheter innen grafisk design og prosjektutvikling, samt hvordan du undersøker mediepublikum.
År to: bransjer, inkludering og influencere
Forstå kommunikasjonsbransjen. Du vil lære markedsføring, influencer og merkevarebyggingspraksis, og identifisere muligheter for å revolusjonere hvordan medieskapere kommuniserer til publikum. Du vil lære webdesignferdigheter, utforske grasrotsamfunnsmedier, øve på kommunikasjonsstrategier på tvers av plattformer og øke bevisstheten din om medieetikk.
År 3: nye stemmer, teknologier og muligheter
Bli en kommunikasjonsprofesjonell og realiser din visjon for et mer inkluderende medielandskap. Du vil jobbe utenfor universitetets grenser, bli med i The Studio, vårt innovasjonssenter for kreativ medieteknologi, og jobbe med Immersive Promotion Design, vårt interne oppslukende markedsføringsselskap, mens du samarbeider med kunst- og kulturorganisasjoner. Du vil lære hvordan oppslukende medier, feministisk aktivisme, AI-kommunikasjon og offentlige utstillinger alle kan forme fremtiden til media.
Hvordan blir jeg vurdert?
Du vil produsere den typen medieinnhold som definerer vår 'kommunikasjon for endring'-etos, og jobber med kreative mediekampanjer, markedsføringsstrategier, undersøkende journalistikk, politisk medieproduksjon, sosiale medieinnhold, PR-pakker og til og med utvidet virkelighet-spor.
Hvordan skal jeg lære?
Du vil bli undervist av et team av verdensledende forskere og kreative medieutøvere. Foreleserne våre leder an i hvordan vi markedsfører VR- og AR-opplevelser til nye målgrupper, redefinerer museumskureringspraksis for videospillindustrien og publiserer bøker om medias rolle i å forme hvordan samfunnet forstår morsrollen og problemer med infertilitet.
Forelesninger beskriver nøkkelpraksis og nye trender innen mediekommunikasjon, for eksempel kjønn på sosiale medier, rasemessig ulikhet i journalistikk, eller hvordan globale mediebedrifter definerer sitt publikum. Du vil også lære via workshops viet ferdigheter inkludert webdesign og mediemerkevarebygging, og i prosjektlaboratorier vil du jobbe med ansatte og studenter for å co-designe større kampanjer.
Profesjonell utplasseringsår
Dette valgfrie utplasseringsåret gir deg muligheten til å identifisere, søke om og sikre deg yrkeserfaring, normalt bestående av én til tre plasseringer over minimum ni måneder. Vellykket gjennomføring av denne modulen vil demonstrere din evne til å sikre og opprettholde ansettelse på høyere nivå.
Ved å fullføre modulen vil du ha rett til å legge til "med profesjonelt plasseringsår" til graden din.
Før ditt profesjonelle plasseringsår, vil du jobbe med å sikre plassering, ved å lage en utviklingsplan med modullederen din og din plasseringskoordinator fra vårt karriere- og arbeidsevneteam.
Når du kommer tilbake til universitetet for det siste året ditt, sender du inn plasseringsporteføljen din, og beskriver utviklingen din på plasseringen din.
Arbeidsplasseringer, bransjelink og praksisplasser
Et unikt aspekt ved mediekommunikasjonsgraden er at studentene har sjansen til å bli med i Immersive Promotion Design, vårt eget interne oppslukende markedsføringsselskap som støtter VR- og AR-reklamer for å kommunisere med publikum. Dette betyr at studentene våre får jobbe med markedsføringskampanjer for nye VR- og AR-opplevelser i regionen. Alle sisteårsstudenter vil også bli med i The Studio, Bath Spa University splitter nye sentrumsnav for kreativ medieteknologi.
Våre sisteårsmoduler leveres i samarbeid med industripartnere, og gir studentene innsikt i - og praktisk erfaring med - noen av de mest innovative og kulturelt betydningsfulle kunst-, media- og kommunikasjonsorganisasjonene i regionen.
Våre samarbeidspartnere inkluderer:
- National Videogame Museum i Sheffield
- F Word Magazine
- Bath Royal Literary and Scientific Institute.
Studentene våre har nylig produsert artikler, kampanjer, strategirapporter og innhold på sosiale medier for slike som:
- Badelandskap
- Stemmer
- Stroud filmfestival
- Stor stat
- Victoria Art Gallery i Bath
- Mary Shelley's House of Frankenstein i Bath.
Opptak
Program undervisningsavgift
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.