Bachelor PR og publisitet
Istanbul, Tyrkia
VARIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAVGIFT
USD 8 500 / per year
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Bahçeşehir Universitys PR-avdeling har som mål å utdanne kommunikasjonsfagfolk som spesialiserer seg på alle felt av PR, som er en av de grunnleggende funksjonene til moderne ledelse, på en rekke områder som inkluderer bedriftskommunikasjon og omdømmestyring. Studentene våre spesialiserer seg på ulike implementeringer av PR-skriving, kvalitative og kvantitative forskningsteknikker, digital kommunikasjonsdesign, klientadministrasjon og mange andre emner, i tillegg til grunnkursene deres. Workshops og prosjektstudier forbedrer studentenes praktiske ferdigheter. På grunn av våre forbindelser med mange selskaper og stiftelser, kan studentene våre møte, diskutere og nettverke med viktige og anerkjente mennesker innen deres felt.
Praksisprogrammer, som vår avdeling legger vekt på, er etablert med innenlandske og utenlandske bedrifter. Vår avdeling analyserer bransjens behov og utdanner studenter til å oppfylle dem ved å tilby praksisplasser og karrieremuligheter til våre studenter gjennom partnerskap og forbindelser. Studentene våre blir også presentert med muligheter til å møte vellykkede eiere av PR-byråer ansikt til ansikt og lære av dem. For å støtte våre forbindelser med ikke-statlige organisasjoner, byråer og bedrifter innen industrien, holder fjerdeårsstudentene våre presentasjoner for disse selskapene ved å forberede prosjekter og demonstrere deres bruk og verdier. Disse prosjektene vinner ofte priser i mange konkurranser, inkludert TUHID og AYDIN DOĞAN Young Communication Professionals Competition etter å ha mottatt evalueringer fra eksperter på sine felt.
Våre nyutdannede kan jobbe som merkevareledere og PR-eksperter i reklamebyråer, PR-selskaper, medieplanleggings- og kjøpeselskaper, politiske partier, frivillige organisasjoner, interne byråer og mange andre virksomheter. Våre kandidater kan også finne karriere-/jobbmuligheter i nasjonale og internasjonale selskaper som PR eller strategiske kommunikasjonsspesialister.