Grad i audiovisuell kommunikasjon
Valencia, Spania
VARIGHET
4 Years
SPRÅK
Spansk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 7 800 / per year
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Offisiell grad: grad i audiovisuell kommunikasjon
Varighet / studiepoeng: 4 år / 240 studiepoeng
Steder / campus: 75 / Moncada - Alfara
Lært på: spansk
Læringsresultater
Hva gjør oss annerledes?
1.La erfaring og track record
Studiene innen kommunikasjonsområdet ved CEU University har startet for mer enn 30 år siden. Vi støttes av flere tiår med å trene kommunikatører forpliktet til sitt yrke.
2.La forkant fasiliteter
Universitetet vårt tilbyr deg de mest profesjonelle ressursene og ressursene. Du kan teste kreativiteten din gjennom de forskjellige utfordringene som graden tilbyr, enten i eller utenfor klasserommet. Du har til disposisjon Audiovisual and Multimedia Production Center, hvor du kan øve på din nye kunnskap i en digital avis eller på en radio- eller TV-produsent, også delta i profesjonelle reklamekonkurranser og en festival med audiovisuelle kortfilmer, og til og med produsere dine egne stykker gjennom Creators Program.
3. Tilpasset den nye arbeidsevne
Vi tilbyr deg muligheten til å forfølge din egen grad i kommunikasjon og politisk markedsføring. Du vil øke ferdighetene dine i offentlige taler og politiske diskurser i TV-apparatene våre, politiske markedsføringsverktøy og valgkampkamp. Plusset i profesjonelle verktøy: i løpet av studiet vil du studere de fleste fagene basert på datamaskinverktøy fra yrket. Men ikke bare vil du fullføre graden med å vite hvordan du skal håndtere dem, du vil også ta kompetansen godkjent ved hjelp av sertifikater: Certificate in Graphic and Web Design (127 hours: Photoshop, Illustrator, WordPress, Dreamweaver, Flash) and Certificate in Audiovisual Assembly (222 hours: Avid , Protools, After Effects, Movie Magic Scheduling).
4. Den internasjonale dimensjonen
Gratis kompletterende opplæring i engelsk fra første til fjerde for å forbedre avgangsnivået. Muligheter for internasjonale praksisplasser (som EFE Agency i Paris, Lisboa, Genève eller Athen, eller europeiske produsenter som Jelly Fish Pictures i London). En av de beste internasjonale opplevelsene for kommunikasjonsstudentene våre er IP-ene (International Programs).
5. Dobbelt grader dobler spesialist grader
Du kan delta på to universitet mens racing tidsplaner som er kompatible med alle klasserom i samme fasiliteter og, selvfølgelig, uten å betale to ganger. Så er dobles spesialist grader fra Universitetet i doble grader.
- Audiovisuell kommunikasjonsjournalistikk
- Audiovisuell kommunikasjon Reklame og PR
href = "http://www.uchceu.es/estudios/grado/comunicacion-audiovisual
Læreplan
generelle ferdigheter
- OC1- Evne til å tilpasse seg teknologiske, forretningsmessige eller arbeidsorganisasjonsendringer.
- OC2- Evne til å jobbe i team og formidle egne ideer ved å skape et gunstig miljø, samt evne til å integrere seg i et felles prosjekt rettet mot å oppnå resultater.
- OC3- Evne til å ta uttrykksfulle og tematiske risikoer innenfor rammen av tilgjengelighet og tidsfrister for audiovisuell produksjon, ved å bruke personlige løsninger og synspunkter i utviklingen av prosjekter.
- OC4 - Evne til å lykkes når du velger i usikkerhetssituasjoner og påtar deg ansvar.
- OC5- Systematisk praktisering av kritisk selvevaluering av resultater: vurdering av viktigheten av stadig å korrigere og justere feil som er gjort i de kreative eller organisatoriske prosessene til audiovisuelle produksjoner.
- OC6- Evne til å organisere oppgaver, utføre dem på en ryddig måte, logisk vedta prioriterte beslutninger i de forskjellige audiovisuelle produksjonsprosessene.
- OC7- Solidaritetsrespekt for de forskjellige menneskene og folkene på planeten, samt kunnskap om de store kulturelle strømningene i forhold til individuelle og kollektive verdier og respekt for menneskerettigheter.
Spesifikke kompetanser
disiplinære
- CD1- Kunnskap om historien og utviklingen av fotografi, film, radio og TV gjennom deres estetiske og industrielle forslag, i tillegg til deres sosiale og kulturelle relevans over tid. Samtidig å relatere teknologisk og industriell evolusjon med audiovisuelt språk og ta hensyn til de teoretisk-praktiske konseptene visuelle og auditive representasjoner, kommunikasjonssystemer og overføring av konsepter og deres realiteter, samt grunnleggende symbolske og kulturelle verdier. korrekt tolkning og analyse av tegnene eller kodene til bildet i sin helhet.
- CD2- Kunnskap og anvendelse av teknikkene og prosessene for audiovisuell produksjon og formidling i deres ulike faser, fra synspunktet til organisering og styring av tekniske, menneskelige og budsjettmessige ressurser i deres ulike medier (kino, TV, video, multimedia, etc.), frem til kommersialiseringen.
- CD3- Teoretisk-praktisk kunnskap om organisasjonsstrukturer innen visuell og lydkommunikasjon, samt deres utvikling og ledelse over tid, inkludert audiovisuell beskatning. Det inkluderer også kunnskap og forskning om arten og sammenhengene mellom fagene audiovisuell kommunikasjon: forfattere, institusjoner, bedrifter, media, støttespillere og mottakere.
- CD4- Kunnskap og anvendelse av teknikkene og prosessene for audiovisuell skapelse og formidling i dens ulike faser, både i kino og TV, video og multimedia fra iscenesettelsen fra den opprinnelige ideen til den endelige avslutningen.
- CD5- Kunnskap om profesjonsetikk og deontologi samt informasjonsrettssystemet, som påvirker både yrkesutøvelsen og kommunikatorens arbeid.
- CD6- Kunnskap om verdens tilstand, så vel som dens nylige historiske utvikling, spesielt av europeiske, middelhavs-, amerikanske og asiatiske samfunn, i tillegg til å forstå dens grunnleggende parametere (politiske, økonomiske og kulturelle).
- CD7- Kunnskap om korrekt muntlig og skriftlig bruk av spansk og/eller valenciansk som en form for faglig uttrykk i media.
- CD8- Kunnskap om andre fremmedspråk (spesielt de med større internasjonal spredning) for å kunne analysere generelle fakta og temaer som vanligvis tas opp i internasjonale medier.
- CD9- Kunnskap og anvendelse av de forskjellige mekanismene og elementene i manuskonstruksjonen med hensyn til forskjellige formater, teknologier og produksjonsstøtter. Teoretisk og praktisk kunnskap om analyse, systematisering og koding av ikonisk innhold og audiovisuell informasjon i ulike medier og teknologier er også inkludert.
- CD10- Kunnskap, identifikasjon og anvendelse av ressurser, elementer, metoder og prosedyrer for prosessene for konstruksjon og analyse av audiovisuelle historier, både lineære og ikke-lineære, inkludert design, etablering og utvikling av strategier, samt bruk av kommunikasjon politikk, overbevisende kommunikasjon i audiovisuelle markeder.
- CD11- Teoretisk-praktisk kunnskap og anvendelse av teknologier brukt på audiovisuelle medier (fotografi, radio, lyd, TV, video, kino og multimediastøtter).
- CD12- Teoretisk-praktisk kunnskap om de lovgivningsmessige virkningsmekanismene i audiovisuell eller kommunikasjon, samt det juridiske regimet for anvendelse i audiovisuelle produksjoner. Inkluderer også kunnskap om etiske prinsipper og deontologiske standarder for audiovisuell kommunikasjon.
- CD13- Kjennskap til det romlige bildet og ikoniske representasjoner i rommet, både i det stillestående og audiovisuelle bildet, samt de bestanddelene i kunstnerisk retning. Denne kunnskapen dekker også forholdet mellom bilder og lyder fra et estetisk og narrativt synspunkt i ulike audiovisuelle medier og teknologier. Kunnskap om psykologiske modeller spesielt utviklet for visuell kommunikasjon og overtalelse gjennom bilder er også inkludert.
- CD14- Kunnskap om lydplanlegging og akustiske representasjoner av rom, samt bestanddeler i design og lyddekorasjon ("lyddesigner"). Denne kunnskapen vil også dekke forholdet mellom lyder og bilder fra et estetisk og narrativt synspunkt i ulike audiovisuelle medier og teknologier. Også inkludert er psykologiske modeller spesielt utviklet for god kommunikasjon og overtalelse gjennom lyd.
- CD15- Kunnskap om hvilke betingelser og begrensninger som reklamesystemet setter for funksjonen til den audiovisuelle produsenten.
- CD16- Kunnskap om markedssamfunnet og de økonomiske modellene som styrer aktiviteten til audiovisuelle produksjoner og selskaper.
- CD17- Identifisering av moralske problemer som generelt påvirker sosial kommunikasjon innenfor rammen av tolkning og analyse av Kirkens sosiale lære.
- CD18- Kunnskap om det sosiale miljøet i Spania og den latinamerikanske verden og dens historiske sekvensering.
- CD19- Anerkjennelse av spesifisiteten og forskjellene til de viktigste moderne politiske systemene i den analytiske konteksten til Kirkens sosiale lære.
- CD20- Kunnskap om litterære strømninger og bevegelser og intertekstualitet mellom litteratur og kino, radio og fjernsyn og forståelse av differensialvariablene i kraft av deres ulike ekspressive koder.
- CD21- Kunnskap om ulike audiovisuelle sjangere.
faglige ferdigheter
- CP1- Kapasitet og evne til å planlegge og administrere menneskelige, budsjettmessige og tekniske ressurser i de ulike fasene av produksjonen av en kinematografisk eller videografisk historie.
- CP2- Evne til å lage og regissere den omfattende iscenesettelsen av kinematografiske og videografiske audiovisuelle produksjoner, ta ansvar for å regissere skuespillere og tilpasse seg manus, arbeidsplan eller tidligere budsjett.
- CP3- Evne til å planlegge og administrere tekniske og menneskelige ressurser i enkeltkamera- og multikameraproduksjoner for TV, samt teknikkene og prosessene for skapelse og produksjon i de ulike fasene av TV-produksjon.
- CP4- Evne og evne til å styre produksjons-, opptaks- og formidlingsteknikker og prosesser i organiseringen av radio, opptak og andre lydprodukter.
- CP5- Kapasitet og bruk av teknikker og prosesser i organiseringen av fotografisk produksjon, samt skapingsteknikker og prosesser innen stillbilder generelt, både i analoge og digitale miljøer.
- CP6- Evne til å bruke teknikker og prosesser i organisasjonen og skapelsen i de ulike fasene av konstruksjonen av multimediaproduksjon og interaktive materialer.
- CP7- Evne til å anvende bildekomposisjonsteknikker og -prosedyrer på ulike audiovisuelle støtter, basert på kunnskap om klassiske lover og estetiske og kulturelle bevegelser i bildets historie gjennom ny informasjonsteknologi.
- CP8- Evne til å utvikle målinger knyttet til mengden lys og kromatisk kvalitet under bildekonstruksjonsprosessen, basert på teoretisk og praktisk kunnskap om optikkens vitenskapelige grunnlag.
- CP9- Evne til å utvikle målinger knyttet til mengdene og kvalitetene til lyd under lydkonstruksjonsprosessen, basert på teoretisk og praktisk kunnskap om akustikkens vitenskapelige grunnlag.
- CP10- Evne til å skrive flytende tekster, manus eller manus innen kinematografi, TV, video, radio eller multimediafiksjon.
- CP11- Evne til å analysere audiovisuelle historier, ta hensyn til de grunnleggende parametrene for analysen av audiovisuelle verk, vurdere ikoniske meldinger som tekster og produkter av de sosiopolitiske og kulturelle forholdene i en gitt historisk epoke.
- CP12- Evne til å identifisere prosessene og teknikkene som er involvert i ledelse og ledelse av audiovisuelle selskaper i deres industrielle struktur: produksjon, distribusjon og utstilling, samt tolke statistiske data fra det audiovisuelle markedet. Denne kompetansen inkluderer ledelse og organisering av menneskelige team for eksisterende audiovisuell produksjon.
- CP13- Evne til å anvende prosesser og teknikker involvert i organisering og styring av tekniske ressurser i hvilken som helst av de eksisterende lyd- og visuelle støttene.
- CP14- Evne til å anvende skapelses- og formidlingsteknikker og prosesser innen grafisk design i dets ulike faser, fra et teoretisk og praktisk perspektiv.
- CP15- Evne til å anvende skapelsesteknikker og -prosesser og tekniske eller menneskelige ressurser som er nødvendige for den omfattende produksjonsdesignen av et audiovisuelt verk fra de scenografiske elementene og merkevarebildet til dets grafiske markedsføringsprosjekt.
- CP16- Evne til å anvende produksjonsteknikker og prosesser i organiseringen av kulturelle arrangementer, gjennom planlegging av de menneskelige og tekniske ressursene som er involvert, tilpasning til et tidligere budsjett.
- CP17- Evne til å søke, velge og systematisere alle typer audiovisuelle dokumenter i en database, samt bruken av det i forskjellige audiovisuelle støttesystemer ved bruk av digitale metoder.
- CP18- Evne til å anvende prinsipper og funksjoner for visuell identitet for å lage en standardmanual for bedriftens visuelle identitet til et spesifikt selskap.
- CP19- Evne til å utføre analysen av strukturene, innholdet og stilene til TV- og radioprogrammering så vel som de forskjellige innflytelsesrike variablene i deres konfigurasjon og både kommunikative og spektakulære prosesser generert av dem.
- CP20- Evne til å utføre teknisk organisering av lyd- og visuelle materialer i henhold til en idé ved å bruke de narrative og teknologiske teknikkene som er nødvendige for utarbeidelse, komposisjon, etterbehandling og mestring av forskjellige audiovisuelle og multimediaprodukter.
- CP21- Evne til å designe og tenke den estetiske og tekniske presentasjonen av iscenesettelsen gjennom naturlig eller kunstig lys og akustiske kilder, med tanke på de kreative og uttrykksfulle egenskapene foreslått av direktøren for det audiovisuelle prosjektet.
- CP22- Evne til å ta opp lydsignaler fra hvilken som helst lydkilde: akustisk eller elektronisk; digital eller analog og å blande disse materialene med en spesifikk intensjon som tar hensyn til nivåene, effektene og planene til den endelige mestrede miksen.
- CP23- Evne til å gjenskape lydmiljøet til en audiovisuell eller multimediaproduksjon basert på intensjonen til teksten og fortellingen gjennom bruk av lydspor, lydeffekter og lydspor.
Akademiske ferdigheter
- CA1- Kunnskap om teorier, metoder og problemer for audiovisuell kommunikasjon og dets språk som tjener som støtte for deres aktivitet, basert på kravene fastsatt som disiplinær kunnskap og faglige ferdigheter.
- CA2- Evne til å bruke teknologiske verktøy riktig i de ulike fasene av den audiovisuelle prosessen slik at studentene uttrykker seg gjennom bilder eller audiovisuelle taler med den essensielle tekniske kvaliteten.
- CA3- Evne til adekvat å presentere resultatene av forskningen muntlig eller ved hjelp av audiovisuelle eller datamaskiner i samsvar med kanonene for kommunikasjonsdisiplinene.
- CA4- Evne til å definere forskningsemner eller nyskapende personlig skapelse som kan bidra til kunnskap eller utvikling av audiovisuelle språk eller deres tolkning.
- CA5- Evne til å bli med og tilpasse seg et profesjonelt audiovisuelt team, og gjøre sine egne spesielle interesser og interessene til det kollektive prosjektet der de har sluttet seg til kompatible og til og med synergistiske.
- CA6- Evne til kritisk å oppfatte det nye visuelle og auditive landskapet som tilbys av det kommunikative universet som omgir oss, og vurderer ikoniske meldinger som frukten av et spesifikt samfunn, et produkt av de sosiopolitiske og kulturelle forholdene i en spesifikk historisk epoke.
- CA7- Evne til å påta seg lederskap i prosjekter som krever menneskelige ressurser og enhver annen natur, administrere dem effektivt, anta prinsippene om sosialt ansvar.
- CA8- Kapasitet for kritisk og reflekterende analyse av hoveddokumentene til det moderne kirkelære som refererer til fenomenet sosial kommunikasjon.
- CA9- Evne til å analysere hovedaspektene knyttet til økonomiske relasjoner basert på de store historiske tekstene til Kirkens sosiale magisterium.
- CA10- Evne til å analysere primære og sekundære kilder til historiske hendelser.
- CA11- Skjønnelse av den latinamerikanske særegenheten i vestlig kontekst.
Galleri
Karrieremuligheter
sysselsetting
Karrieremuligheter
Arbeidet til kandidater i audiovisuell kommunikasjon kan utføres i følgende områder av profesjonell praksis:
- Reklamebyråer
- kino
- undervisning
- Kommunikasjonsselskaper
- Innspillingsstudioer
- Undersøkelser
- Ny teknologi
- Audiovisuelle produksjonsselskaper
- radio
- Fjernsyn
- event
De forskjellige profesjonelle profilene til en kandidat i audiovisuell kommunikasjon er:
- Kamera
- Presseavdelinger
- Ledelse av reklamebyrå
- Ledelse av kommunikasjonsselskaper
- Ledelse av produksjonsselskap
- direktør
- Kunst direktør
- Casting-direktør
- produksjonsdesigner
- undervisning
- Spesialeffekter i filmer og TV-serier
- Foto og kinematografi
- Kommunikasjonsskap
- manusforfatter
- Forsker i a/v og sosial kommunikasjon
- montør
- Utstyrsoperatør
- Utarbeidelse og design av storyboard
- produsent
- TV- og radioprogrammerer
- produsent
- lyd
- Kostymer, styling
- Design av audiovisuell arrangementsproduksjon
- Multimedia Creator