Bachelor i videregående opplæring med spesialitet i matematikk
Higher Teacher Training School of the State of Mexico (Escuela Normal Superior del Estado de México)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Toluca, Mexico
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Be om info
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jul 2023
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
I løpet av de siste 20 årene har forskning i matematikkundervisning i Mexico og i mange andre land i verden rapportert om en betydelig mengde nyttig kunnskap for å forbedre læreplanen på forskjellige utdanningsnivåer, men spesielt innen grunnopplæring.
Ungdomsskolen, som for øyeblikket regnes som det siste trinnet i grunnopplæringen i Mexico, tilordner undervisning, studier og læring av matematikk et viktig sted i studieplanen og programmene siden det er et privilegert rom for studenter til ungdom tilegner seg kunnskap, utvikler ferdigheter , og fremmer holdninger som lar dem løse problemer av forskjellige slag og fortsette å lære selvstendig.
Det grunnleggende formålet med å studere matematikk på det grunnleggende nivået er å fylle matematiske begreper med mening, slik at de kan brukes fleksibelt og hensiktsmessig i problemløsning. Memorering av teknikker og deres anvendelse på en mekanisk måte har vist deres ineffektivitet og litt etter litt viker de for refleksjon, kreativt søk, vedtak av stadig mer effektive prosedyrer.
For å oppnå det grunnleggende formålet med å studere matematikk i videregående opplæring, er det nødvendig å omorientere rollen til de tre grunnleggende faktorene som griper inn i den didaktiske prosessen: læreren, studentene og studieaktivitetene. Når vi snakker om den didaktiske prosessen eller studieprosessen, refereres det til samspillet som opprettes mellom studentene, læreren og studieaktivitetene. Sistnevnte er situasjonene eller problemene som dukker opp i støttematerialet som er tilgjengelig for læreren, både de som tilbys av Kunnskapsdepartementet og kommersielle tekster. Fra ovenstående ble behovet for å endre læreplanen for bachelorgraden i videregående opplæring avledet,