Bachelor i musikkutdanning for lærerutdanning med dobbelt pensumstudium Spilleinstrument for lærerutdanning
Charles University Faculty of Education
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Prague, Tsjekkia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 334 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* online søknadsavgift: 820 CZK
Introduksjon
Musikkutdanning for lærerutdanning
Universitetsstudiet Musikkpedagogikk med fokus på utdanning forbereder studentene på teoretisk og praktisk fordypning i musikkpedagogikk og gir grunnleggende kunnskaper til en jobb i utdanning. Studiet kombinerer tre komponenter av ungdomsskole / ungdomsskole / ungdomsskole / videregående skole / ungdomsskole / videregående lærerutdanning: fagopplæring, allmenn- og fagdidaktikk og lærerpropedeutikk (pedagogisk-psykologisk opplæring). Det obligatoriske studiegrunnlaget består av musikkteoretiske komponenter i utdanningen: musikkteori, harmoni, kontrapunkt, musikalske former, organologi, musikkhistorie mv.
Forbedring av musikalske ferdigheter er gitt av vokal og instrumental forberedelse, intonasjon og auditiv analyse, korledelse. Alt er fokusert på arbeidet til en foreleser, assistentlærer, pedagog, kulturassistent osv. Neste del er didaktikk i musikkundervisning, lytting og assistentpraksis på skolen. Disse aktivitetene forbereder kandidaten til neste studienivå - en mastergrad i musikkpedagogikk.
Studieprogrammet i hovedplanen respekterer balansen mellom faglige, didaktiske og pedagogisk-psykologiske komponenter i henhold til standardene for lærerutdanning til departementet for utdanning, ungdom og idrett i Tsjekkia. Pedagogisk-psykologisk forberedelse omfatter fagene pedagogikk, psykologi og spesialpedagogikk, inkludert pedagogisk-psykologisk praksis og tar sikte på å forberede seg til det påfølgende masterstudiet i undervisning.
En del av studiet hovedfag er en bacheloroppgave.
Spilleinstrument for lærerutdanning
Dette programmet er beregnet på nyutdannede fra et musikkonservatorium, musikalske videregående skoler og musikalske grunnskoler som ikke er orientert for profesjonelle tolkekarrierer.
Det er mulig å studere to instrumenter – piano eller fiolin.
Grunnfagene er det individuelle studium av instrumenter, kammermusikk, improvisasjon, orkesterspill. Teoretiske emner – konstruksjon og instrumenthistorie, instrumentell litteratur.
Nyutdannede bør være forberedt på å få jobb i utdanningsinstitusjoner for musikalske aktiviteter for barn, i musikkskoler, i kulturinstitusjoner, museer, etc. For undervisningskvalifikasjoner i grunnskoler og videregående skoler er det nødvendig å fortsette i masterstudiet.
Opptak
Karrieremuligheter
Musikkutdanning for lærerutdanning
Den nyutdannede definerer og forklarer musikk- og musikkpedagogiske konsepter, han setter dem inn i kontekst. Han mestrer de musikalske aktivitetene som er nødvendige for å demonstrere og verifisere kunnskap: han demonstrerer teoretiske fenomener på et musikkinstrument, spiller folkesanger og populære sanger, spiller komposisjoner fra ulike stilistiske perioder. Han er i stand til å bruke stemmen sin i musikkpedagogiske aktiviteter - ved tale, sang av folkesanger og kunstige komposisjoner på passende tolkningsnivå. Han unnfanger musikkpedagogiske aktiviteter i musikkundervisning utenfor skolen, forklarer og bekrefter musikkfenomener i skolens musikkundervisning, og korrigerer delvis musikkpedagogisk kunnskap og aktiviteter. Forventet ansettelse av nyutdannet i følgende stillinger:
- Primære muligheter: undervisningsassistent på skolen; pedagog eller hjelpepedagog i en musikkinstitusjon utenfor skolen,
- Sekundære muligheter: assistent i offentlig administrasjon eller privat bedrift innen kultur, produktiv og høyere utdanning.
Spilleinstrument for lærerutdanning
Nyutdannede vil finne muligheter til å jobbe i forskjellige offentlige og private institusjoner, til å jobbe som assistenter i institusjoner for fritidsaktiviteter for barn, unge og voksne, og som lærere i musikkskoler. De har kunnskap og ferdigheter i begge komponentene: spesialundervisning og generell utdanning. Læreplanens utfall er ikke en kvalifikasjon for undervisning i grunnskole og videregående skole.