Bachelor i videregående opplæring med spesialitet i biologi
Higher Teacher Training School of the State of Mexico (Escuela Normal Superior del Estado de México)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Toluca, Mexico
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Be om info
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jul 2023
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Utvikling og styrking av ferdigheter, intellektuelle kompetanser, holdninger og verdier som er nødvendige for optimal utvikling i dagliglivet, utgjør et sentralt formål med grunnopplæringen. Videregående opplæring tar opp og fortsetter opplæringen som ble startet på barneskolen og har som mål å fremme en fullstendig og omfattende utvikling av ungdommene som mottar tjenesten.
Omfattende utdanning på ungdomsskolen søker å fremme personlige og sosiale dimensjoner i fellesskap, spesielt de som refererer til etiske, affektive, holdningsmessige og intellektuelle aspekter. Dette forventes å favorisere studenters autonomi, livslang læring, samt fremme personlig effektivitet i nåtiden og i deres fremtidige arbeid og samfunnsliv.
I denne sammenhengen, fra reformen som ble igangsatt i 1993, får naturvitenskapelig undervisning større relevans. Spesielt er tilnærmingen til undervisning i biologi reformulert for å styrke forholdet mellom personlige og sosiale miljøer for studenter. På denne måten søker den å knytte deres ferdigheter, verdier, holdninger og kunnskaper til personlig, familie og samfunnserfaring for å favorisere informerte beslutninger for å forbedre helse og miljø.
Anvendelsen av en særdeles formativ tilnærming krever en omorientering av undervisningsprestasjoner og en ny vurdering av studentens rolle basert på nye forslag til grunnopplæring av lærere. I denne forstand må opplæringen av kompetente lærere og fagpersoner i videregående opplæring svare på de grunnleggende læringsbehovene til studentene de skal ivareta når de uteksamineres fra normal skole. Når det gjelder spesialiteten biologi, viser dette dokumentet disse behovene, samt kompetansen og ferdighetene den fremtidige læreren må tilegne seg i løpet av opplæringen. På samme måte presenterer den beskrivelsen av emnene på læreplanskartet for nevnte spesialitet.