BA (Hons) i markedsføringsledelse
Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Kuala Lumpur, Malaysia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 22 615 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* totalt for malaysiske studenter: RM 87 000 | totalt for internasjonale studenter: RM 88 200/22 615 USD
Introduksjon
APU-DMU dual degree program
Studenter som er under bachelorgradsprogrammet vil ha muligheten til å melde seg på APU -DMU Dual Degree Scheme. Under denne ordningen vil studentene motta 2 graders sertifikater og transkripsjoner ved uteksaminering: 1 fra Asia Pacific University ( APU ), Malaysia, og 1 fra De Montfort University (DMU), Storbritannia.
Mer enn bare en grad i markedsføringsledelse
CMI akkreditert.
Opptak
Læreplan
Programoversikt
Dette programmet er spesielt utviklet for å gi studentene:
- En forståelse av teorier og konsepter som underbygger effektiv markedsføring og de praktiske ferdighetene som kreves for å starte en karriere innen markedsføring.
- Eksponering for nøkkelområder, inkludert kundenes livsstil og atferd, kundeverdier, markedskommunikasjon, internasjonal markedsføring, markedsføringsbeslutninger og markedsføringsledelse.
- En kombinasjon med andre markedsførings- og generelle forretningsmoduler som lar studentene få en klar forståelse av markedsføringens viktige rolle i forretningssammenheng.
- Eksponering for hvordan markedsføringsdisiplinen gjør sin innvirkning i en rekke sammenhenger.
Gradsnivå 1
Studentene vil lære grunnleggende ferdigheter som kreves av enhver bedriftsledelse, og den grunnleggende forståelsen av konteksten som virksomheter opererer innenfor - Ledelse, jus, regnskap, økonomi, entreprenørskap, markedsføring, menneskelig ledelse og regnskap. Vi vil også utsette dem for forretnings- og kommunikasjonsferdigheter, data- og IT-ferdigheter og kvantitative ferdigheter, uavhengig læring. Alle Business Management-programmene har et felles første år slik at de vil få en solid forankring i teorier og praksiser for bedriftsledelse.
Vanlige moduler
- Introduksjon til ledelse
- Regnskapskunnskaper
- Forretnings- og kommunikasjonsferdigheter
- Bedriftsøkonomi
- Digital tenkning og innovasjon
- Grunnleggende om entreprenørskap
- Business lov
- Markedsføring
- People Management
- Kvantitative ferdigheter
Gradsnivå 2
Et bredere spekter av ferdigheter vil bli lært, der studentene vil få en bedre forståelse av funksjonell ledelse og virksomhetsledelse, med spesialisert fokus på informasjon (forskning og annonsering), elektronisk markedsføring, kunderelasjoner og kreativitet og innovasjon. Vi vil pleie deres uavhengige læring ytterligere for å forberede dem for arbeidsplassen og for videre forskning.
Vanlige moduler
- Atferdsvitenskap i organisasjon
- Forretningsetikk og styring
- Kreativitet og innovasjon
- Kritisk tenkning i ledelsen
- Internasjonal kultur og kommunikasjon
- Forretningsforskningsmetoder
Spesialiserte moduler
- Marketing Intelligence og forskning
- Integrert markedskommunikasjon 1
- B2B markedsføring
- Digital markedsføring
- Levere kundeverdi
- Forbrukeradferd
Internship (16 uker)
Studentene vil gjennomføre en internship/industriopplæring i en minimumsperiode på 16 uker for å forberede dem på en jevn overgang fra klasserommet til arbeidsmiljøet.
Gradsnivå 3
Studentene vil bruke sine tidligere studier og industriell erfaring for å utvide sin kjennskap til markedsføringsstrategier, oppdage nye muligheter, utnytte konkurransefortrinn og beslutningsprosesser, med mål om å stelle dem som markedsføringsspesialister. Et sisteårsprosjekt krever at de utforsker et emne individuelt - de vil demonstrere de akademiske og praktiske aspektene ved deres evner i det valgte studieområdet.
Spesialiserte moduler
- Merkevareledelse
- Bygge kunderelasjoner
- Global markedsføring
- Innovasjonsledelse og utvikling av nye produkter
- Integrert markedskommunikasjon
- Undersøkelser innen markedsføringsledelse
- Markedsføringsbeslutninger
- Marketing Management Prosjekt
- Lederskapsteori og -praksis
- Retail Marketing Management
- Strategisk markedsplanlegging
MQA obligatoriske fag*
- Etniske relasjoner (M'sian-studenter)
- Islamsk og asiatisk sivilisasjon (Msian-studenter)
- Malaysian Studies (Int'l Students)
- Malayisk kommunikasjonsspråk (internasjonale studenter)
- Arbeidsplass profesjonelle kommunikasjonsferdigheter
- Ansatt- og sysselsettingstrender
- Co-Curriculum
(*Alle studenter er pålagt å fullføre disse modulene som fastsatt av Malaysian Qualification Agency.)
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
- Annonse- og kampanjesjef
- Markedskommunikasjonssjef
- Brand Manager
- Kundeservicesjef
- Markedssjef
- Retail Manager
- Salgssjef
- Produktsjef
- Markedsdirektør
- Innholdsmarkedsføringsspesialist
APU - Ledende digital transformasjon innen virksomhet, ledelse og markedsføring
Fremtiden er teknologi – enhver bedrift trenger fremtidsklare digitale talenter for den digitale økonomien
Som den fjerde industrielle revolusjonen (IR4.0) tar over verden, ser vi en stigende trend av sammenslåingen av digital teknologi med virksomhet. Ettersom bedrifter tilfører digital teknologi i sine operasjoner, hever Digital Transformation kundeopplevelsen og transformerer forretningsmodeller og driftsmodeller i organisasjonen.
For at bedrifter skal forbli robuste og konkurransedyktige, må de innovere, ta i bruk digitale produkter, digitale løsninger, ha en digital vekststrategi, bruke teknologi for ekspansjon og vekst, samt utstyre arbeidsstyrken med de nødvendige ferdighetene for å omfavne omfattende transformasjon og digital revolusjon i denne digitale tidsalder. Rollen til "Technology in Business" er avgjørende, og teknologien har utfordret og endret alle aspekter av måten virksomheter opererer på i høyt tempo. Rask globalisering har vært mulig på grunn av teknologi. Alle kan nå gjøre forretninger hvor som helst i verden med bruk av høyhastighetsinternett, tilkobling og tilstedeværelsen av godt tilkoblede sosiale medier. Teknologien har styrket utviklingen av e-business, e-commerce & digital marketing, og den har brakt ny dynamikk til globaliseringen av virksomheter.
Fremvekst av e-handel – Kjøp og salg uten grenser
Etter hvert som den globale pandemien forstyrret verden, ble internetthandelsplattformer den dominerende kanalen for forbrukere til å handle viktige varer og tjenester. Det er spådd at e-business og e-handel vil opprettholde denne oppadgående trenden og fortsette å vokse. Som fremtidige e-business-fagfolk vil du bli opplært til å administrere virksomhet utenfor tradisjonelle grenser, og forme deg til profesjonelle som er i stand til å møte fremtidige forretningsutfordringer.