
BA (Hons) i markedsføringsledelse - spesialisering i digital markedsføring
Kuala Lumpur, Malaysia
VARIGHET
3 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Jun 2025
STUDIEAVGIFT
USD 22 615 *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* totalt for malaysiske studenter: RM 87 000 | totalt for internasjonale studenter: RM 88 200/22 615 USD
Introduksjon
APU-DMU dual degree program
Studenter som er under bachelorgradsprogrammet vil ha muligheten til å melde seg på APU -DMU Dual Degree Scheme. Under denne ordningen vil studentene motta 2 graders sertifikater og transkripsjoner ved uteksaminering: 1 fra Asia Pacific University ( APU ), Malaysia, og 1 fra De Montfort University (DMU), Storbritannia.
Mer enn bare en grad i markedsføringsledelse
APU's BA (Hons) i markedsføringsledelse med spesialisering i digital markedsføringsgrad er designet for å gi deg en fordel med de nyeste teknologiene som er i tråd med den industrielle revolusjonen 4.0.
Opptak
Læreplan
Programoversikt
Dette programmet er spesielt utviklet for å gi studentene:
- En forståelse av teorier og konsepter som underbygger effektiv markedsføring og de praktiske ferdighetene som kreves for å starte en dynamisk karriere innen digital markedsføring.
- En omfattende forståelse av rammer og strategiske planleggingsteknikker for styring av forretningsinformasjonsanalyse i markedsføringsarenaen.
- Kjennskap til et bredt spekter av digitale markedsføringsteknologier og hvordan de brukes i praktisk talt tilførte digitaliserte omgivelser.
- Evnen til kritisk å vurdere og anbefale passende digitale verktøy og teknikker for å utnytte overfloden av sosiale medieplattformer for å optimalisere markedspotensialet.
Gradsnivå 1
Studentene vil lære grunnleggende essensielle ferdigheter som kreves av enhver bedriftsledelse, og den grunnleggende forståelsen av konteksten som virksomheter opererer innenfor - Ledelse, jus, regnskap, økonomi, entreprenørskap, markedsføring, menneskelig ledelse og regnskap. Vi vil også utsette dem for forretnings- og kommunikasjonsferdigheter, data- og IT-ferdigheter, kvantitative ferdigheter og uavhengig læring. Alle Business Management-programmene har et felles første år slik at de blir utsatt for en solid forankring i bedriftsledelsesteorier og -praksis.
Vanlige moduler
- Introduksjon til ledelse
- Regnskapskunnskaper
- Forretnings- og kommunikasjonsferdigheter
- Bedriftsøkonomi
- Business lov
- Digital tenkning og innovasjon
- Grunnleggende om entreprenørskap
- Markedsføring
- People Management
- Kvantitative ferdigheter
Gradsnivå 2
Et bredere spekter av ferdigheter vil bli lært, der studentene vil få en bedre forståelse av det brede spekteret av digitale verktøy, og de spesialiserte ferdighetene til å anvende rammer og planleggingsteknikker for interaktiv digital markedsføring. De vil få en solid forståelse av støtten til digital markedsføring i moderne organisasjonsdrift. Vi vil ytterligere pleie deres kreativitet og innovasjon samt uavhengig læring for å forberede dem for de digitalt sfæriske markedsføringsmiljøene.
Vanlige moduler
- Forretningsetikk og styring
- Kreativitet og innovasjon
- Internasjonal kultur og kommunikasjon
- Forretningsforskningsmetoder
Spesialiserte moduler
- Integrert markedskommunikasjon 1
- B2B markedsføring
- Levere kundeverdi
- Forbrukeradferd
- Marketing Intelligence og forskning
- Digital markedsføring
- Sannsynlighet og statistisk modellering
- Menneske-datamaskin interaksjon
Internship (16 uker)
Studentene vil gjennomføre en internship/industriopplæring i en minimumsperiode på 16 uker for å forberede dem på en jevn overgang fra klasserommet til arbeidsmiljøet.
Gradsnivå 3
Studentene vil bruke sine tidligere studier og industriell erfaring for å utvide sin kjennskap til digitale markedsføringsstrategier, oppdage nye muligheter, utnytte konkurransefortrinn og beslutningsprosesser, med mål om å stelle dem som digitalt kunnskapsrike markedsføringsspesialister. Et sisteårsprosjekt krever at de tar et praktisk digitalt markedsføringsprosjekt for å bruke all ekspertisen og ferdighetene som er oppnådd fra både klasserommet og praksismiljøet. Den vellykkede gjennomføringen av det siste årsprosjektet er et bevis på studentens evne til å møte de store digitale markedsføringsscenariene med selvtillit og fingerferdighet.
Vanlige moduler
- Merkevareledelse
- Bygge kunderelasjoner
- Global markedsføring
- Innovasjonsledelse og utvikling av nye produkter
- Integrert markedskommunikasjon
- Undersøkelser innen markedsføringsledelse
- Markedsføringsbeslutninger
- Marketing Management Prosjekt
- Strategisk markedsplanlegging
- Atferdsvitenskap og markedsanalyse
- Aktivering av teknologier for digital markedsføring
MQA obligatoriske fag*
- Etniske relasjoner (M'sian-studenter)
- Islamsk og asiatisk sivilisasjon (Msian-studenter)
- Malaysian Studies (Int'l Students)
- Malayisk kommunikasjonsspråk (internasjonale studenter)
- Arbeidsplass profesjonelle kommunikasjonsferdigheter
- Ansatt- og sysselsettingstrender
- Co-Curriculum
(*Alle studenter er pålagt å fullføre disse modulene som fastsatt av Malaysian Qualification Agency.)
Merk: Spesialismen vil kun vises i den akademiske karakterutskriften.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
- Digital markedsføringsleder
- Strategist for sosiale medier
- Innholdsforfatter digital markedsføring
- Digital salgs- og markedssjef
- Online Business Manager
- Mobilmarkedsføringsspesialist
- Spesialist i søkemotoroptimalisering (SEO).
- Kontoadministrasjon
- Konsulent for webanalyse
- Web Content Management analytiker
- Digital Creative Diagnostics Manager
- Spesialist i digital markedskommunikasjon
Digital markedsføring
Den økende avhengigheten av teknologi har forandret verden rundt oss. I dag migrerer de fleste organisasjoner i hver sektor på nettet, og gir dermed opphav til digital markedsføring. Småskalabedrifter til giganter i forretningsverdenen har innsett at digital markedsføring er den mest effektive tilnærmingen for å bringe virksomhetene deres til riktig publikum og samtidig akselerere forretningsveksten. Med COVID-19-pandemien som forstyrrer de fleste forretningsdrifter, søker arbeidsgivere nå også aktivt dyktige medarbeidere med den rette digitale ekspertisen for å bidra til å drive forretningsmål som inntekter og merkekjennskap for organisasjonene deres.
Spesialisering i digital markedsføring vil gi studentene kunnskap om et bredt spekter av digitale markedsføringsteknologier og hvordan de brukes i praktisk tilførte digitaliserte omgivelser. Som fremtidige eksperter på digital markedsføring vil de også bli utsatt for passende digitale markedsføringsverktøy og -teknikker som fagfolk trenger for å holde seg oppdatert med de utviklende digitale markedsføringstrendene.