
BBA i Global Hospitality Management
VARIGHET
3 up to 4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Apr 2025
STUDIEAVGIFT
USD 42 925 *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* samlede obligatoriske akademiske utgifter for 122 studiepoeng
Introduksjon
En Bachelor of Business Administration i Global Hospitality Management fra AIHM kombinerer eksemplarisk sveitsisk utdanning med et globalt tankesett og et internasjonalt syn for å forberede deg på en blomstrende karriere innen gjestfrihet, internasjonal turisme og relaterte gründerforetak. Grunnlagt av Minor Hotels og i akademisk tilknytning til Les Roches, samler AIHM to kraftsenternavn for én ledende utdanning innen global gjestfrihetsledelse.
Programmet tar sikte på å forberede studentene på en rekke globale ledelses- og operative karrierer i den internasjonale reiselivs- og gjestfrihetssektoren og å gi dem verktøyene til å starte sine gründerforetak. Ved å bygge på operative ferdigheter og kunnskap videreutvikler programmet ledelsesteorier og -kompetanser ved å bruke en rekke undervisnings- og læringsprosesser.
- Studenter som følger Les Roches pensum har en sysselsettingsgrad på 94% ved uteksaminering.
- Minor Hotels sitt omfattende nettverk gir tilgang til over 35 000 fagfolk og gründere innen gjestfrihets- og reiselivsnæringen.
- Motta gjestfrihetsopplevelse i den virkelige verden fra noen av verdens mest anerkjente gjestfrihetsmerker.
- Lær fra internasjonale fakulteter godkjent av Les Roches, med flere tiår med erfaring fra gjestfrihetsledelse.
Galleri
Ideelle studenter
Programmet tar sikte på å forberede studentene på en rekke globale ledelses- og operative karrierer i den internasjonale reiselivs- og gjestfrihetssektoren og å gi dem verktøyene til å starte sine gründerforetak. Ved å bygge på operative ferdigheter og kunnskap videreutvikler programmet ledelsesteorier og -kompetanser ved å bruke en rekke undervisnings- og læringsprosesser.
Opptak
Læreplan
AIHM bringer den Les Roches akkrediterte læreplanen til Sørøst-Asia for første gang. Læreplanen dekker 3,5 år, som inkluderer 7 semestre. Hvert semester bygger på det forrige og gir studentene en helhetlig læringsopplevelse.
Erfaringslæring
Ved AIHM legger vi vekt på erfaringslæring.
På toppen av praktisk læring og personlig veiledning i klasserommet, inkluderer bachelorgradsprogrammet vårt to praksisplasser som vil hjelpe deg med å få erfaring fra den virkelige verden og innsideinformasjon som du vil bruke for resten av karrieren.
praksisplasser
Praksisplasser finner sted i semester 2 og 5. Den første er på en Minor Hotels-eiendom i Thailand, og fordyper studentene i en verden av gjestfrihet på toppnivå.
Den andre praksisplassen er en internasjonal plassering etter eget valg – enten det er et hotell i utlandet, et Fortune 500-selskap eller en spennende oppstart.
I løpet av hver utplassering vil du få sjansen til å dykke dypere inn i spesialiseringen din og sette kunnskapen din ut i praksis.
Akademisk Program
Få en Bachelor of Business Administration i Global Hospitality Management fra AIHM. Dette programmet går over 3,5 år (7 semestre). Vi legger vekt på erfaringsbasert læring levert med et globalt syn, noe som betyr at du vil tilbringe to semestre engasjert i et profesjonelt internship designet for å sette kunnskapen din og ferdighetene dine i praksis i virkelige gjestfrihetsmiljøer. Lær i aksjon på AIHM.
Semester 1
Innovasjon, entreprenørskap og kommunikasjon
- Introduksjon til entreprenøriell design
- Ønologiens verden
- Numeriske ferdigheter for gjestfriheten
- Profesjonell kommunikasjonsferdigheter
- Essential English
Fra gården til bordet
- Fine Dining Service
- Fint spisekjøkken
Gjesterelasjoner og hotelldrift
- Front Office praktiske og eiendomsforvaltningssystemer
- Concierge og Guest Relations
- Romavdelingen i gjestfrihet
- Housekeeping Operations
Ferdigheter og teknikker innen mat og drikke
- Internasjonalt kjøkken, catering, banketter og mottakelser
- Mixology, Bar og Barista
Restaurant Laboratorium
- Innovative restaurantkonsepter
- Gatemat
- Renholdsvitenskap og forvaltning i bærekraftig praksis
Semester 2
- Profesjonell utvikling I
- Refleksjon over praksis I
Semester 3
- Gjestfrihet finansregnskap
- Håndtere mangfold på den globale arbeidsplassen
- Markedsføring for gjestfrihetsbransjen
- Akademisk kommunikasjonsferdigheter
- Grunnleggende om dataanalyse og visualisering
Semester 4
- Food & Beverage Management
- Hospitality Managerial AccountingLeder team til suksess
- Digital markedsføring og salg
- Rom Inventar og kontrollstyring
- Gjestfrihet Fasiliteter Ledelse
- Grunnleggende om økonomi
Semester 5
- Faglig utvikling Ii
- Refleksjon over praksis Ii
Semester 6
- Gjestfrihet økonomistyring
- Menneske- og talentledelse
- Modeller for problemløsning og beslutningstaking
- Kundeansvarlig
- Inntekts- og prisstyring
- Dataanalyse for forretningsoptimalisering
Semester 7
Alternativ 1: Spesialisering i gjestfrihetsentreprenørskap
- Innovasjon innen gjestfrihet
- Prosjekter, etikk og juridiske vurderinger
- Gjestfrihetsprognoser og modellering
- Digital markedsføring og innholdsskaping
Alternativ 2: Spesialisering i digitale markedsføringsstrategier
- Innovative salgsstrategier
- Merkevareledelse
- Markedsføring 4.0
- Global strategisk markedsføring
Alternativ 3: Spesialisering i hotelløkonomisk resultatstyring
- Performance Management
- Bedriftsøkonomiske beslutninger
- Globale finansierings- og risikostyringsstrategier
- Prognosering og modellering av gjestfrihetsøkonomi
Programresultat
Programmet tar sikte på å forberede studentene på en rekke globale ledelses- og operative karrierer i den internasjonale reiselivs- og gjestfrihetssektoren og å gi dem verktøyene til å starte sine gründerforetak. Ved å bygge på operative ferdigheter og kunnskap videreutvikler programmet ledelsesteorier og -kompetanser ved å bruke en rekke undervisnings- og læringsprosesser.
Karrieremuligheter
I vårt Bachelor of Business Administration i Global Hospitality Management-programmet har studentene muligheter til å nettverke og jobbe direkte med eksemplariske merkevarer. Få et innblikk i hvordan et femstjerners hotell administreres, eller gå bak resepsjonen og lær hva som skal til for å lede et prisvinnende kundeserviceteam. Dette er bare to av måtene du vil lære ved å gjøre på AIHM.