
Bachelor i liberal kunst
Hiroshima, Japan
VARIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
01 Nov 2024
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
JPY 535 800 / per year
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Tilegne seg kulturelle ferdigheter for å navigere i det globale samfunnet
Sustainable Development Goals (SDGs) er internasjonale mål for bærekraftig utvikling vedtatt av FNs generalforsamling i 2015. På EUH har vi som mål å trene unge mennesker til å bidra til å etablere integrerte løsninger på problemer i den virkelige verden, samtidig som vi vurderer retningen for 17 SDG og har som mål å bidra til realiseringen av en bærekraftig verden. Når vi undersøker sosiale spørsmål, setter vi SDGs 5Ps (Peace, Partnership, People, Prosperity, and Planet) som pilarer for å studere ulike tverrfaglige felt.
Pilarer for læring: 5Ps
Grunnleggende kurs
Grunnkurs er kategorisert i fred og partnerskap i disse 5P-ene som obligatoriske emner for alle studenter.
5Ps | Kunnskap som skal tilegnes |
Fred | Standarder som skal henvises til når man løser problemer som å bygge et fredelig samfunn eller samarbeide med ulike interessenter |
Samarbeid |
Avanserte kurs
Videregående kurs er kategorisert i 3 perspektiver (People, Prosperity og Planet) og skal velges som valgfag i henhold til studentens interesser.
5Ps | Perspektiver | Kunnskap som skal tilegnes | Faglige felt |
Mennesker | Identitet Design | Tenkerammer for å finne ut av sosiale problemer og respektere mangfold i flerkulturelle samfunn | Humaniora |
Velstand | Virksomhet Design | Struktur av en globaliserende økonomi og samfunn, og industriell/teknologisk utvikling | Økonomi |
Planet | Økosystem Design | Bevissthet om miljøvern og biologisk mangfold mot utvikling i sameksistens med naturen | Naturvitenskap (miljøstudier) |
Opptak
Læreplan
PBL (Prosjektbasert læring)

PBL (Prosjektbasert læring)
- Introduksjon til prosjektbasert læring (obligatorisk)
- Prosjektbasert læringsøvelse IA (obligatorisk)
- Prosjektbasert læringsøvelse IB (obligatorisk)
- Prosjektbasert læringsøvelse II (obligatorisk)
- Gradsprosjekt (obligatorisk)
Liberal Arts
Introduksjon
- Introduksjon til sosial systemdesign (påkrevd)
- Introduksjon til helsevitenskap (valgfag)
- Introduksjon til matematikk (valgfag)
Øve på
- SDG, verden og oss (påkrevd)
humaniora
- Introduksjon til kunst og litteratur (obligatorisk)
- Introduksjon til filosofi og etikk (obligatorisk)
- Introduksjon til psykologi (valgfag)
- Fredsstudier (valgfag)
- Religion og historie (valgfag)
- Filosofi og etikk (valgfag)
- Studier i mangfold og multikulturalisme (valgfag)
- Medievitenskap (valgfag)
- Japanske kulturstudier (valgfag)
- Tverrkulturelle studier (valgfag)
- Introduksjon til vitenskapsfilosofi (valgfag)
- Offentlig kunst (valgfag)
- Introduksjon til sosialpsykologi (valgfag)
- Introduksjon til kulturantropologi (valgfag)
- Feltarbeidsstudier (valgfag)
Samfunnsvitenskap
- Introduksjon til økonomi (obligatorisk)
- Juridisk sinn (påkrevd)
- Introduksjon til bedriftsøkonomi (valgfag)
- Introduksjon til internasjonalt samarbeid og sikkerhet (valgfag)
- Introduksjon til sosiologi (valgfag)
- Offentlig ledelsesteori (valgfag)
- Regionalt samarbeid (valgfag)
- Ledelsesstrategi og organisasjonsteori (valgfag)
- Markedsføringsteori (valgfag)
- Finans (valgfag)
- Sosialt entreprenørskap (valgfritt)
- Studier i sosioøkonomisk system (valgfag)
- Industri og forretningsmodell (valgfag)
- Miljøøkonomi (valgfag)
- Regional revitalisering (valgfag)
- Utviklingsøkonomi (valgfag)
Naturvitenskap
- Introduksjon til miljøstudier (obligatorisk)
- Introduksjon til etikk for vitenskap og teknologi (påkrevd)
- Introduksjon til bioetikk (valgfag)
- Introduksjon til kunstig intelligens (valgfag)
- Matematisk tenkning (valgfag)
- Introduksjon til kognitiv vitenskap (valgfag)
- Helsetjenester (valgfag)
- Bioteknologi (valgfag)
- Vitenskaps- og teknologihistorie (valgfag)
- Naturkatastrofer (valgfag)
- Bymiljø (valgfag)
- Miljøteknikk (valgfag)
- Biologisk mangfold (valgfag)
- Globalt miljø (valgfag)
- Økologi (valgfag)
Praktisk engelsk
- Lytte engelsk Ⅰ (valgfag)
- Valgfag skriving engelsk Ⅰ (valgfag)
- Lese engelsk Ⅰ (valgfag)
- Snakker engelsk Ⅰ (valgfag)
- Grunnleggende engelsk presentasjon Ⅰ (valgfag)
- Lytte engelsk Ⅱ (valgfag)
- Skrive engelsk Ⅱ (valgfag)
- Lese engelsk Ⅱ (valgfag)
- Snakker engelsk Ⅱ (valgfag)
- Grunnleggende engelsk presentasjon Ⅱ (valgfag)
- Akademisk lesing (valgfag)
- Akademisk skriving (valgfag)
- Kommunikativ engelsk (valgfag)
- Nåværende engelsk (valgfag)
- Presentasjon engelsk (valgfag)
Grunnleggende verktøy
IKT・Datavitenskap
- Introduksjon til IKT (obligatorisk)
- Viktig programmering (påkrevd)
- Introduksjon til datavitenskap A (obligatorisk)
- Webprogrammering og applikasjonsutvikling (valgfag)
- Informasjonsleveringsmetode (valgfag)
- Problemløsning med IoT (valgfag)
- Introduksjon til datavitenskap B (valgfag)
- Dataanalyse og statistisk modellering (valgfag)
- Datavisualisering (valgfag)
- Praktisk datavitenskap (valgfag)
- AI og forretningsapplikasjon/AI (valgfag)
Tenkemetodikk
- Logisk tenkning (påkrevd)
- Designtenkning, systemtenkning (påkrevd)
- Prosjektledelse (valgfag)
- Tilrettelegging (valgfag)
- Japansk akademisk skriving (valgfag)
Erfaringsmessig og praktisk læring
- Innenriks frivillig program (valgfag)
- Internship Program A (valgfag)
- Internship Program B (valgfag)
- Frivillig i utlandet-programmet (valgfag)
- Internship Abroad Program (valgfag)
- Korttidsstudier i utlandet (valgfag)
Japansk språk
- Japansk Ⅰ (valgfag)
- Japansk Ⅱ (valgfag)
- Japansk Ⅲ (valgfag)
- Japansk Ⅳ (valgfag)
- Japansk Ⅴ (valgfag)
- Japansk Ⅵ (valgfag)
Programresultat
Kompetansevurdering
- Kompetanser refererer her til evner til å bruke kunnskap og ferdigheter tilegnet i et spesialfelt på ulike områder og situasjoner.
- Gjennom aktiv læring oppfordres studentene ved Eikei til å tilegne seg fem kompetanser (forutseende, strategi, globalt samarbeid, energisk drivkraft og selvforbedring) innen de er ferdige.
- Hvert kurs er tildelt en del av disse fem kompetansene.
- I tillegg til fagkompetansen vurderer kurslærerne studentenes kompetanse
- (Kompetansevurdering er 20-30 % av emnevurdering).
Diplompolitikk
Grad vil bli gitt til de som har blitt anerkjent for å oppnå følgende kompetanse (evner/ferdigheter)
Fremsyn | Evnen til å oppdage kjerneproblemene forårsaket av endringer i samfunnet ved å utvikle et mangefasettert perspektiv basert på bred kunnskap, forutse fremtiden med et globalt perspektiv og konseptuell tenkning. |
Strategi | Evnen til å utvikle integrerte løsninger strategisk ved å samle, undersøke og analysere informasjon og læring med logisk tenkning ved bruk av IKT-kompetanse. |
Globalt samarbeid | Evnen til å utnytte høye språkkunnskaper og kommunikasjonsferdigheter for å samarbeide med mennesker fra ulike kulturer og verdier, respektere sosialt og individuelt mangfold og bygge troverdige relasjoner med dem. |
Energisk drivkraft | Evnen til proaktivt å ta på seg og forfølge utfordringer som viser lederskap og utholdenhet uten å unngå vanskeligheter. |
Selv forbedring | Evnen til å forbedre seg gjennom livslang læring med høy motivasjon og moral. |