Treårig kurs i visuell design
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk, Italiensk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 21 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* EU- og EFTA-studenter kan vurderes for en justering av skolepengene deres hvis de fremlegger bevis på inntektene sine
Introduksjon
Learning by doing er prinsippet som ligger til grunn for de treårige kursene på Raffles Milano, en treningserfaring som strukturerer sinnet, gir et solid teknisk grunnlag og slipper løs et ønske om å utvide livshorisonten din.
Hvorfor?
Å designe er å forvandle verden, fra de enkleste tingene til de mest komplekse. Design er ikke bare en disiplin som lærer oss hvordan vi kan finne opp og forbedre den materielle siden av livet: det er også en ideell modell som lærer oss hvordan ting både store og små bindes sammen av usynlige tråder. Det er kunsten å endre, ansvar og engasjement.
Designforelesere
De er velfunderte fagfolk, forfattere av prosjekter som har markert seg, og med mange års undervisningserfaring. De har en bred og virkelig internasjonal visjon.
De er en del av en sammensveiset og produktiv gruppe, og de elsker å diskutere fremdriften til kurs, mulighetene som byr seg på flukt og individuelle studenters prestasjoner.
Bedrift og merkevarer
I løpet av nesten tretti års arbeid har Raffles Group bygget opp et betydelig nettverk av partnere som deltar i våre treårige kurs og masterkurs. Disse bedriftenes omdømme og kvaliteten på relasjonene de har utviklet med dem er en garanti for et desidert fruktbart møte mellom utdanning og næringsliv.
Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC – Hong Kong og Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahogany, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewellers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
Mandagsprat
Hver mandag kveld kl. 18.00 inviterer Raffles Milano sine studenter til å møte en av de store personlighetene som går på scenen for design, stil og designkultur. Å høre historiene og ideene som påvirker markedet og driver vårt tankesett – rett fra hestens munn – er en fantastisk mulighet som tilfører substans til våre akademiske programmer. Her er agendaen for møtene for det kommende året.
EU- og EFTA-studenter kan vurderes for en justering av skolepengene hvis de fremlegger bevis på inntektene sine.
Ideelle studenter
Kurset er beregnet på studenter som har et vitnemål fra videregående skole fra enten et italiensk eller et utenlandsk universitet. Det forventes at søkere viser en sterk interesse for designdisipliner (visuell, grafisk, utstilling og digital design, bokstaver, fotografi og video), i samfunnsvitenskap (antropologi, teorier om kommunikasjon og massemedier, sosiologi og semiologi), og i billedkunstens kultur (kunst- og designhistorie). Studenter som deltar på dette kurset er fremtidige designere av digital og analog kommunikasjon, kreative direktører og merkevareeksperter.
Karrieremuligheter
Profesjonelle muligheter
Den visuelle designeren er en kreativ som også er i stand til å koordinere ferdighetene til et team som spesialiserer seg på en rekke disipliner. Han vet også hvordan han som orkesterdirigent skal møte komplekse spørsmål som står på spill i institusjonell kommunikasjon, tjenester og produkter. Dette kurset gjør det mulig for studentene å tilegne seg en metodikk som kan brukes i de ulike fasene av et prosjekt og dets gjennomføring og å søke jobb som designere (i profesjonelle kontorer, byråer eller organisasjoner) eller kreative konsulenter for industrielle eller kommersielle firmaer, eller – ved å åpne et eget kontor – for å ta skrittet fullt ut som gründere i sin egen karriere.
Galleri
Læreplan
En introduksjonsfase (første år) etterfølges av en mellomfase som fokuserer på en casestudie (andre år) og deretter en fullføringsprosess dedikert til det endelige prosjektet og porteføljen (tredje året). Fra grunnlaget for grunnleggende design til grammatikken i typografi, fra grafiske layoutprogrammer til emballasje, fra bevegelsesgrafikk til interaktiv design, lærer studentene alle disipliner knyttet til visuell design, og kombinerer teknikker med teknologier og deres egen kulturelle humus, for å operere bevisst i de komplekse scenariene i vårt moderne samfunn.
Emner
- Grafisk design
- Merkedesign
- Fotografi og videofortelling
- Kunst- og designhistorie
- Utstillingsdesign og skilting
- Digital design
- Interaktivt design
- Antropologi, sosiologi, semiologi
- Teori om massemedier
- Markedsføring og forskning