MasterPhDLawMBAHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
George Brown College Honours Bachelor i atferdsanalyse
George Brown College

Honours Bachelor i atferdsanalyse

Toronto, Canada

4 Years

Engelsk

Fulltid

Frist for å be om søknad

Jan 2025

CAD 20 923 / per year *

På universitetsområdet

* innenlandsundervisning | $18 190 for internasjonal undervisning. Alle gebyrer kan endres uten varsel

Introduksjon

Lederkrav



George Brown College var den første høyskolen i Toronto som tilbød Behavioral Science Technology Advanced Diploma og ledet utviklingen av de provinsielle autisme- og atferdsvitenskap-programmene. Dette honours-programmet er den siste utviklingen som gjenspeiler vårt lederskap på feltet.

Honours Bachelor of Behaviour Analysis er et fireårig studium som tar en dyptgående titt på Applied Behaviour Analysis (ABA) – et fagområde som bruker en systematisk og analytisk tilnærming for å endre atferd på en ønskelig måte.

Vi har gitt opplæring og utdanning i anvendt atferdsanalyse i Toronto i mer enn 15 år. Våre kandidater er ledere av atferdsbehandling innen så varierte felt som rettsmedisinsk mental helse, autismespekterforstyrrelse og ervervet hjerneskade.

ABA er en effektiv praksis som ofte brukes med populasjoner som har:

  • autismespekterforstyrrelse (ASD)
  • hjerneskade
  • demens
  • utviklingshemming
  • avhengighet
  • psykiske lidelser

Hva du skal studere

Anvendt atferdsanalyse (ABA) er en vitenskapelig tilnærming til behandling og forståelse av menneskelig atferd. Denne tilnærmingen kan brukes på hele spekteret av menneskelig atferd (dvs. tanker, følelser og handlinger). Forskning har vist at en evidensbasert tilnærming som ABA er mest effektiv til å redusere problematferd og utvikle en rekke ferdigheter.

ABA-tilnærmingen involverer tre hovedkomponenter:

Komponent 1: Det gjennomføres en fullstendig atferdsvurdering. En rekke intervju- og observasjonsteknikker brukes for å få en forståelse av atferden som skal endres. Studentene lærer å observere og analysere atferd i en rekke situasjoner for å utvikle en effektiv behandlingsstrategi.

Komponent 2: Neste trinn er å bruke resultatene av atferdsvurderingen til å utvikle en effektiv plan som vil redusere spesifikk problematferd og utvikle eller styrke kognitive og atferdsmessige ferdigheter. Studentene skal lære en rekke adferds- og kognitiv-atferdsteknikker som kan brukes til å endre atferd.

Komponent 3: Den siste fasen er en løpende evaluering av komponent en og to. Studentene vil lære å måle effektiviteten av intervensjonene sine og fortsette å avgrense og revidere sine intervensjoner basert på resultatene av disse tiltakene.

Forskningskomponent

Et grunnleggende aspekt ved denne graden ligger med forskningskomponenten i programmet. Studentene vil begynne å forberede seg til dette hjørnesteinsprosjektet i år 1 og 2 gjennom forberedende forskningskurs. I løpet av høst- og vintersemesteret i år 3 vil studentene lære å utarbeide et anvendt forskningsforslag. Selve forskningen vil bli utført i løpet av høstsemesteret av det fjerde året. Studentene vil få støtte fra fakultetet gjennom hele prosessen.

ABAI Verifisert kurssekvens

Association for Behaviour Analysis International har bekreftet følgende kurs mot kurskravene for å være kvalifisert til å ta Board Certified Assistant Behavior Analyst®-eksamenen. Søkere må oppfylle tilleggskrav før de kan anses som kvalifisert til å ta eksamen. Se ABAI-godkjent kurssekvens.

Behaviour Analyst Certification Board (BACB) har publisert Verified Course Sequence pass rate data for 2020. Dette gir informasjon om prosentandelen av førstegangskandidater som gikk og besto eksamenen for å bli Board Certified Assistant Behavior Analysts (BCaBAs) fra hvert Verified Course Sekvens i år.

Forberede fremtidige ledere

I tillegg til å forberede studentene til å være praktiserende atferdsforskere, hjelper studiet med å forberede dem til å bli ledere i dette nye feltet. Ikke bare vil studentene bli støttet i å bli klientsentrerte klinikere, men de vil også ha muligheten til å lære ferdighetene til å fremme atferdsanalyse fra et systemomfattende perspektiv, for å støtte store endringer i byråer, organisasjoner og myndigheter.

Dette intensive programmet, levert på stedet ved George Browns toppmoderne Daphne Cockwell Center for Health Sciences på Waterfront Campus, passer for studenter som er datadrevne, liker å analysere mønstre og liker å jobbe med utfordrende atferd.

Programmets kjernekurs er fokusert på fem læringsområder:

  • atferdsvitenskapelige teorier, prinsipper og metoder
  • spesielle populasjoner
  • psykologi
  • forskningsmetoder/statistikk
  • etikk, profesjonalitet og lederskap

Alternativer for avansert oppføring

Studenter med 3.0 GPA eller høyere, som oppfyller ett av følgende krav, er kvalifisert til å gå inn i en sommer (mai-august) bro Pathway som leder inn i det tredje året (Semester 5) av Honours Bachelors of Behaviour Analysis (S303) ) Studieprogram.

  • alle godkjente Ontario College atferdsvitenskapelige tekniker diplomprogram, OR
  • George Brown-studenter som har fullført to år av programmet for adferdsvitenskapelig teknologi avansert diplom (C116), ELLER
  • nyutdannede fra George Browns oppførsel Science Technician (C146) diplomprogram

Fra og med januar 2020 er nyutdannede fra alle godkjente Ontario college-adferdsvitenskapelige teknologi avanserte diplomprogram som oppnådde en GPA på 3,0 eller høyere, kvalifisert til å gå inn i en bro Pathway som fører til det fjerde året (semester 7) av Honours Bachelors of Behaviour Analysis (S304) studium.

For mer informasjon, vennligst kontakt programkoordinator, Don Togade.

Eksterne søkere fra andre institusjoner vil bli vurdert for avansert status fra sak til sak.

Dine feltutdanningsalternativer

Mens klasseromsteori er en veldig viktig del av læringsopplevelsen din, tror vi at feltplassering spiller en avgjørende rolle i å styrke den erfaringen ved å la deg anvende klasseromsteori i et virkelig miljø.

Du kan forvente å delta i feltplassering én dag (åtte timer) per uke i semester 3, 4, 5 og 6. Mellom semester 6 og 7 (mellom år tre og fire), vil du fullføre en 14-ukers felterfaringsperiode (ulønnet) hvor du forventes å gjennomføre en forskningsoppgave.

Før du starter felterfaringsterminen, vil en feltkoordinator hjelpe studentene:

  • utforske deres interesser
  • forberede seg til intervjuer
  • legge til rette for intervjumøter ved å gi tilbakemelding

Når studentene er i sine plasseringsinnstillinger, vil de få støtte fra byråets veileder på stedet, samt støtte fra en fakultetskontakt.

Opptak

Stipend og finansiering

Læreplan

Programresultat

Program undervisningsavgift

Karrieremuligheter

Om skolen

Spørsmål