Bachelor i videregående opplæring med spesialitet i historie
Higher Teacher Training School of the State of Mexico (Escuela Normal Superior del Estado de México)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Toluca, Mexico
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Be om info
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jul 2023
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Sekundær utdanning, den siste fasen av grunnopplæringen, har som grunnleggende formål å fremme meksikanske barn og unge utviklingen av de grunnleggende intellektuelle ferdighetene som er nødvendige for å permanent lære autonomt og handle med initiativ og effektivitet i flere livssituasjoner. hver dag. På samme måte forventes det at videregående opplæring vil bidra til å konsolidere tilegning av grunnleggende kunnskap om den naturlige og sosiale verden, samt dannelse av holdninger og verdier som er nødvendige for sosial sameksistens og ansvarlig innlemmelse i voksenliv og arbeid. produktivt.
Denne tilnærmingen fastslår som en prioritet i videregående opplæring utvikling av intellektuelle ferdigheter, for eksempel muligheten til å velge og bruke informasjon, til å analysere og ta egne vurderinger om sosial og naturlig virkelighet, utvikling av undersøkelses- og studievaner for å fortsette å lære autonomt, som samt holdninger av interesse og nysgjerrighet for kunnskap.
Oppnåelsen av disse formålene er en oppgave for hele undervisnings- og lederpersonalet på hver ungdomsskole; Med andre ord betyr det at hver av lærerne, uavhengig av emnet de underviser, bevisst bidrar - gjennom undervisningsaktiviteter, relasjoner til elever, deltakelse i andre skoleaktiviteter - for å hjelpe elevene med å nå disse målene.
I samsvar med disse målene, fra 1993, ble det etablert nye studieprogrammer for videregående opplæring, og i hver enkelt har omorientering av undervisningspraksis blitt fremmet. Når det gjelder undervisning i historie, skiller to aspekter seg ut: reintegrering av historie 3 som et spesifikt studieemne for å erstatte samfunnsvitenskapelige området og spesielt omtenking av undervisningstilnærmingen. Formålet med denne endringen er å gjøre historisk kunnskap mer interessant og tilgjengelig for studenter, og på denne måten tilegner de seg grunnleggende kunnskap, utvikler sin nysgjerrighet om fortiden og spesielt utvikler sine evner til å tenke historisk om fakta eller nåværende sosiale situasjoner.