Bachelor of Science in Business - Markedsføringskonsentrasjon
George Mason University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Fairfax, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 4 897 / per semester *
Søknadsfrist
01 Jun 2024
Tidligste startdato
Aug 2024
* in-state undervisning på heltid (12-15 studiepoeng); USD 16 980 - undervisning utenom staten på heltid (12-15 studiepoeng); USD 1 803 - obligatorisk studentavgift
Introduksjon
Markedsføring er grunnleggende for suksess for alle virksomheter.
Masons markedsføringskonsentrasjon lærer deg hvordan du kjenner, forstår behovene til og leverer verdi til kundene.
Hvorfor velge Mason?
Masons markedsføringskonsentrasjon tilbyr en rekke markedsføringskurs slik at du kan skreddersy programmet til dine interesser. Fokusområder inkluderer markedsanalyse, markedskommunikasjon, markedsføring for næringslivet og føderale myndigheter, salgsledelse, ideell markedsføring, utvikling av nye produkter og merkevarestyring.
Mason-markedsføringsstudenter lærer å utvikle nye produkter, bygge en merkevare, sette priser, lage markedskommunikasjon og kampanjer, administrere kundeforhold og analysere forbrukeratferd og markedstrender.
Programresultat
- Lag en akseptabel markedsføringsplan
- Demonstrere forståelse av de sosiale, globale, etiske og juridiske kontekstene til virksomheten og være i stand til å reflektere over individets rolle i virksomheten
- Demonstrere forståelse for og evne til å anvende kunnskap om faglige ferdigheter som er nødvendige i virksomheten, inkludert effektiv forretningsskriving
- Demonstrere tekniske og analytiske ferdigheter som er passende for suksess i virksomheten
- Demonstrere forståelse for og evne til å anvende kunnskap om kjernevirksomhetsdisipliner
- Demonstrere kunnskap og ferdigheter som passer for spesialisering i konsentrasjonen
- Vise forståelse for hvordan forskning innen næringslivsdisipliner bidrar til kunnskap og hvordan slik forskning drives
Ferdigheter du vil utvikle
- Kritisk tenking
- Offentlig tale
- Kreativitet
- Analytisk tenkning
- Ledelse
- Markeds-/trendanalyse
- Overtalelse
- Sosial persepsjonsevne
- Programkoordinering
- Teamarbeid
Karrieremuligheter
Karrierer som en markedsføringskonsentrasjon kan hjelpe deg med å lansere inkluderer:
- Annonsekontoansvarlig
- Brand Manager
- Leder for forretningsutvikling
- Consumer Insights Analytiker
- Innholdsbehandler
- Customer Relationship Manager/ Customer Engagement Manager
- Spesialist i digitale medier
- Global Account Manager/ Internasjonal Markedsfører
- Spesialist i markedskommunikasjon
- Markedskonsulent
- Markedsundersøkelsesanalytiker
- Medieplanlegger
- Spesialist for produktmarkedsføring
- PR-spesialist
- Detaljhandelskjøper
- Salgsrepresentant
- Spesialist i søkemotoroptimalisering
- Manager for sosiale medier
Læreplan
Gradskrav
Totalt antall studiepoeng: 120
School of Business-studenter som forfølger en BS-grad må fullføre minimum 120 studiepoeng, inkludert Mason Core-kravene, forretningsgrunnlag, forretningskjerne og konsentrasjonskrav. I tillegg må følgende krav oppfylles:
- Minst 45 studiepoeng på 300- eller 400-nivå.
- Minimum 30 studiepoeng av School of Business kjerne-, sluttsteins- og konsentrasjonskurs ved Mason.
- Minst 9 studiepoeng kreves for den spesifikke konsentrasjonen og BUS 498 Capstone Course: Advanced Business Models (Mason Core) tatt ved Mason.
- En karakter på C eller høyere oppnådd i forretningsgrunnlag, forretningskjerne og konsentrasjonskrav.
Konsentrasjon i markedsføring (MKTG)
Påkrevde kurs
- MKTG 312 forbrukeratferd 3
- MKTG 351 Markedsundersøkelse 3
- MKTG 471 Markedsføringsledelse 3
valgfag
Velg fire kurs fra følgende: 12
- MKTG 307 Markedsføring fra den føderale regjeringen
- MKTG 310 Rådgivende salg
- MKTG 311 Salgsledelse
- MKTG 313 Reklame og markedskommunikasjon
- MKTG 315 digital markedsføring
- MKTG 316 Markedsføringsstrategi for sosiale medier
- MKTG 332 Detaljhandel og e-handelsadministrasjon
- MKTG 333 Business to Business Marketing
- MKTG 335 Strategisk merkevareledelse
- MKTG 352 Marketing Analytics for utvikling av nye produkter
- MKTG 353 Ny produktutvikling
- MKTG 355 direkte markedsføring
- MKTG 450 Markedsføringsrådgivning
- MKTG 407 Global markedsføring
- MKTG 455 Etnisk og flerkulturell markedsføring
- MKTG 462 Honours Seminar i markedsføring (emne varierer)
- MKTG 481 RS: Markedsføring i den ideelle sektoren
- MKTG 491 Seminar i markedsføring
- MKTG 492 Internship i markedsføring
- MKTG 499 uavhengig studie
- Eventuelle andre MKTG-kurs på 300-400 nivåer
Totale studiepoeng 21