BA in Fashion Branding and Communication
Birmingham City University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Birmingham, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 - 4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 9 250 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* UK students: £9,250 per year | international students: £13,980 per year
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Læreplan
År ett
For å fullføre dette kurset må en student fullføre alle følgende kjernemoduler (totalt 80 studiepoeng):
- Moteskriving og design for publikasjoner
- Trendprognoser
- Visuell kompetanse
For å fullføre dette kurset må en student fullføre følgende valgfrie modul (totalt 40 studiepoeng):
- Kreativ motemerkevarekommunikasjon
Kjernemoduler kjører garantert. Valgfrie moduler vil variere fra år til år, og den publiserte listen er kun veiledende.
År to
År to moduler bygger på dine kunnskaper og ferdigheter oppnådd i år ett, og bruker dette til et mer eksternt fokus, inkludert bransjekonkurranser og praksisplasser, slik at du kan fokusere på dine profesjonelle og karrieremål.
For å fullføre dette kurset må du fullføre alle følgende kjernemoduler (totalt 100 studiepoeng):
- Konkurransekort for industrien
- Casestudie for motepraktiker
- Merke generasjon
For å fullføre dette kurset må en student fullføre minst 20 studiepoeng fra følgende liste over valgfrie moduler:
- Utplassering
- Samarbeidspraksis
Kjernemoduler kjører garantert. Valgfrie moduler vil variere fra år til år, og den publiserte listen er kun veiledende.
År tre
I det siste året ditt vil du fokusere på det området av moteindustrien du har tenkt å jobbe i. Du er i stand til å skreddersy sluttårsprosjektene dine til et område av bransjen du er mest interessert i og støtte dine karriereambisjoner.
For å fullføre dette kurset må du fullføre alle følgende kjernemoduler (totalt 120 studiepoeng):
- Hovedprosjekt
- Selvstendig sluttprosjekt
- Selvmerkevarebygging og promotering
Karrieremuligheter
Forbedre kompetanse for ansettelsesevne
Ansettbarhet er integrert gjennom hele kurset med relevante ferdigheter, som Adobe InDesign og Photoshop, som undervises, samt faglige ferdigheter som copywriting, kreativ fortelling, trendprognose og merkevarestrategi.
Nyutdannede fra dette kurset har gått videre i roller som bruker disse ferdighetene innenfor de kreative næringene.
Plasseringer
Studenter har tatt praksisplasser innen et bredt spekter av motebedrifter, som motepublikasjonene GQ, InStyle magazine, Grazia magazine, The Daily Mail og Suitcase magazine. Andre har fått erfaring med Selfridges, ASOS og Topshop.
Live prosjekter
Motemerkevare- og kommunikasjonsstudenter har tidligere inngått et samarbeid med Birmingham-selskapet Lounge Underwear for en spennende live brief med sikte på å styrke kvinner og støtte brystkreftbevissthetsmåneden.
Samarbeid som disse gir studentene et innblikk i den daglige driften til en stor nettbutikk og en sjanse til å utforske jobbrollene i organisasjonen. Det gir også potensielle koblinger for plasseringer og utdannede jobber.
Graduate jobber
Den type bransjejobbroller som nyutdannede vil gå inn i kan omfatte kunstretning og kreativ retning, styling, fotoshootproduksjon, magasinproduksjon og redaksjonelt innhold, merkevareledelse og motegrafikk, oppretting og ledelse av innhold i sosiale medier, trendprognoser, journalistikk og tekstforfatting for merker og magasiner, og motefilmskaping.