Offisiell bachelorgrad i spilldesign

Generelt

Programbeskrivelse

Lær med de beste

U-tad-graden i spilldesign gir deg opplæring i å bli videospiller og designer. Du vil ha direkte kontakt med industrien i et miljø som replikerer arbeids- og produksjonsmetodene, og som er hjemmet til et av landets mest anerkjente videospillstudioer: Pyro Mobile.

Du lærer sammen med noen av de beste fagpersonene i den internasjonale videospillbransjen: de mest anerkjente regissørene, designerne, utviklerne og produsentene i verden, administrerende direktører for de ledende internasjonale videospillstudioene, de beste spilldesignerne og kjente videospill. utviklere med de største internasjonale karrierer.

144761_pexels-photo-442576.jpeg

Spesielt designet for

Fremtidige designere og skapere av spill og digitale underholdningssystemer ønsker å konseptualisere og designe opplevelser, fortellinger og spillnivåer profesjonelt.

  • Playstation First: vi er medlem av PlayStation First-programmet, slik at du kan utvikle prosjektene dine på Sony-plattformer hvis du ønsker det.
  • Fasiliteter: U-tad har et høyt ytende videospillsenter hvor du kan få mest mulig ut av tiden din hos oss.
  • Unikt miljø: du vil lære sammen med et videospillstudio og oppleve hvordan det er å jobbe i denne typen selskaper.
  • Anerkjennelse: studentenes prosjekter har vunnet priser på store festivaler og arrangementer i sektoren.

ferdigheter

Grunnleggende ferdigheter

  • Studentene må demonstrere kunnskap og forståelse i et studieområde utover det som er i videregående opplæring, og som, selv om de generelt støttes av avanserte lærebøker, også inkluderer aspekter som innebærer moderne kunnskap i sitt studieretning.
  • Studentene må vite hvordan de kan bruke sine kunnskaper på sitt arbeid eller yrke på en profesjonell måte og ha ferdigheter som generelt demonstreres ved å utarbeide og forsvare argumenter og løse problemer i sitt studium.
  • Studentene må kunne samle og tolke relevante data (vanligvis innenfor sitt studieområde) for å produsere meninger, inkludert refleksjon over relevante sosiale, vitenskapelige og etiske spørsmål.
  • Studentene må kunne formidle informasjon, ideer, problemer og løsninger til både spesialister og ikke-spesialister.
  • Studentene må ha utviklet studiekompetansen som kreves for høyere læring og høy grad av autonomi.

144764_pexels-photo-1438081.jpeg

Generell kompetanse

  • Livslang læring gjennom uavhengige studier og videreutdanning.
  • Lær hvordan du kan tilpasse deg endringer og til nye situasjoner på en fleksibel og allsidig måte.
  • Utvikle kreativitet og innovasjon og ha evnen til å presentere ressurser, ideer og innovative metoder for å kunne gjøre dem om til handlinger.
  • Lederskap og evner til å forhandle.
  • Demonstrer initiativ og gründerånd.
  • Bli motivert av et ønske om kvalitet.
  • Demonstrere interesse for og følsomhet overfor sosiale og miljømessige spørsmål, samt evne til å analysere de sosiale implikasjonene av forretnings- og samfunnsansvar.
  • Demonstrere evnen til å jobbe i et team.
  • Lær hvordan du kan håndtere tiden effektivt.
  • Kunne jobbe i en internasjonal sammenheng og mangfoldige, flerkulturelle omgivelser.
  • Ha de grunnleggende ferdighetene som er nødvendige for å etablere personlige relasjoner.
  • Vær kritisk og selvkritisk; ha evnen til å analysere ulike alternativer.
  • Verdsett en følelse av etikk på jobben.
  • Arbeid i tverrfaglige miljøer.
  • Kunne organisere og planlegge.
  • Uttrykk deg passende, både muntlig og skriftlig.
  • Vis dyktighet i å analysere, oppsummere og samle informasjon fra en rekke kilder.
  • Administrer informasjon tilstrekkelig.
  • Kjenne til å ta avgjørelser og løse problemer i en profesjonell sammenheng.

Tverrgående ferdigheter

  • Distribuere kunnskap, aktiviteter og verdier i kulturelle, sportslige og sosiale sammenhenger.
  • Vis interesse for samfunnssamarbeid og frivillighet.

Spesifikke ferdigheter

  • Ha språkkunnskaper som kreves for å kommunisere og strukturere et sammenhengende argument innen sosiologi, filosofi og psykologi i forhold til interaktiv produktdesign.
  • Analyser sosiale og kulturelle aspekter som fremmer brukervennligheten til interaktive produkter.
  • Analyser behov og moralske og etiske implikasjoner av utvikling og design som interaktive produktdesignere står overfor.
  • Forstå innflytelsen fra sosiologi, filosofi og psykologi på kunsthistorie, litteratur og spill som en referanse i den kreative prosessen.
  • Bruk det praktiske grunnlaget for matematikk og fysikk for å lage et interaktivt digitalt produkt.
  • Forstå de praktiske grunnlagene for bruk og programmering av datamaskiner og utvikling av interaktive produkter.
  • Evaluer de etiske, tekniske og kreative implikasjonene av teknologi for interaktiv produktdesign.
  • Forstå prinsippene for audiovisuell historiefortelling for å lage argumenter og historier som kan brukes på interaktive produkter.
  • Ha kunnskap om 2D og 3D innholdsdesign og kunstneriske teknikker.
  • Bruk kreativitet i det digitale innholdsmiljøet.
  • Ha kunnskap om elementene som er involvert i utformingen av interaktivt arbeid for brukerne.
  • Bruk grunnleggende kunnskap om samhandling mellom mann og maskin på et interaktivt digitalt produkt.
  • Bruk grunnleggende fortelling på utvikling av interaktive produkter.
  • Analyser brukeregenskaper og behov i det humane miljøet som et grunnleggende element i utformingen av interaktive produkter.
  • Forstå prosessene til elementene som er involvert i interaktiv kunstnerisk produksjon.
  • Bruk de grunnleggende prinsippene for animasjon på datagenererte modeller.
  • Bruk teoretisk og praktisk produktdesignkunnskap til innholdsutvikling.
  • Forstå designprinsippene som muliggjør bruk, tilgjengelighet og brukervennlighet av interaktive produkter og deres filosofiske implikasjoner.
  • Vær oppmerksom på de avgjørende faktorene i forbrukermarkedet for interaktive produkter, ta kunnskap og respekt for sosiale og kulturelle miljøer i betraktning.
  • Forstå prinsippene for design som brukes på flere forbrukerenheter.
  • Forstå og være i stand til å kommunisere klart og effektivt utviklingsretningslinjene for et produkt.
  • Forstå de relevante aspektene av det digitale samfunnet i sammenheng med sosiologi, filosofi, psykologi, etikk, moralske verdier og aspekter relatert til kunnskap, som påvirker opprettelse, publisering og distribusjon av interaktive produkter.
  • Forstå og vite hvordan du skal adressere forholdet mellom teknologi - samfunn - kultur, når det gjelder interaktiv produktdesign.
  • Anerkjenn de filosofiske, sosiale og politiske implikasjonene av teknologidesign og innovasjon.
  • Oppdage implikasjonene av juridiske og etiske grenser for teknologiinnovasjoner.

144765_pexels-photo-806835.jpeg

Karriere

Media og digital underholdning

  • Videospilldesigner
  • Videospillartist
  • Programmerer for videospill
  • Produsent av videospill
  • advergaming
  • Spillspesifikasjon

redaksjonell

  • E-bok, online og interaktiv pressedesigner
  • E-læring grensesnitt designer

Audiovisuell og kommunikasjon

  • Multimedia designer

Avanserte teknologier

  • Simulering og virtual reality-spesialist

Reklame og markedsføring

  • 3D datagrafikk kreativ designer
  • Multimedia designer
  • Nettstedsdesigner og utvikler
  • E-business apps designer
  • Interaktiv prosjektleder

Nettverkssamfunn / Informasjonsnettverk

  • Nettverkskommunikasjonssjef
Sist oppdatert nov. 2020

Om skolen

Somos un Centro Universitario referente en la formación de futuros líderes del mundo digital. Somos un centro de alto rendimiento que combina la experiencia internacional de sus fundadores, una comuni ... Les mer

Somos un Centro Universitario referente en la formación de futuros líderes del mundo digital. Somos un centro de alto rendimiento que combina la experiencia internacional de sus fundadores, una comunidad de estudiantes y profesionales muy unida y una fuente inagotable de innovación. En U-tad nos enorgullecemos de que nuestros alumnos aprendan trabajando en un auténtico entorno real. Minimér