
BA in
Bachelor of Arts Tourism Management Diploma University of Applied Sciences
Stipend
Introduksjon

Studien Tourism Management er et fokusert på ledelse Bachelor program, som lar første faglig kompetanse for midten og toppledelsen i det internasjonale reiselivsnæringen. For profesjonelle tilbyr DIPLOMA studieprogrammet Tourism Management som fjernundervisning i to varianter: som virtuell fjernundervisning med virtuelle online forelesninger og eksamener på lørdager på landsdekkende eksamenssenter eller alternativt som deltidsstudie med reelle oppmøtefaser lørdager på studieområdene Kassel eller München. I tillegg til fjernundervisning er turismestyring også tilbudt som en deltidsstudie på hovedstedet for høgskolen i Bad Sooden-Allendorf.
Turisme ledelse som fjernundervisning
Standard studietiden er 7 semester i et fjernundervisningskurs og kan forlenges med opptil 4 semester uten opplæringsavgift. I fjernundervisning er det en endring mellom selvstudium med studieprogrammer og helgedagsseminarer (ca. 12-14 lørdager per semester) i et av våre studie- og eksamenssenter i Kassel eller München online i "Virtual lecture hall" på DIPLOMA Online Campus.
I tillegg til fjernundervisning med ansikt til ansikt oppmøte faser, spesielt den romlig fleksible online fjernundervisning gir ideelle forhold for en ekstra yrkesstudie . Etter begrepet "blandet læring" vil du studere i små grupper bor i den virtuelle forelesningssalen av en nettbasert læringsplattform. Med en stabil internettforbindelse kan du studere fra overalt hos oss!
Fokus på turisme studier
Programmet gir en bred og integrert forståelse av økonomi generelt og turisme ledelse spesielt - dette er kjerneinnholdet i studiet på ulike områder som destinasjon og arrangementshåndtering, sport og helse turisme eller forretningsreiser.
Målet er å få en kritisk forståelse av de viktigste teoriene, prinsippene og metodene for turisme og turisme-relatert forretningsforvaltning. Gjennomføring av solid kunnskap og ferdigheter innen informasjonsteknologi , fremmedspråk (engelsk samt spansk eller kinesisk) og oppkjøp av interkulturelle kompetanser er i tillegg til analyse av bærekraftig reise- og mobilitetskonsept i fokus for dette kurset.
På et tidlig stadium er nøkkelkompetanse opplært, for eksempel i form av kommunikative kompetanser, som spiller en viktig rolle i løpet av studier og videre. Et utmerket støtteforhold for små gruppestørrelser gir ideelle forhold for aktivt, reflekterende og selvkritisk arbeid. I presentasjoner og diskusjoner får elevene erfaring med konsekvensene av et bestemt utseende og atferd, hvordan man skal håndtere konstruktiv kritikk, og hvordan man kommer fram til et målrettet resultatresultat.
Kursene i kurset, som er prosjektorientert, gir ekte lenker til de økonomiske, sosiale og kulturelle foretakene i reiselivsbransjen. Tallrike praktiske prosjekter er en integrert del av forelesninger i den spesielle reiselivsbransjen, samt generell forretningsadministrasjon og bedriftsledelse, globalisering, markedsføring, reiselov, prosjekt og tidsstyring. På grunnlag av disse grunnene kan studentene velge mellom de tre hovedområdene for studie : "Destinasjon og arrangementshåndtering", "Sport og helse turisme" og "Business Travel Management" .
Internasjonal orientering og karrieremuligheter
Internasjonal orientering av programmet er spesielt fremmet av globalt orienterte moduler, praktiske prosjekter og utflukter. I en 14-ukers internship eller internship , hvilke studenter meste er komplett med selskaper, institusjoner eller frivillige organisasjoner i utlandet, får de videre yrkeserfaring.
Bachelorstudiet forbereder studentene til profesjonelle aktiviteter i mellomledelsen eller som ledere i mellomstore turistselskaper, samt i markedsledende og globalt opererende turisme grupper. Dette resulterer i gode karrieremuligheter og raske opprykksmuligheter for kandidater over hele verden . For eksempel, med seniorfunksjoner i lavere og mellomstore ledelse innen områdene hotellbransjen, gastronomi, reisearrangører, Internett-reiseportaler, flyselskaper og flyselskaper, ferjeforetak, busselskaper, cruiseskip, bilutleieselskaper, reiselivsorganisasjoner, arrangementskonsulenter, handelsmessige partnere, sportsoperatører, helseklinikker og Spa ledelse, helse og velvære turisme og markedsundersøkelser.
Med en vellykket gjennomføring av turismeforvaltningsstudiet oppnås 180 studiepoeng, en optimal forutsetning for en påfølgende mastergradsstudium, for eksempel den påfølgende Master of Arts i MA i økonomi og lov - hovedfokusbehandling eller Weiterbildungsmaster MBA på DIPLOMA.
normal periode
Fjernundervisning: 7 semester / 180 studiepoeng
Den faktiske studietiden kan utvides gratis i opptil 4 semestre over standardperioden.
baseline
Med tilstrekkelig antall deltakere i vintersemesteret (oktober) og sommerferie (april).
akkreditering
Akkreditering av studieprogrammet av akkrediteringsbyrået FIBAA.
skolepenger
Fjernundervisning: € 247,00 / måned (totalt € 11 039,00 inkludert engangsavgift på € 665,00)
studien skjema
Fjernundervisning med virtuelle tilstedeværelsesbegivenheter eller oppmøte. Fjernundervisningen foregår i endringen mellom selvstudium med studiebøker og helgedagsseminarer på lørdager (ca. 12 lørdager per semester). Tilstedeværende studiet foregår via ukentlige forelesninger, øvelser og seminarer på universitetets plassering.
opptakskrav
Generell universitets inngangskvalifikasjon, Fachhochschulreife, bestått mastergrad eller i henhold til forskriften om adgang til høyere utdanning i delstaten Hesse, dvs. enten gjennomføring av en karriereutvikling på minst 400 timer, en teknisk skole eller et yrkes- eller administrasjonsakademi eller en avsluttende eksamen i en statlig anerkjent opplæringsoppgave etterfulgt av minst 2 års ansettelse og en egen universitets opptaksprøve.
For ytterligere informasjon om spesielle kvalifikasjoner, vennligst kontakt DIPLOMA Hochschule. Søkere som ikke oppfyller ovennevnte krav, kan i utgangspunktet delta i kurset som gjesteansvarlige dersom tilgangstillatelsen er innenfor maks. 2 semester er oppnådd.
For utenlandske grader, må ekvivalens for opptak demonstreres.
uttalelser
Bachelor of Arts (BA) - Nyutdannede vil få en bachelorgrad og diplom samt et Diploma Supplement skrevet på engelsk og en "Transcript of Records" som vil tildele dem internasjonalt som akademikere med en bachelorgrad identifikasjon.
Store fagfelt
Destinasjon og arrangementshåndtering
Spesialiseringen "Destination and Event Management" lærer en systematisk og internasjonal styringsstrategi i internasjonal destinasjon og arrangementshåndtering. I denne like tverrfaglige ledelsesstrategien er etterspørselsspesifikke forandringsprosesser og deres tilpasning i en moderne (også internasjonalt orientert) og bærekraftig destinasjon og arrangementshåndtering i forgrunnen. Den viser dagens utvikling og trender i internasjonal destinasjon og arrangementshåndtering.
Fokuset på kurset "Destinasjons- og Eventmanagement" inneholder følgende innhold:
Destinasjon administrasjon
Bestemmelse av destinasjonsstyring, grunnleggende og utvikling
- Egenskaper, krav og evalueringskriterier for destinasjoner
- Klassifisering og nødvendighet av forvaltningen av destinasjoner
- Turisme finansiering
- Turistorganisasjoner og deres former
- Utvikling og profilering av destinasjoner
destinasjon typer
- Turistby og region, land som reisemål
- Turisme i beskyttede områder, ferieveier
- Midlertidige destinasjoner
Funksjoner for destinasjonsadministrasjon
- Planlegging og strategisk kontroll
- Tiltak i markedsmixen
- Informasjons- og kommunikasjonsteknologi i destinasjonsstyring
Tverrsnittsområder i styringen av destinasjoner
- Ledelse av produkt og service kvalitet
- Økologisk ledelse
- Bærekraft i styringen av destinasjoner
- Demografiske endringer og andre samfunnsøkonomiske påvirkninger
- Bildeutdanning og sertifiseringer
event management
event markedet
- Grunnleggende vilkår (arrangement, begivenhet, incentiv etc.)
- Eventmarkedet - struktur og skuespillere
- Typologi og systematisering av hendelser
- Markedsutviklingen og trender
event markedsføring
- Strategisk hendelse markedsføring / markedsundersøkelse og markedssegmentering
- Konsept og produktutvikling
- Prispolitikk og budsjettering; Sponsing, Fondopplæring, Merchandising, Yield Management
- event Control
Eventrecht
- Kontrakter / Forsikringer / Tillatelser / Mustergemammstättenstätten-VO
- Utvalgte aspekter av skatt og varemerkelov
- Sikkerhet og sikkerhet
Styring av utvalgte hendelsestyper
- Konferanser, kongresser, messer og utstillinger
- Kulturelle og sportsbegivenheter
- Hendelser i politikken
event teknologi
- informasjonsteknologi
- Konferanse, kongress og medieteknologi
- Utstillingskonstruksjon og teknologi (arrangementsoppsett, belysningsteknologi, effektteknologi)
Case studie (planlegging, forberedelse, implementering og oppfølging på et konkret eksempel)
- Planlegging og forberedelse
- Dramaturgi og oppstart / markedsføringstiltak
- Prosessorganisasjon / teknologi
- Arrangementskostnad / budsjettering
- Oppfølging og suksesskontroll
Sport og helse turisme
Spesialiseringen "Sport og helse turisme" lærer en systemisk og internasjonal styring tilnærming i internasjonal sport, velvære og helse turisme. I denne like tverrfaglige ledelsesstrategien er aktivitetsorienterte og helseøkonomiske - og særlig idretts- og helseturisme - aspekter i entreprenør- og privatlivssituasjonen til (nasjonale og internasjonale) idretts- og helseturister i forgrunnen. Aktuelle, internasjonale utviklinger av aktiv og eventyr turisme markedet, samt turisme og komplementære helseturisme markedet er vist.
I spesialiseringen "Sport og helse turisme" læres følgende innhold:
Sport og aktiv turisme
- Former og markeder, nåværende trender
- Tjenesteyter og samarbeidspartner
- Foreninger og organisasjoner
- Clientele og tilsvarende markedsføringsstrategier
- Bærekraft aspekter av utvalgte sports turisme former
Turisme Adventure
- Former og markeder
- Historisk utvikling og nåværende trender
- Tjenesteleverandører, europeiske og internasjonale tilbud
- Digression: fjellklatring og trekkingsturisme
helse turisme
- Former og markeder
- Tjenesteyter og samarbeidspartner
- Velvære, medisinsk velvære og forebygging
- Komplementære helsetilbud
- Helse turisme i Tyskland, Europa og verdensomspennende tilbud
Kurtourisme og spa ledelse
- Kur, kurere skjemaer, kursted tilbud; Helsesorter i overgang
- Tjenesteleverandører og partnere i reiselivsnæringen
- Naturlige rettsmidler og deres anvendelse
- Definisjoner og juridiske grunnlag
- Baderom og predikasjon
- Foreninger og organisasjoner, merker og kvalitetsmerker
- Spa ledelse og markedsføring
Velvære og spa turisme
- Klassifisering velvære og spa i helseturismen
- Utvikling av det internasjonale velvære- og spa-markedet
- Internasjonale velværemodeller og kjernetilbud for velværetjenester; Komplementær medisin / alternativ kur metode
- Suksessfaktorer i spa- og velværeadministrasjon (strategi, bedriftsstyring, informasjon og posisjonering, målgruppeorientering, kvalitet, kommunikasjon og salg, lønnsomhet)
- Wellness og spa tilbyr spa, hotell, turoperatører, cruiseskip, feriested og klubbfasiliteter
Business Travel Management
Spesialiseringen "Business Travel Management" lærer en systematisk og internasjonal styringsstrategi i den internasjonale forretningsreiser-sektoren. Denne tilnærmingen fokuserer på mobilitet av ansatte og varer (informasjon, produkter) til et selskap. Den viser dagens utvikling og trender i det nasjonale og internasjonale forretningsreisermarkedet og konsepter for mer bærekraft og interkulturelle egenskaper ved forretningsreiser.
I studiefokuset "Business Travel Management" læres følgende innhold:
Forretningsreise som turistprodukt
Det nasjonale markedet og ledende internasjonale forretningsreiser markeder: leverandører og kunder (Verband Dt. Reisemanagement - VDR etc.)
Den økonomiske betydningen av forretningsreiser fra tyske selskaper basert på den årlige VDR-analysen
Ledelsen av forretningsreiser
- The Business Travel Manager
- Kostnadsstrukturen (direkte og indirekte kostnader)
- Delprosesser av forretningsreiser (tjenestekjede)
- Normativ styring: Reisepolitikken
- Strategisk ledelse: Anskaffelsesledelse
- Operasjonell ledelse:
- kvalitetsstyring
- Bedriftens kredittkort
- reise~~POS=TRUNC
- Rapportering / kontroll
Interkulturelle funksjoner i BTM
Datasikkerhet på forretningsreiser