Honours Bachelor i atferdsanalyse
Toronto, Canada
VARIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Jan 2025
STUDIEAVGIFT
CAD 20 923 / per year *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* innenlandsundervisning | $18 190 for internasjonal undervisning. Alle gebyrer kan endres uten varsel
Introduksjon
Lederkrav
George Brown College var den første høyskolen i Toronto som tilbød Behavioral Science Technology Advanced Diploma og ledet utviklingen av de provinsielle autisme- og atferdsvitenskap-programmene. Dette honours-programmet er den siste utviklingen som gjenspeiler vårt lederskap på feltet.
Honours Bachelor of Behaviour Analysis er et fireårig studium som tar en dyptgående titt på Applied Behaviour Analysis (ABA) – et fagområde som bruker en systematisk og analytisk tilnærming for å endre atferd på en ønskelig måte.
Vi har gitt opplæring og utdanning i anvendt atferdsanalyse i Toronto i mer enn 15 år. Våre kandidater er ledere av atferdsbehandling innen så varierte felt som rettsmedisinsk mental helse, autismespekterforstyrrelse og ervervet hjerneskade.
ABA er en effektiv praksis som ofte brukes med populasjoner som har:
- autismespekterforstyrrelse (ASD)
- hjerneskade
- demens
- utviklingshemming
- avhengighet
- psykiske lidelser
Hva du skal studere
Anvendt atferdsanalyse (ABA) er en vitenskapelig tilnærming til behandling og forståelse av menneskelig atferd. Denne tilnærmingen kan brukes på hele spekteret av menneskelig atferd (dvs. tanker, følelser og handlinger). Forskning har vist at en evidensbasert tilnærming som ABA er mest effektiv til å redusere problematferd og utvikle en rekke ferdigheter.
ABA-tilnærmingen involverer tre hovedkomponenter:
Komponent 1: Det gjennomføres en fullstendig atferdsvurdering. En rekke intervju- og observasjonsteknikker brukes for å få en forståelse av atferden som skal endres. Studentene lærer å observere og analysere atferd i en rekke situasjoner for å utvikle en effektiv behandlingsstrategi.
Komponent 2: Neste trinn er å bruke resultatene av atferdsvurderingen til å utvikle en effektiv plan som vil redusere spesifikk problematferd og utvikle eller styrke kognitive og atferdsmessige ferdigheter. Studentene skal lære en rekke adferds- og kognitiv-atferdsteknikker som kan brukes til å endre atferd.
Komponent 3: Den siste fasen er en løpende evaluering av komponent en og to. Studentene vil lære å måle effektiviteten av intervensjonene sine og fortsette å avgrense og revidere sine intervensjoner basert på resultatene av disse tiltakene.
Forskningskomponent
Et grunnleggende aspekt ved denne graden ligger med forskningskomponenten i programmet. Studentene vil begynne å forberede seg til dette hjørnesteinsprosjektet i år 1 og 2 gjennom forberedende forskningskurs. I løpet av høst- og vintersemesteret i år 3 vil studentene lære å utarbeide et anvendt forskningsforslag. Selve forskningen vil bli utført i løpet av høstsemesteret av det fjerde året. Studentene vil få støtte fra fakultetet gjennom hele prosessen.
ABAI Verifisert kurssekvens
Association for Behaviour Analysis International har bekreftet følgende kurs mot kurskravene for å være kvalifisert til å ta Board Certified Assistant Behavior Analyst®-eksamenen. Søkere må oppfylle tilleggskrav før de kan anses som kvalifisert til å ta eksamen. Se ABAI-godkjent kurssekvens.
Behaviour Analyst Certification Board (BACB) har publisert Verified Course Sequence pass rate data for 2020. Dette gir informasjon om prosentandelen av førstegangskandidater som gikk og besto eksamenen for å bli Board Certified Assistant Behavior Analysts (BCaBAs) fra hvert Verified Course Sekvens i år.
Forberede fremtidige ledere
I tillegg til å forberede studentene til å være praktiserende atferdsforskere, hjelper studiet med å forberede dem til å bli ledere i dette nye feltet. Ikke bare vil studentene bli støttet i å bli klientsentrerte klinikere, men de vil også ha muligheten til å lære ferdighetene til å fremme atferdsanalyse fra et systemomfattende perspektiv, for å støtte store endringer i byråer, organisasjoner og myndigheter.
Dette intensive programmet, levert på stedet ved George Browns toppmoderne Daphne Cockwell Center for Health Sciences på Waterfront Campus, passer for studenter som er datadrevne, liker å analysere mønstre og liker å jobbe med utfordrende atferd.
Programmets kjernekurs er fokusert på fem læringsområder:
- atferdsvitenskapelige teorier, prinsipper og metoder
- spesielle populasjoner
- psykologi
- forskningsmetoder/statistikk
- etikk, profesjonalitet og lederskap
Alternativer for avansert oppføring
Studenter med 3.0 GPA eller høyere, som oppfyller ett av følgende krav, er kvalifisert til å gå inn i en sommer (mai-august) bro Pathway som leder inn i det tredje året (Semester 5) av Honours Bachelors of Behaviour Analysis (S303) ) Studieprogram.
- alle godkjente Ontario College atferdsvitenskapelige tekniker diplomprogram, OR
- George Brown-studenter som har fullført to år av programmet for adferdsvitenskapelig teknologi avansert diplom (C116), ELLER
- nyutdannede fra George Browns oppførsel Science Technician (C146) diplomprogram
Fra og med januar 2020 er nyutdannede fra alle godkjente Ontario college-adferdsvitenskapelige teknologi avanserte diplomprogram som oppnådde en GPA på 3,0 eller høyere, kvalifisert til å gå inn i en bro Pathway som fører til det fjerde året (semester 7) av Honours Bachelors of Behaviour Analysis (S304) studium.
For mer informasjon, vennligst kontakt programkoordinator, Don Togade.
Eksterne søkere fra andre institusjoner vil bli vurdert for avansert status fra sak til sak.
Dine feltutdanningsalternativer
Mens klasseromsteori er en veldig viktig del av læringsopplevelsen din, tror vi at feltplassering spiller en avgjørende rolle i å styrke den erfaringen ved å la deg anvende klasseromsteori i et virkelig miljø.
Du kan forvente å delta i feltplassering én dag (åtte timer) per uke i semester 3, 4, 5 og 6. Mellom semester 6 og 7 (mellom år tre og fire), vil du fullføre en 14-ukers felterfaringsperiode (ulønnet) hvor du forventes å gjennomføre en forskningsoppgave.
Før du starter felterfaringsterminen, vil en feltkoordinator hjelpe studentene:
- utforske deres interesser
- forberede seg til intervjuer
- legge til rette for intervjumøter ved å gi tilbakemelding
Når studentene er i sine plasseringsinnstillinger, vil de få støtte fra byråets veileder på stedet, samt støtte fra en fakultetskontakt.
Opptak
Stipend og finansiering
Stipend for internasjonale studenter ved George Brown College er generelt premiering i programmet basert på studentenes akademiske prestasjoner (og andre kriterier) på George Brown College etter begynnelsen av det akademiske programmet.
Læreplan
Obligatoriske kurs
Semester 1 | Semester 2 | Semester 3 |
|
|
|
Semester 4 | Semester 5 | Semester 6 |
|
|
|
Semester 7 | Falle | Semester 8 |
|
|
|
Merk: Dette programmet vil gå gjennom gradsfornyelsesprosessen med læreplanen under vurdering og utvikling.
Programresultat
Kandidaten har pålitelig demonstrert evnen til å:
- Lær om psykologisk teori, forskning og praksis.
- Utforme og gjennomføre ulike vurderinger på tvers av en rekke miljøer og populasjoner.
- Design og implementer forskningsbaserte programmer i anvendt atferdsanalyse og evaluer deres effektivitet.
- Øv atferdsrådgivningsferdigheter med ulike populasjoner.
- Demonstrere passende sosiale, profesjonelle og kliniske ferdigheter i sammenheng med en tverrfaglig setting med en rekke klienter, deres støttenettverk, fagfolk og samfunnet.
- Opprettholde en høy grad av profesjonalitet og etiske standarder.
- Formidle, muntlig og skriftlig, resultater av atferdsvurderinger og behandlingsopplegg.
- Forstå, kritisk vurdere og syntetisere problemstillinger i samfunnet.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
ABA-utøvere kan finne seg selv i roller som inkluderer følgende ansvarsområder:
- vurdering av en klients ferdigheter
- utvikling og implementering av kompetansehevingsprogrammer
- funksjonell vurdering av utfordrende atferd
- atferdshåndteringsplaner
- datainnsamling og analyse
- saksbehandling
Kunnskapen og ferdighetene deres gjelder for en rekke muligheter, som kan inkludere slike stillingstitler som:
- konsulent for autismespekterforstyrrelser
- atferdstekniker
- atferdsterapeut
- atferdskonsulent
- atferdsspesialist
- instruktørterapeut
- fritidsterapeut
- boligstøttearbeider
- overgangskoordinator
- yrkesrettet støttearbeider
Fremtidige studiealternativer
Nyutdannede fra dette programmet har fortsatt å oppnå en mastergrad ved følgende institusjoner innen disse relaterte områdene: anvendt atferdsanalyse, anvendt funksjonshemmingsstudier, rådgivningspsykologi.
- Brock University – Anvendte funksjonshemmingsstudier
- Chicago School of Professional Psychology – Anvendt atferdsanalyse
- Missouri State University – Anvendt atferdsanalyse
- Western University – Anvendt atferdsanalyse
- University of British Columbia - Spesialpedagogikk
- Yorkville University - Master of Arts in Counseling Psychology
Nyutdannede fra et helsevitenskapelig program som har en interesse i å jobbe i langtidspleieinstitusjoner, bør vurdere å søke på vårt tverrprofesjonelle kompleks og langtidspleie-postgraduate-sertifikat. Dette to-semesterprogrammet vil lære deg å koordinere og administrere et helseteam av tverrprofesjonelle komplekse og langsiktige omsorgspersoner. Kursene leveres online og på forespørsel for å imøtekomme arbeidere. Dette programmet inkluderer en klinisk feltplasseringskomponent.