BA (Hons) Reklame og design
AAS College
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Thessaloniki, Hellas
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet, På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 6 800 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
" Reklame er evnen til å fornemme, tolke ... å sette hjertet av en bedrift i type, papir og blekk" Leo Burnett
Kurset forbereder studentene til en karriere innen kreativ reklame og oppmuntrer til kreativ tenkning også.
Undervist av et team av reklameutøvere og akademiske teoretikere, er studentene utstyrt med moderne kunnskap for å kunne forstå de teoretiske og praktiske aspektene av alle nivåer i reklameindustrien fra planlegging til kreativ produksjon og presentasjon.
Studier understøttes av kontekstuelle studier - designteori og live-truser fra bransjen samt studentkonkurransetilgang sammen med en individuell studie av studentens selvinitierte truser. De blir utfordret over et bredt spekter av medier som trykk, TV, omgivelser, gerilja, nett, virale og sosiale nettverk som Twitter og Facebook.
I løpet av det første året begynner kurset med et program av ideer / konseptgenereringsprosjekter, blir det innført spesifikke reklameformater mot slutten av semester ett. I semesteret utvidet to prosjekter til å omfatte typografi, layout og datakompetanse.
I det andre året forstår studentene at "ideen" er konge og vekten skifter til å utvikle lydannonseringsstrategiene som er grunnlaget for disse ideene. Copywriting og grafisk design for reklame danner en betydelig del av undervisningen. Studentene har også mulighet til å skaffe seg fotografiske, video- og lydredigeringsevner.
Reklame er og har alltid vært en av de mest dynamiske og spennende karriere kreative studentene kan velge og med eksplosjonen av nye medier, for eksempel Internett, krever industrien talentfulle og engasjerte mennesker som aldri før.
Inntakskrav
- Diplom og transkripsjon fra videregående skole
- Bevis for studentens evne i engelsk språk (IELTS 6.0 eller tilsvarende). Hvis tidligere utdanning var på engelsk, er det ikke behov for noen test, bare et sertifikat der dette er bekreftet
- Portfolio
- Pass
- AAS Søknadsskjema
Kurs i et øyeblikk
År 1
- Introduksjon til annonsering 1 og 2
- Introduksjon til digital bildebehandling
- Visuell kommunikasjon
- Designteori 1
- Introduksjon til Motion Graphics
År 2
- Integrerte kampanjer
- Merkevarebygging og identitet
- Boken
- Grafisk kommunikasjon
- Designteori 2
- Bevegelsesgrafikk 2
År 3
- Kreative lagkampanjer
- Design Research Project
- Boken
- Endelig hovedprosjekt
Viktige datoer og informasjon
- Varighet: 36 måneder (3 år)
- Opplæringsskjema: undervist
- Utdanningsvarianter: heltid
- Språk: Engelsk
- Søknadsfrist: 20. juli 2020
- Klasser Startdato: 28. september 2020
- Prisliste: University of Sunderland - Storbritannia
- Britisk grad: Bachelor of Arts with Honor
Opptak
Læreplan
Undervist av et team av reklameutøvere og akademiske teoretikere, er studentene utstyrt med moderne kunnskap for å kunne forstå de teoretiske og praktiske aspektene av alle nivåer i reklameindustrien fra planlegging til kreativ produksjon og presentasjon.
Studier er underbygget av kontekstuelle studier – designteori og live briefs fra industrien samt deltakelse i studentkonkurranser sammen med en individuell studie av studentens selvinitierte truser. De utfordres over et bredt spekter av medier som print, TV, ambient, gerilja, nett, virale og sosiale nettverk som Twitter og Facebook.
I det første året starter kurset med et program med ideer/konseptgenereringsprosjekter, spesifikke reklamebriefer introduseres mot slutten av semester en. I semesteret ble to prosjekter utvidet til å omfatte typografi, layout og datakunnskaper.
I det andre året forstår studentene at "ideen" er konge, og vekten skifter til å utvikle de gode reklamestrategiene som er grunnlaget for disse ideene. Copywriting og grafisk design for annonsering utgjør en vesentlig del av undervisningen. Studentene har også mulighet til å tilegne seg foto-, video- og lydredigeringsferdigheter.
Reklame er og har alltid vært en av de mest dynamiske og spennende karriere kreative studentene kan velge og med eksplosjonen av nye medier, for eksempel Internett, krever industrien talentfulle og engasjerte mennesker som aldri før.
Kurs i et øyeblikk
År 1
- Introduksjon til annonsering 1 og 2
- Introduksjon til digital bildebehandling
- Visuell kommunikasjon
- Designteori 1
- Introduksjon til Motion Graphics
År 2
- Integrerte kampanjer
- Merkevarebygging og identitet
- Boken
- Opplev den kreative industrien
- Designteori 2
- Bevegelsesgrafikk 2
År 3
- Kreative lagkampanjer
- Design Research Project
- Boken
- Endelig hovedprosjekt
Viktige datoer og informasjon
- Varighet: 36 måneder (3 år)
- Utdanningsform: undervist
- Utdanningsvarianter: heltid
- Språk Engelsk
- Søknadsfrist: 30. juni 2024
- Klassens startdato: 7. oktober 2024
- Award Body: University of Sunderland - Storbritannia
- Britisk grad: Bachelor of Arts with Honor
Galleri
Karrieremuligheter
Kurset forbereder studentene til en karriere innen kreativ reklame og oppmuntrer til kreativ tenkning også.