Grad i industriell design og produktutvikling
Valencia, Spania
VARIGHET
4 Years
SPRÅK
Spansk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 8 020 / per year
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Offisiell grad: grad i industriell designteknologi og produktutvikling
Varighet / studiepoeng: 4 år / 240 studiepoeng
Steder / campus: 60 / Moncada - Alfara
Lært på: spansk
Læringsresultater
Hva gjør oss annerledes?
1. Et klasse for å se bak ting
Industriell design er den disiplin som er ansvarlig for å skape og utvikle utstyr av verden rundt oss. Hvis du har en rastløs sjel hvis noen gang du lurt på hvorfor et objekt er på den måten, hvis du lurer på hvem som skaper ting rundt deg som din telefon, skoene, sykkel eller stol hvor du sitter, er svaret her. Industridesigneren er ansvarlig for å designe og forme gjenstander som omgir mennesket, fra bilen til gaffelen vi spiser hver dag.
2. Den første School of Design
Industrial Design Valencia har en stor nasjonal og internasjonal prestisje. Vår "Design School" var den første til å bli universitet og sin lange historie har tillatt oss i dag for å ha studenter som er fremtredende designere over hele verden. Mange arbeid fra Valencia skape design som selges på fem kontinenter.
3. profesjonell tilnærming
Vår "skole" er nært forbundet med selskaper som en form for profesjonell springbrett for studenter. Og i våre klasserom en merkelig blanding skjer: vi har opplevd lærere og andre som er unge studenter, og er det god blanding av nye ideer.
4. Dører arbeidsevne
- Profesjonell Verktøy Plus: for degree'll ta de fleste fag skjev på profesjonens egne verktøy. Men du ikke bare ender opp å vite håndtaket klasse, vil også være bærer du den kompetansen som gjenspeiles av sertifikater: Tools of Product Design (150 timer: Autocad, Rhinoceros3D, VRayRendering, Catia), Certificate i Grafisk verktøy (90 timer: Adobe Photoshop Adobe Illustrator, Adobe Indesign) og sertifiserte verktøy for design og online kommunikasjon (90 timer: Adobe Flash, Wordpress).
- Porteføljen Prosjekt: anser det viktig at hver elev som går til markedet under armen bærer sin egen portefølje av prosjekter, resultatene av fagene prosjekter pakket i et enkelt dokument som presenterer en mye mer komplett måte enn en tradisjonell læreplan. Dermed er sjansene for å få en jobb multipliseres, noe som gir et mye mer nøyaktig bilde av sine evner og fremhever den høye kvalifisering av våre studenter
- "Porteføljen, din ultimate verktøyet adgang til arbeidsmarkedet"
5. Den internasjonale dimensjonen
Dannelsen av våre studenter som søker full faglig utvikling designer, må du være forberedt på det internasjonale markedet.
Vi tilbyr også ekstra opplæring i engelsk og kastiljansk fra første til fjerde til å forbedre ditt nivå av kommunikasjon på den internasjonale arena. Også vi tilby muligheter for nasjonale og internasjonale praksis.
href = "http://www.uchceu.es/estudios/grado/ingenieria-diseno-industrial-desarrollo-productos
Læreplan
generelle ferdigheter
- CG1. Kapasitet for analyse og syntese, gir effektivitet i beslutningstaking, for problemløsning. Oppnåelsen av denne kompetansen innebærer å kunne samle, analysere og syntetisere relevante data, for å ta beslutninger som innebærer å løse problemene som reises eller oppdage dem, enten det er av teoretisk eller praktisk art, med det endelige målet å overføre konklusjonene. .
- CG2. Evne til å jobbe i tverrfaglige team, forhandlings- og konsensusferdigheter. Oppnåelsen av denne kompetansen innebærer å være i stand til å integrere seg i organisasjoner og arbeidslag, samt lede dem, være i stand til å forhandle, administrere og megle i antakelsen av avtaler fra målet om å oppnå den mest rettferdige og praktiske løsningen for de foreslåtte formålene. ; å bidra selvsikkert og respektfullt til avgrensningen, planleggingen og utviklingen av de foreslåtte målene.
- CG3. Evne til å undersøke og relatere de ulike kunnskapsområdene som samles i yrkesutøvelsen. Oppnåelsen av denne kompetansen innebærer tilegnelse av en global visjon av både problemene og løsningene, og muligheten og evnen til å relatere mangfoldig kunnskap som fører til de mest effektive og effektive løsningene på komplekse problemstillinger. Fagfolkene som kreves i et samfunn som det nåværende må nødvendigvis anta kompleksiteten til endringene og derfor hensynet til de mange variablene som utgjør de optimale løsningene.
- CG4. Evne til egenlæring, ansvar for egen læring. Forpliktelse til fortreffelighet. Oppnåelsen av denne kompetansen innebærer å være i stand til å utforme en arbeidsplan samt gjennomføre den, til den planlagte tiden, med utholdenhet og fleksibilitet, forutse og overvinne vanskelighetene som oppstår i utviklingen og integrere endringene som kreves i planen. utviklingsprosess, på en profesjonell og kvalifisert måte.
- CG5. Evne til å tilpasse seg teknologiske endringer. Følsomhet for behovet for å oppdatere kunnskap. Tilpasning til nye situasjoner. Å oppnå denne kompetansen innebærer å være bevisst den nåværende virkeligheten og utfordringene som oppstår, anta endringer som en konstant, anta behov for kontinuerlig læring gjennom hele livet og nødvendig tilpasning til fagmiljøet som varierer konstant, raskt og konstant, og denne trenden vil bli mer og mer tydelig.
- CG6. Etisk og faglig bevissthet. Aktiv respekt, både for mennesker og miljø. Profesjonell etikk. Holdning til å foreslå løsninger som er sensitive for sosiale behov og vurdere deres virkning. Oppnåelsen av denne kompetansen innebærer å ha en holdning til å søke sannheten fra ulike kunnskapsklasser, om menneskets natur og verdigheten til mennesker som er felles for alle menn og kvinner, med spesiell oppmerksomhet til de etiske og moralske implikasjonene. Respekt og bevissthet for å opprettholde bærekraftige levekår, med spesiell vekt på miljøaspekter.
- CG7. Kunne uttrykke seg riktig og effektivt både på spansk og på et fremmedspråk. Å oppnå denne kompetansen innebærer å kunne utvikle de nødvendige ferdighetene for å fungere flytende og effektivt, både skriftlig og muntlig, på det offisielle språket, så vel som på engelsk, ettersom det er det globale språket, og har en tendens til å gå i tredje og fjerde klasse. .språk.
- CG8. Ha velbegrunnede og strenge kriterier om dagens samfunn og kultur. Å oppnå denne kompetansen innebærer å tilegne oss kriterier som lar oss forstå og verdsette dagens samfunn og kultur, basert på streng vurdering av den nåværende virkeligheten og dens historiske røtter, som deretter lar oss delta ansvarlig i det sosiale livet.
- CG9. Kunne forstå og syntetisere komplekse proposisjoner, med en kritisk sans, i konteksten de presenteres i. Oppnåelsen av denne kompetansen innebærer å være i stand til å definere, skille og relatere både de grunnleggende begrepene og premissene som utstillingen av ethvert argument bygger på, samt å angi og underbygge innholdet på en syntetisk og kritisk måte, i konteksten. vitenskapelig, politisk, media, organisatorisk, etc. - der de presenteres.
Spesifikke kompetanser
- CE1. Instrumentell kapasitet og evne som samler kunnskap, kjennskap og mestring av kommunikasjonsteknikker og verktøy, visuelle representasjonsteknikker og systemer (tegning, avansert og spesifikk dataprogramvare, layout og modellering). Tilegne seg kunnskapen og ferdighetene som er nødvendige for å transformere abstrakte ideer og konsepter til gjenkjennelige formaliseringer i to og tre dimensjoner.
- CE2. Evne til å bruke de estetiske grunnleggende for design: farge, form, struktur, plass, volum. Tilegne seg og anvende kunnskap knyttet til de estetisk-formelle grunnlagene som griper inn i objekter eller grafiske støtter for å kunne utvikle produkter.
- CE3. Beslutningsevne fra produksjonskriterier og materialvalg til designproblemer. Skaff deg og bruk i designprosessene kunnskapen om de tekniske egenskapene, med henvisning til materialene og produksjonsprosessene, som er nødvendige i utviklingen av nye industrielle produkter.
- CE4. Evne til å anvende og integrere tverrfaglig kunnskap: kunst- og designhistorie, designteori og -metodikk, humanvitenskap, økonomi og markedsføring, produktkommunikasjon, juridiske aspekter, arbeidsorganisering, etc. Tilegne og anvende, på en balansert og korrekt måte, kunnskap knyttet til de ulike disiplinene som er involvert i enhver prosjektprosess for utvikling av nye industrielle produkter.
- CE5. Å kunne overføre informasjon, ideer, konsepter, løsninger tilpasset ethvert designproblem, gjennom disiplinens ulike visjoner. Ved å oppnå denne kompetansen kan du tilpasse ferdighetene og ressursene som er tilegnet for å kommunisere til andre både løsningene og faktorene som er involvert gjennom hele produktutviklingsprosessen. Designprofesjonelle må være i stand til å effektivt kommunisere aspektene knyttet til deres forslag.
- CE6. Tilnærming og løsning av designproblemer: analyse av betingelsene og definisjon av kriterier, evaluering av bruksområder og funksjoner, evne til å finne alternative designløsninger og vurdere disse. Å oppnå denne kompetansen lar deg utføre den nødvendige forskningen for å samle inn og tolke dataene som er relevante for hvert industridesign og utviklingsprosjekt av nye produkter.
- CE7. Kunne gjennomføre og gjennomføre innovative prosjekter på en autonom, profesjonell og kvalifisert måte. Oppnåelsen av denne kompetansen gjør at vi selvstendig kan påta oss utviklingen av profesjonelle og kvalifiserte prosjekter, med høy grad av verdi og differensiering gjennom søken etter innovasjoner.
- CE8. Kapasitet for estetisk og kreativ verdsettelse. Evne til innovasjon. Å oppnå denne kompetansen lar deg bruke og relatere kunnskapen om disiplinen, og gi de utformede produktene kreativitet og innovasjon.
- CE9. Eksperimentkapasitet. Oppnåelsen av denne kompetansen tillater i en kompleks sammenheng ikke å gi lærte løsninger på nye problemer, men snarere å kunne, gjennom de tilegnete ferdighetene, eksperimentere med nye løsninger på nye problemer, i en kontekst som også er helt ny.
- CE10. Evne til å projisere industrielle produkter. Metodiske og kulturelle ferdigheter i design. Oppnåelsen av denne kompetansen tillater oss å ta på oss utfordringen med å designe nye produkter, anvende kunnskapen som er tilegnet, og med en autonom metodologisk og kulturell kapasitet implisitt i designprosessene.
- CE11. Design- og innovasjonsledelseskapasitet. Integrasjon i forretningsstrategier. Oppnåelsen av denne kompetansen gjør at den faglige aktiviteten kan registreres i de forretningsmiljøene den skal foregå i, er relevant evnen til å integrere aktiviteten med den øvrige virksomheten, med en sterk ledelseskomponent. Design er i økende grad et grunnleggende strategisk element for bedrifter; designprofesjonelle må være i stand til å integrere og administrere sin aktivitet gjennom kunnskap om forretningsdynamikk.
- CE12. Gi studenten en konkurransedyktig og innovativ profesjonell profil som integrerer de nyeste designkriteriene, dens kommunikasjon og anvendelse. Oppnåelse av denne kompetansen gjør at studenten kan assosiere betydningen av både god produktutvikling og kommunikasjon i markedet.
- CE13. Evne til strategisk å kommunisere produkter som en faktor for innovasjon og verdibidrag. Det lar studenten bli utstyrt med teoretiske og praktiske verktøy for å utvikle kreative og kommunikasjonsevner, og strategiske analyseferdigheter.
- CE14. Evne til å projisere produkter, tjenester og applikasjoner gjennom digitale medier. Ved å oppnå denne kompetansen kan studenten registrere sin produktdesign og utviklingsaktivitet i nye digitale medier.
Galleri
Karrieremuligheter
sysselsetting
Karrieremuligheter
Det er ulike og varierte muligheter for å utøve designeryrket. På den ene siden er det muligheten til å jobbe som freelance designer med eget studio, og på den andre siden som designer integrert i en avdeling i en bedrift.
Profesjonelle muligheter avhenger både av egen kompetanse og opplæring og av de ulike mulighetene som oppstår.
Designet har etablert flere handlingsområder eller spesialiteter som også bestemmer innholdet i de akademiske gradene som undervises ved skolen.
På den ene siden inkluderer industri- eller produktdesign design av møbler, belysning, transport, leker, apparater, emballasje, fottøy, etc.
Grafisk design omhandler visuell kommunikasjon av meldinger. Det inkluderer design av merkevarer, logoer og plakater, definisjon av bedriftens identitet, redaksjonell design, emballasje, illustrasjon, skilting, etc.
Den faglige profilen som definerer opplæringen ved skolen er en generalistdesigner, som er i stand til å løse prosjekter på forskjellige områder så forskjellige som de som er nevnt, og som derfor vil være forberedt på å ivareta en mer global og fullstendig visjon av yrket.
Yrkene knyttet til graden i ingeniørfag i industriell design og produktutvikling inkluderer:
- Produkter: industrielle og strategiske
- Industrielle sektorer: møbler, belysning, tekstiler, keramikk, teknologi, bil.
- Produktkommunikasjon: grafisk design og emballasje.