Bachelor i Digital Game Design
Istanbul, Tyrkia
VARIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAVGIFT
USD 8 500 / per year *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* Undervisningsavgift for internasjonale studenter (4 år): $ 7.900 per år
Introduksjon
Digital Game Design
I vår tid, spesielt med utviklingen i mobilplattformene og internettteknologiene, har dataspill blitt ganske vanlig i vårt land, som de er over hele verden, og har blitt til et populært medium som forbrukes av brede masser uten forskjell på tvers av kjønn eller alder .
"Digital Game Design Undergraduate Program", som vil bli en forløper i vårt land og Istanbul spesielt med en tilnærming som knytter seg til ulike disipliner som kunst, teknologi og økonomi under taket av design, har som mål å gi kvalifisert menneskelig ressurs til sektoren og utvikle kreative, innovative prosjekter og lag for å oppnå både lokal og global skala suksess.
Digitale spilldesigns bachelorprogram etablert under fakultetet for kommunikasjon, med tverrfaglig tilnærming, samler ikke bare programvare-, kunst- og designdomenene, men tilbyr også et tverrfaglig arbeidsmiljø over hele universitetet og fakultetene for ingeniørfag og utdanning. Studenter, som vil komme sammen i grunnskoleklasser i deres freshman år, vil ta sine første skritt mot spesialisering i sitt senere år ved å velge en av programvare og kunst vertikale under taket av designet i henhold til deres talenter. Studenters ruter vil igjen krysse i prosjektklassen, hvor de vil forvandle seg til spillteam og produsere sammen med vår akademiske stabs rådgivning. Lokale og internasjonale internships praktiseres gjennom COOP-systemet innenfor universitetets omfang, noe som bringer studentene sammen med næringslivet i sitt studentliv, og BUGs sektors kommunikasjonsnettverk forbedrer elevers erfaringer og oppdaterer deres kunnskapsbase.
Foruten Bahçeşehir University Game Lab (BUG) etablert som en del av fakultetet for kommunikasjon og Game Design Graduate Programmet (Master BUG) dannet innenfor omfanget av instituttet for samfunnsvitenskapelige fakultet, det europeiske spillscenen aktiveringssenteret BUG Berlin og spillproduksjonsstudiet BUG Pro grunnlag bidrar direkte til programmet. Dette programmet, som skaper en betydelig forskjell ved å jobbe med integrering med det virtuelle virkelighetsinkubasjonssenteret VR First BAU og Cryengine Academy, etablert i samarbeid med verdensspillgiganten Crytek, kan betraktes som en pioner i vårt land.
Mens studentene kan dra nytte av de stadig økende internasjonale tilkoblingene, samt det lokale og utenlandske brede kommunikasjonsnettverket til avdelingen, får de også muligheten til å møte investorer ved å søke på akselerasjonsprogrammer som Gamebootcamp İstanbul - en StartersHub-initiativ, støttet av oss.
Dette programmet som tilbyr alle spillproduksjonstrinnene både i teori og praksis til alle som drømmer om å bli spilldesigner, gir studentene muligheten til å oppnå sine mål i en global sektor.