Bachelor of Fine Arts
Georgia Southwestern State University College of Arts and Sciences
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Americus, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Be om info
Varighet
Be om info
Tempo
Be om info
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
BFA-gradsprogrammet ved Institutt for kunst gir en intensiv opplevelse i billedkunstens praksis, teori og historie, med spesielt fokus på profesjonelt opplæring og konsentrasjoner i studiokunst. BFA-studiet er designet i henhold til troen på at lydkritisk tenkning og konseptuell utforskning, så vel som talent eller dyktighet, danner grunnlaget for produksjonen av kunst. Problemløsing, hyppig kritikk og studentansvar for den begrunnede forklaringen av hans eller hennes arbeid utgjør en viktig del av utdanningsprosessen. Etter å ha demonstrert kompetanse på grunnlagene for tegning, design og en kartlegging av kunsthistorie, blir studentene introdusert for et bredt spekter av materialer og medier, og til slutt konsentrerer seg om et bestemt område: keramikk, tegning, glassblåsing, datagrafikk, maleri, fotografering , grafikk eller skulptur. Kulminasjonen av arbeidet deres er en seniorutstilling og skriftlig avhandling med fokus på et sammenhengende, profesjonelt presentert arbeid. Denne endelige porteføljen gir materiale for søknader til kandidatprogrammer, gallerier og andre profesjonelle ansettelsesmuligheter for kunst.
Alle BFA- og BA-studenter oppfyller Sophomore Review-kravet. Denne porteføljegjennomgangen skjer hvert vårsemester for de studentene som har fullført flertallet av stiftelsens kunstkurs: Tegning 1,2; Design 2-d og 3-d; Art Survey 1,2 eller er overføringsstudenter som bringer tilsvarende grunnleggende kunstkreditter fra en annen institusjon. Studentene forventes å presentere en galleriklar portefølje med ti stykker som viser ferdigheter i grunnleggende ferdigheter og indikerer potensiell studio / grad retning. De er også pålagt å levere som en del av denne gjennomgangen, et fem-siders forskningspapir der de lokaliserer sine interesser som angitt i deres porteføljer innen kunsthistorien fra de siste 50 årene. Hver deltaker får en 15-20 minutters kritikk av kunstfakultetet som understreker grunnleggende fremgang og mangler med ferdighetsnivå, håndverk, konseptuell retning og kunsthistorisk forskning. Resultatene av denne gjennomgangen er skriftlige og muntlige anbefalinger for studenter for å avhjelpe svakheter sett i porteføljen og / eller papir, forfølge områder som viser sterk utvikling og foreslå fremtidige retninger.
Alle BFA-studenter er pålagt å delta i en seniorutstilling og å sende inn et seniorutgangspapir. Forventningene til utstillingen og papiret varierer for den enkelte student og deres spesifikke studiokonsentrasjon. Selv om resultatene vil være varierte i slag og kvalitet, opprettholder vi høye forventninger om at alle seniorutstillinger vil være passende for hver enkelt student. Utstillinger og utgangspapirer overvåkes i avhandlingen / utstillingskursene med eldre og deres største konsentrasjonsprofessor. Målet med seniorpapiret er en ferdig kunstnererklæring for bruk på selve utstillingen og / eller for fremtidig bruk for forskerskoleapplikasjoner, alternative karrieresøknader eller for å søke galleriutstillingsmuligheter. I løpet av våren 2007 ble alle studentene pålagt å presentere en digital portefølje av arbeidet sitt.
Læreplanen for BFA-graden er primært designet for å respektere studentenes mangfoldige talenter og for å sette en bar av høye forventninger. Det eksisterer ingen krav til porteføljekrav for innkommende studenter, noe som igjen skaper en gruppe nybegynnere med et bredt spekter av både ferdigheter og mangler. Grunnkurs adresserer disse problemene ved å gi prosjekter og oppgaver som øker grunnleggende tegning og designferdigheter og en grunnleggende forståelse av kunsthistorie. Disse kursene bygger også ferdighetsnivåer på begynnelsenivå, forsterker biblioteks- / forskningsmetoder og bygger et generelt læringsmiljø som fremmer og belønner selvdisiplin, høy energi og hardt arbeid.