Bachelor of Arts i kommunikasjons- og medievitenskap (CMS)
Clayton State University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Morrow, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 33 100 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Undervisningsstatus: 169,33 per kredittime. Utdannelse utenom staten: 616,07 per kredittime. (2019-2020 akademiske skoleår)
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Bachelor of Arts i kommunikasjons- og medievitenskap (CMS)
Bachelor of Arts i kommunikasjon og medievitenskap (CMS) legger vekt på opplæring i liberale kunst: litteratur, teater, kunst, filosofi og språk. Evnen til å skrive og snakke godt, tenk kritisk på ulike medier og kommunikasjonsformer, og gjenkjenne skriftlige, visuelle og multimedietekster. Disse typer brede, fleksible ferdigheter beriker kandidaternes liv. I tillegg tilbyr disse samme ferdighetene utdannet verktøyene de trenger for å trives i yrker revolusjonert av raskt utviklende og digitale medieteknologier.
- Var engelsk, kunst eller teater din favorittklasse på videregående skole?
- Var du involvert i skolens avis, årbok eller debattklubb?
- Liker du å ta bilder eller ta opp video? Er du begeistret for websidedesign?
- Er du opptatt av å skrive, lese eller film?
I så fall er du den typen person som kan trives i vårt program!
Industriutsikt
Hvor er Clayton State University CMS-kandidater i dag? Du kan finne dem som dekker historier for New York Times og Sports Illustrated, som jobber for Cox Media Group, starter sitt eget videoproduksjonsfirma, stiger gjennom rekkene på et lokalt PR-kontor, som betjener lokalsamfunnene i ideell eller offentlig sektor, eller delta på utdannet skole.
Som kommunikasjons- og medieprofessor kan du ende opp med å jobbe i fjernsyn eller radio, musikkproduksjon, reklame eller PR; skrive for en avis eller et blad; designe sosiale medier markedsføringskampanjer; ledende treningsworkshops; eller administrere salgs- eller personalavdelinger.
Læringsutbytte
Nyutdannede fra BA-programmet i kommunikasjons- og medievitenskap vil demonstrere følgende egenskaper:
- Kommunisere effektivt ved å bruke flere kanaler for kommunikasjon;
- Gjennomføre primær og sekundær forskning på medieprodukter og kommunikative praksis;
- Analyser de estetiske dimensjonene og lagdelte betydninger av tidligere og nåværende kommunikasjons- og medieprodukter kritisk.
- Forstå teoretiske perspektiver på kommunikasjon, media og global kultur;
- Bruk medie estetikk til produksjon av kommunikasjonsvogner ved hjelp av passende teknologier; og,
- Demonstrere forståelse for etiske teorier, faglige standarder og juridiske begrensninger i kommunikasjons- og mediemiljøer.
Karrieremuligheter
Kommunikasjons- og medievitenskapen forbereder studentene for karriere i noen av de raskest voksende sektorene i lokal og nasjonal økonomi.
Atlanta: Stedet for kommunikasjon og media fagfolk
- Hjem til store arbeidsgivere som Turner Broadcasting, Cumulus Media, Tyler Perry Studios, Coca-Cola, Home Depot, UPS og Delta
- En av de fem største byene i USA for mediejobber (The Balance)
- Dusinvis av PR-firmaer i metroområdet (Clutch)
- 80 radiostasjoner innenfor lyttingsområdet til byen (Radio-Locator)
- Over 3.200 stillinger i topp 50 reklame- og markedsføringsfirmaer i Atlanta (AJC)
- Mer enn 150 innspillingsstudier og 20 000 arbeidsplasser i musikkbransjen (GDEcD)
- Over 2000 film- og tv-produksjonsselskaper (GDEcD)
konsentrasjoner
Mediedesign og produksjon
Kommunikasjonspersonell trenger mangfoldig erfaring, inkludert utskrift, fortsatt fotografering, lyd og video. De kan designe en sosial media markedsføringskampanje, produsere en video eller podcast, forfatter en blogg, redesign et nettsted, eller opprett reklameblad eller brosjyrer.
Organisatorisk og bedrifts kommunikasjon
Organisasjoner som er store og små, offentlige og private, trenger ledere, trenere og fagfolk fra menneskelige ressurser for å sikre effektiv kommunikasjon og jevne operasjoner i organisasjonen, samt annonsører, markedsførere og PR-fagfolk for å kommunisere med eksterne interessenter.
Advocacy og sosial rettferdighet
Kommunikasjonsprofessorer kalles ofte til offentlig tjeneste. Du finner dem i kirker, advokatgrupper, non-profit og myndigheter, hvor de analyserer offentlig diskurs om kontroversielle temaer, utformer overbevisende kampanjer, og tjener som effektive representanter for publikum.
Praktikinformasjon
Alle kommunikasjons- og medievitenskapelige hovedstudenter er pålagt å fullføre ett internship og ha mulighet til å fullføre opptil tre praktikplasser (med godkjenning av fakultetets koordinator). I sine praktikstudier fullfører studentene minst 150 timers arbeid for et selskap eller en organisasjon mens de mottar erfaring, opplæring og mentorskap fra en kvalifisert veileder.
Studentberettigelse
- må være en kommunikasjons- og medievitenskapelig hovedrolle
- må være i god faglig stilling
- må ha tjent minst 30 kreditt timer
- må ha fullført kursforutsetningene
- COMM 3100 med en minimumskarakter av COR
- COMM 3300 med en minimumskvalitet på CAND
- CMS 3101 med en minimumsklasse på C
- må ha godkjenning av fakultetets koordinator, professor Susan McFarlane-Alvarez
Godkjenning vil bare gis til studenter som har blitt akseptert til en praktikplass med en registrert bedrift, nonprofit eller statlig myndighet. Internshipet må direkte relateres til studentens studieområde og fremtidige karrieremål. Det må fremme et sett med læringsmål som avtalt av studenten og deres nettsted veileder.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.