Bachelor i beregningsmessig matematikk
Georgian Technical University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Tbilisi, Georgia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GEL 4 500 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Årlig undervisning for utenlandske studenter
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Formålet med bachelor CV-er for å gi studenten den matematiske språk og terminologi, teknikken for matematisk bevis, matematiske metoder, beskrivelse ved bruk av matematiske modeller av anvendte type problemer og en uavhengig utvikling av disse modellene i teoretisk eller / og anvendt rammeverk , samt evaluering ferdigheter.
program Forutsetninger
Søkeren er tatt opp i samsvar med lovgivning Georgia. Samtidig må studentene i fremmedspråk har passert det engelske språket.
Program Beskrivelse
Programmet følger ECTS-systemet, 1 kreditt tilsvarer 27 timer, som inkluderer kontakt timer, samt timene med selvstendig arbeid. Fordelingen av timer er presentert i utdanningsplanen. Programmets varighet er 4 år (8 semester) og den inneholder 240 studiepoeng.
Den årlige læringsprosessen: (21-21 uker av to semestre) fordeles som følger: VII og XIV uker er viet til mellomprøver; Dvs. læringsprosessen og to foreløpige estimater vil bli realisert i løpet av 17 uker (I-XVII uker). Fra XVIII uke til XXI uke (inkludert) er viet til eksamener (grunnleggende og tilleggseksamen).
Første, andre og tredje årlige læringsprosessen: I løpet av semesteret lærer en student seks emner, hver av dem inneholder 5 studiepoeng, som i semester gir 30 studiepoeng, i studieåret er 60 studiepoeng og til sammen gir hele 180 studiepoeng.
I første semester av fjerde år tar studenten seks emner hver av dem med fem studiepoeng, til sammen gir 30 studiepoeng. I andre semester kan studenten velge seks klasser fra gratis komponenter igjen hvert emne med fem studiepoeng som til sammen gir 30 studiepoeng.
Læringsutbytte / Kompetanser
Kunnskap og forståelse
Hovedutfallet er kunnskap i moderne grener av matematikk. Spesielt i sannsynlighetsteori, statistikk, finansmatematikk, aktuarmatematikk, moderne algebra, geometri, topologi, teoretisk fysikk.
- Oppfattelse av grunnleggende begreper og prinsipper for matematikk;
- Bred teoretisk kunnskap om matematikkens sfære og oppfatning av de komplekse problemene med relevante retninger;
- Kritisk estimering av nåværende prestasjoner og nyheter innen matematikkområdet;
- Oppfattelse av gjensidig sammenheng mellom grunnleggende sfærer i matematikk;
- Kunnskaper om matematikkens terminologi.
Anvende kunnskap
Studentene skal kunne bruke matematikk i anvendt vitenskap og praktiske problemstillinger, som datavitenskap, ingeniørfag, fysikk, anvendt statistikk etc.
- Kritisk oppfatning av teoretiske uttalelser og prinsipper for matematikk;
- Evnen til konstruksjon av logisk argument og klar matematisk fremstilling av problemet;
- Anvendelse av teoretisk kunnskap til de praktiske problemene;
- Ferdigheter i definisjonen av de relevante tidsområdene for å nå de oppgitte målene.
Making dommer
Henting, innsamling og analyse av informasjonen som er relevant for temaene og problemene i ulike matematikkfelt, som gir pålitelige konklusjoner ved bruk av standard eller originale i noen tilfeller metoder.
- Evne til identifikasjon og forståelse for problemene som oppstår i ulike retninger av matematikk, utarbeidelse og analyse av relatert informasjon og konkrete konklusjoner;
- Evne til å lage relevante konklusjoner for de praktiske matematiske problemene basert på den tilegnede teoretiske kunnskapen.
Kommunikasjons ferdigheter
Programmet vil utvikle evnen til å presentere vitenskapelig informasjon i muntlig eller skriftlig form.
- Ferdigheter i bruk av informasjonskommunikasjonsteknologiske ressurser for å nå arbeidsmålene
- Argument diskusjon om teoretiske og anvendte problemstillinger i matematikk;
- Ferdigheter til presentasjoner og samling av skriftlig informasjon
- Offentlig presentasjon, forsvare og fjerne dokumentasjon av egne hensyn;
- Ferdigheter av lakonisk og tydelig skrive om profesjonelle problemer.
Læringsferdigheter
Stort utvalg av matematiske kurs i programmet vil definitivt utvikle læringsevner til studenter.
- Identifiser områder med selvlæring for å berike faglig kunnskap og erfaring i matematikk.
- Søk, analyse og tolkning av informasjon om dagens utvikling.
- Kontinuerlig og multilateral estimering av egen studieprosess for å berikke kunnskap og erfaring, selvestimering av nødvendigheten av å forfriskne kunnskapen og erklæring om kontinuitet i studiet på andre nivå (master grad).
- For å berikke kunnskapen og erfaringen innen matematikkens område, er ferdighetene med å avsløre og oppleve det moderne materialet og mottak av kontinuerlig utdanning.
Verdier
Studentene blir kjent med betydningen og betydningen av slike grunnleggende begrep som: sannheten, korrekt argumentasjon, bevis, motsetning i matematikk, logikk etc.
- Forsvar av aksepterte etiske og verdslige normer;
- Forsvar av aksepterte moralske normer;
- Ferdigheter til deltakelse i prosessen med dannelse av verdier, samvittighetsnormer og ambisjon om å etablere seg.
- Forsvar av profesjonell verdi (nøyaktighet, punktlighet, objektivitet, åpenhet, organisering etc.) innen matematikk.
Skjemaer og metoder for å oppnå læringsutbytte
Foredrag
Seminar (arbeider i gruppen)
Praksis
Laboratoriearbeid
feltarbeid
Konsultasjon
Uavhengig arbeid
Samarbeidsprosjekt. Læring ved å bruke denne metoden innebærer en oppdeling av studenter i grupper og gir hver gruppe sitt spørsmål om å studere. Medlemmene av hver gruppe undersøker spørsmålet separat og diskuterer samtidig sine konklusjoner med andre medlemmer av gruppen. Avhengig av de diskuterte spørsmålene i arbeidsprosessen, er det mulig å omfordele funksjonene mellom gruppens medlemmer. Denne strategien sikrer maksimal deltakelse av hver elev i læringsprosessen.
Praktiske metoder Inkludere alle former for læring som utvikler evner av praktisk arbeid av studentene. I dette tilfellet utfører en student selvsagt en eller annen handling ut fra den oppnådde kunnskapen; For eksempel pedagogisk og industriell praksis, feltarbeid etc.
Skriftlig arbeidsmetode Inkluderer følgende handlinger: å lage skriftlige kopier, abstrakter, oppsummeringer eller undersøkelser fra det vurderte materialet etc.
Verbal eller oral metode Inkluderer forelesninger, samtaler, etc. Under denne prosessen forklarer foreleseren muntlig det nødvendige materialet, mens studentene husker det.
Problembasert læringsmetode (PBL) Som en første fase av prosessen med å skaffe seg kunnskap og integrasjon bruker et konkret problem.
Heuristisk metode Er basert på trinnvis løsning av den oppgitte oppgaven. Denne prosessen oppnås ved å oppdage fakta uavhengig av hverandre og oppnå forbindelser mellom dem under studien.
Kuler av sysselsetting
Nyutdannede av matematiske større kan arbeide i høyere utdanning organer, forskningssentre, banker og selskaper, finanssektoren, statlig militære og helsetjenester strukturer, forsikringsselskap, private institusjoner og organisasjoner som arbeider innen informasjonsteknologi og telekommunikasjon.