Internasjonal økonomi og handel (International Student) Undergraduate Talent Development Program
Central South University of Forestry & Technology
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Changsha, Kina
Språk
Kinesisk, Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Internasjonal økonomi og handel (International Student) Undergraduate Talent Development Program
- I. Opplæringsmål
Treningssystemet mestrer grunnleggende kunnskaper om økonomi og ledelse, grunnleggende teori om internasjonal handel og operasjonelle ferdigheter innen utenrikshandel, og er kjent med internasjonale økonomiske og handelsmessige regler, operasjonsmekanismer og utviklingslover. Den har en bred internasjonal visjon og sterke internasjonale utvekslinger. Et sammensatt talent i handelspraksis. Samtidig fokuserer hovedrollen på å kultivere studenters kinesiske språkkommunikasjonsevne, forstå og forstå dagens kinesisk økonomi og kultur, dyrke studenters gode faglige etikk, sosial tilpasningsevne og banebrytende og innovativ evne. Etter oppgradering kan studentene engasjere seg i internasjonal virksomhet, internasjonal ledelse, utenrikshandel og annet tilknyttet arbeid i sine hjemland, ulike internasjonale organisasjoner og multinasjonale selskaper og andre tilknyttede avdelinger, og kan delta i og fremme vennlige forbindelser mellom Kina og dets vertsland.
Profesjonelle funksjoner og måter å oppnå
1. Både språkundervisning og faglig undervisning er viktige
De profesjonelle kursene er undervist på engelsk. Samtidig tilbys kinesiske språkkurs og kinesisk kulturkurs til internasjonale studenter. Gjennom integrering av kinesisk språkkultur og fagkurs dyrkes den profesjonelle kvaliteten på kinesiske studenter og kommunikasjonsevnen til kinesisk språk.
2. Mangfoldig lærerbakgrunn
For å sikre en jevn gjennomføring av læreplanen, er hoveddelen utstyrt med et undervisningsteam med rimelig faglig struktur og alder, og god profesjonell kvalitet. Den består hovedsakelig av utenlandske lærere, returnerte mestere, leger og førsteklasses kinesiske lærere.
3. Pragmatisk faglig læringsinnhold
Denne store kobler aktivt "One Belt, One Road" -strategien, basert på fordelene med vår provins og Kinas industri, og optimaliserer talentopplæringsmodellen. Legg vekt på innføringen av kinesisk kultur og Kinas utenlandske økonomiske og handelspolitikk. Den faglige læringsretningen er klar, inkludert internasjonal markedsføring, internasjonal handelspraksis, import og eksport dokumentproduksjon og revisjon, internasjonal handel betaling og finansiering, forretningsforhandlinger, internasjonalt økonomisk samarbeid og annet pragmatisk læringsinnhold.
4. Skole-bedrift felles praksis læringssystem
Denne store oppmerksomheten til de praktiske læringsforbindelsene i internasjonal handel legger vekt på å dyrke studenters evne til å koble til teori med praksis, og har et internasjonalt handelssimuleringsøvelsessenter for å markere den viktige stillingen av faglig praksis i hele treningssystemet. Etablere en "fire-i-ett" praktisk undervisningsplattform som kombinerer klasserom trening plattform, laboratorie plattform, scene omfattende opplæringsplattform og internship praksis plattform, etablere klasserom ferdighetsopplæring, faglig kognitiv praksisplass, markedsundersøkelse praksis, grenseoverskridende Flerfasettert trening og øvelser som e-handel praksis, internasjonal handel omfattende simulering trening, og oppgradering internship. Samarbeide med en rekke lokale bedrifter i Hunan-provinsen for å etablere en internship base, utføre dyptgående samarbeid mellom skoler og bedrifter, og utvikle betroede treningsprosjekter.
- 2. Opplæringskrav og sikkerhetstiltak
Treningskrav
1. Beherske de grunnleggende prinsippene for økonomi og de grunnleggende teoriene til moderne bedriftsledelse, og forstå utviklingsutviklingen i disiplinen.
2. Mastre den grunnleggende teoretiske kunnskapen og gjeldende regler for internasjonal handel og forstå dagens status for moderne internasjonal økonomisk og handelsutvikling.
3. Forstå historien og nåværende situasjon i Kinas utenrikshandel, forstå Kinas forretningskultur og forretningsregler, og bli kjent med Kinas utenlandske økonomiske politikker, retningslinjer og forskrifter.
4. Bruk kvantitative analysemetoder for handelsøkonomiske undersøkelser og analyser, bruk handelsregler og praksis for å utføre internasjonal handelspraksis og løse praktiske problemer.
5. Den har en bred internasjonal visjon og en sterk følelse av innovasjon. Den har sterke kommunikasjons- og kommunikasjonsevner. Det kan bruke kinesisk språk til å engasjere seg i økonomisk, kulturelt og kulturelt arbeid knyttet til Kina, og bli et vennlig samarbeid og utveksling mellom Kina og hjemlandet. talent.
sikringstiltak
1. Politikkgaranti: Utdanningsdepartementets arbeidsplan for arbeidsliv 2015-2017 pekte på at Kina vil dyrke fem typer talenter: "Nyskapende talenter, ikke-universelle språkkunnskaper, internasjonale organisasjonstalenter, regionale landforskningstalenter og utrolige unge talenter som kommer til Kina". I følge analysen av Kinas utlandsutviklingsrapport for utlendinger (2017) har Kina gjort store gjennombrudd i å støtte studiet i utlandet og stipendene til internasjonale studenter i Kina. En rekke gunstige retningslinjer er innført, for eksempel å fremme initiativet "One Belt and One Road". Etablert "Belt og Road" alliansen av universiteter, undertegnet bilaterale avtaler og gjensidig anerkjennelse av grader, og etablerte "Silk Road" kinesiske regjeringen stipend. Samtidig utgav undervisningsdepartementet, Utenriksdepartementet og departementet for offentlig sikkerhet i mars 2017 nr. 42-dekret om "Administrative tiltak for rekruttering og dyrking av internasjonale studenter" for ytterligere å regulere skolernes oppførsel for å rekruttere, trene og lede internasjonale studenter. Disse retningslinjene har pekt på retningen for utviklingen av studien i utlandet.
2. Lærerbeskyttelse: Denne hoveddelen er utstyrt med et team av profesjonelle lærere med god kvalitet. Det er 63 heltidslærere (inkludert noen økonomiske høgskoler og handelshøgskolelærere), inkludert 22 seniortitler, som tegner seg for 34,9% av totalen. 11 personer med doktorgrad, står for 17,7% av totalen, 50 mestere, står for 79,4% av totalt, hvorav 13 er leger.
3. Maskinvare sikkerhet: utstyrt med 4 datamaskiner, gjennomføre dataprogramvare, styringsinformasjon system, forretningsmengde metode og andre kurs, konfigurere internasjonal økonomisk og faglig profesjonell opplæringsprogramvare (for eksempel internasjonal handel praksis omfattende opplæring, import og eksport dokumenter produksjon og Revisjon, grenseoverskridende e-handel, etc., har bedre møtt de praktiske behovene til alle aspekter av den internasjonale økonomien og handelsbransjen. Den er utstyrt med 5 språkrom og tilbyr kinesisk språk- og kulturkurs. International College Information Room har 8000 bøker og mer enn 60 innenlandske og utenlandske tidsskrifter. Disse gir alle en solid garanti for dyrking av talenter i dette yrket.
- 3. Hoveddisipliner
Economics
- Hovedrett
Mikroøkonomi, Makroøkonomi, Internasjonal økonomi, Introduksjon til internasjonal handel, Internasjonal handelspraksis, Introduksjon til verdensøkonomi, Internasjonal forretningslov, Internasjonal markedsføring, Internasjonal finans, Internasjonal betaling og Finansiering, Forretningsregnskap, E-handel, Internasjonal handelsgeografi, Utenrikshandel Korrespondanse, forretningsforhandlinger, internasjonale investeringer, introduksjon til Kinas utenrikshandel mv.
Femte, lengden på studien
Standard studietid er 4 år, fleksibel studietid er 3-6 år
6. Gradueringskreditter
164 studiepoeng (unntatt andre klasse 12 studiepoeng)
7. Gi en grad
Bachelor i økonomi
- Hovedsakelig fokus på praktisk undervisning
1. Kinesisk språkøvelse og kulturleir
2. Xiangchu Cultural Camp
3. Professional Cognition Internship
4. Markedsundersøkelsespraksis
5. Grenseoverskridende e-handelspraksis
6. Internasjonal handel prosess simulering trening
7. Omfattende internship i profesjonelle posisjoner av internasjonal handel
8. Utdannelse internships og papirer i internasjonal økonomi og handel.
Ni, krav til andre klasserom aktivitet
Den andre klassen tar sikte på å veilede elevene til å lære seg selv og oppmuntre studentene til aktivt å delta i vitenskapelig forskning, teknologiutvikling, fagkonkurranse, litterær og kunstnerisk opprettelse, ulike yrkeskompetanser og ulike sosiale øvingsaktiviteter, for å stimulere studenters interesse og potensial, og å dyrke studenters innovasjon. Ånd, entreprenørbevissthet og praktisk evne.
Studentene må fullføre Creative Entrepreneurship Credits i en rekke formater (i andre klasserom som møter profesjonelle egenskaper og kan identifisere kreditter). Studenter er pålagt å tjene 12 studiepoeng for det andre klasserommet kreditt for å oppgradere. I tillegg til opplæringsopplæring, 2 studiepoeng, "sosial praksis og arbeid" (2 studiepoeng, obligatorisk), "Kinesisk opplæringsfaglig trening" (4 studiepoeng, obligatorisk) I tillegg er de andre 3 studiepoeng delt inn i nyskapende og entreprenørskapsfaglige aktiviteter.
Ti, pensum, kredittallokering og eksamenskrav til kreditt
Studenter i denne hovedkurs er pålagt å fullføre grunnkredittene til de ulike kursene som er angitt i tabellen nedenfor før de kan oppgradere.