
BA (Hons) i digital annonsering
Kuala Lumpur, Malaysia
VARIGHET
3 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Jun 2025
STUDIEAVGIFT
USD 22 615 *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* totalt for malaysiske studenter: RM 81 800 | totalt for internasjonale studenter: RM 88 200/22 615 USD
Introduksjon
APU-DMU dual degree program
Studenter som er under bachelorgradsprogrammet vil ha muligheten til å melde seg på APU -DMU Dual Degree Scheme. Under denne ordningen vil studentene motta 2 graders sertifikater og transkripsjoner ved uteksaminering: 1 fra Asia Pacific University ( APU ), Malaysia, og 1 fra De Montfort University (DMU), Storbritannia.
Mer enn bare en digital annonseringsgrad
APU's BA (Hons) i Digital Advertising-grad er designet for å gi deg et forsprang med de nyeste teknologiene som er i tråd med den industrielle revolusjonen 4.0.
Opptak
Læreplan
Programoversikt
Dette programmet er spesielt utviklet for å gi studentene:
- Digital reklamekunnskap og produksjonsdisiplin, gjennom annonseringsprinsipper, kontoplanlegging og kreative applikasjoner for produksjon.
- Gjeldende teori og prinsipper for å anvende ferdigheter i effektiv utvikling av reklamekampanjer sammen med nødvendige sikkerheter og måling av effektivitet.
- Logiske og analytiske ferdigheter for å identifisere store problemer som påvirker den globale reklamebransjen når det gjelder medieplanlegging, innholdsdistribusjon og strategier i vurderingen av resultatet av et endelig stort digitalt reklameprosjekt.
Gradsnivå 1
Studentene skal lære grunnleggende ferdigheter i forhold til digital annonseringspraksis. Modulene som tilbys vil introdusere studentene til områder knyttet til kreative ferdigheter som kreves i digital annonsering. For å utvikle studentenes forståelse av digital annonseringspraksis, vil moduler som fokuserer på Marketing Fundamentals og Project Management utvikle viktige kritiske tenkningsferdigheter.
Vanlige moduler
- Trender og visuell tenkning
- Motion Graphics
- Kreativt prosjekt
- Prosjektledelse
- Digital illustrasjon
Spesialiserte moduler
- Introduksjon til grafisk design
- Prinsipper for annonsering
- Kundekortkonsept
- Grunnleggende om markedsføring, forbrukeratferd og kreativ praksis
Gradsnivå 2
Et bredere spekter av ferdigheter vil bli lært, der studentene vil få en bedre forståelse av tradisjonelle områder innen annonseringspraksis, kultur og byråledelse. Studentene vil også fordype seg i innholdsskapingspraksis for å videreutvikle ferdigheter i kreativ produksjon for digital annonsering gjennom tekstforfatting, film og medieplanlegging.
Vanlige moduler
- Fra skript til skjerm
- Digital filmproduksjon
- Kreativitet og innovasjon
- Visuell kultur
Spesialiserte moduler
- Reklame: industri, kultur og praksis
- Yrkesutøvelse: Kunde- og byråledelse
- Merkestrategi og anvendelse
- Annonsering: Medieplanlegging og innkjøp
- Digital og erfaringsbasert annonsering
- Copywriting og kreativ regi
Internship (16 uker)
Studentene vil gjennomføre et kort internship/industriopplæring i en minimumsperiode på 16 uker for å forberede dem på en jevn overgang fra klasserommet til arbeidsmiljøet.
Gradsnivå 3
Studentene vil bruke sine tidligere studier og industriell erfaring for å lære om de strategiske og globale perspektivene til digital annonsering, med mål om å stelle dem som ledere på feltet. Mer fokus vil bli gitt til relevante fremtidige ferdighetssett innen områdene Digital Advertising Analytics samt integrert markedskommunikasjon for å sette studentene i stand til å fullt ut dekke kravene til den globale digitale reklamebransjen.
Vanlige moduler
- Forskningsprosjektrapport
- Utstillingsdesign
- Design Futures
Spesialiserte moduler
- Integrert markedskommunikasjon
- Digital annonsering: Individuelt profesjonelt prosjekt
- Digital annonseanalyse
- Digital annonsering: Team Professional Project
MQA obligatoriske fag*
- Etniske relasjoner (M'sian-studenter)
- Islamsk og asiatisk sivilisasjon (Msian-studenter)
- Malaysian Studies (Int'l Students)
- Malayisk kommunikasjonsspråk (internasjonale studenter)
- Arbeidsplass profesjonelle kommunikasjonsferdigheter
- Ansatt- og sysselsettingstrender
- Co-Curriculum
(*Alle studenter er pålagt å fullføre disse modulene som fastsatt av Malaysian Qualification Agency.)
Enten du ønsker å jobbe i et kreativt team, være tekstforfatter, kontoplanlegger eller merkevaresjef, vil du få viktig praktisk erfaring som er svært attraktiv for fremtidige arbeidsgivere.
Bachelor of Arts in Digital Advertising er basert på en 360° tilnærming til kreativ og strategisk annonsering for det digitale økosystemet. Dette programmet er laget for å:
- Utvid forståelsen og kunnskapen om digital reklameteknologi, konseptskaping og kreativ tenkning for å forbedre muligheten til å anvende denne kunnskapen i bransjene.
- Få dybdekunnskap om digitale reklameteknologier for å videreutvikle kompetanse og evne til å anvende dem som en integrert del av programmet.
Du vil bli undervist av et erfarent programteam, og jobbe med tilknyttede veiledere som for tiden er kreative direktører og byråutøvere. Bransjeplasseringer og byråbesøk vil også bli lagt til utviklingen din. Du vil lære hvordan du lager reklamekampanjer ved å studere nøkkelområder innen kreativ tenkning, strategi og planlegging samt idégenerering, integrert kommunikasjon, kunstretning og tekstforfatting.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
- Digital Advertising Executive
- Skaper av digitalt innhold
- Brand Communicator
- Markedsføringsleder
- Medieplanlegger
- Kontoansvarlig
- Executive for sosiale medier
- Visuell designer
- Tekstforfatter
- Kunst direktør