Multimedia Marketing (B.Sc.)
Hochschule Schmalkalden
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Schmalkalden, Tyskland
Språk
Tysk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
6 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
På kurset Multimedia Marketing lærer du hvordan du planlegger og bruker nye medier i markedsføring på en målrettet måte. Fokuset er på oppfatning og implementering av multimediainnhold i sammenheng med online og offline markedsføring. Fra situasjons- og målgruppeanalyse, mål- og strategiutvikling til implementering av spesifikke tiltak, f.eks. Nettstedsutvikling, søkemotoroptimalisering, markedsføring av sosiale medier til foto- og videodesign, vil du kunne bruke et bredt spekter av metoder, prosedyrer og teknikker for moderne markedsføringsledelse møtt.
Vi skiller oss bevisst fra klassiske bedriftsøkonomiske studier eller markedsføringsstudier, som er bredt baserte og fremhever så forskjellige aspekter og determinanter for bedriftens suksess som mulig. Multimedia Marketing-kurset gir spesifikk markedsføringskunnskap rettet mot digitale områder, som er bygget på et solid grunnlag av grunnleggende forretnings- og informasjonsteknologi, for eksempel programmering og forretningsinformatikk. Dette innholdet er flankert av moderne aspekter av design og mediekomposisjon.
Kurset gir våre kandidater en bred faglig horisont, som gjør det mulig for dem å starte karrieren.
Kurset har blitt tilbudt siden 2008 og har vært veldig etterspurt siden det ble lansert.
Type studie: | Fulltid |
Studietid: | 6 semestre |
Forelesningsspråk: | tysk |
Gradering: | Bachelor of Science |
Studiepoeng: | 180 |
neste studiestart: | hvert vintersemester |
Søknadsfrist: | 15/07/2021 |
Opptak
Læreplan
Markedsstudier for å bli en allrounder for digital markedsføring
Lær i 6-semester bachelorgrad:
- evaluere nye utviklinger innen digitale medier,
- utvikle en målgruppespesifikk markedsføringsmiks,
- Bruk online markedsføring (SEO, SEM, markedsføring på sosiale medier, etc.),
- Å utarbeide designkonsepter,
- å kreativt designe digitale medier (nettsider, fotografi, video, etc.),
[Prosjekter fra kurset presenteres på det årlige arrangementet INTERMEDIALE Schmalkalden, som arrangeres av studenter: http://www.intermediale.info; facebook.com/IntermedialeSchmalkalden/] - å organisere prosjektledelsen og kontrollen av markedsføringstiltakene.
Studiekurs i markedsføringsgraden
Multimediamarkedsføringskurset er utformet på denne måten: i de tre første semestrene skal du ta for deg det grunnleggende innen bedriftsinformatikk, objektorientert programmering, bedriftsøkonomi, markedsundersøkelser, markedsføring og visuell kommunikasjon. I fjerde semester utdyper du områdene online markedsføring samt multimedia- og kommunikasjonssystemer. Avhengig av dine interesser, kan du også velge et annet spesialiseringsområde, for eksempel kommunikasjon, applikasjonssystemer eller bedriftsledelse. I femte semester skal du anvende det du har lært i en praktisk fase i en bedrift. Alternativt kan du også studere i utlandet hos en av våre mer enn 100 internasjonale universitetspartnere. I sjette semester får du høre mer innhold fra fordypningsområdene dine og fullføre studiene med å skrive bacheloroppgave.
Kursinnhold i markedsføringskurset
Den første fasen av multimedia-markedsføringskurset består av to semestre med totalt 60 studiepoeng gjennom obligatoriske moduler.
Obligatoriske moduler for markedsføringskurset (første studietrinn):
- Matematiske grunnleggende
- Introduksjon til bedriftsinformatikk
- programmering
- Forretningsadministrasjon (inkludert regnskap)
- Grunnleggende om markedsføring
- Markedsundersøkelse / statistikk
- Brukervennlighet / webanalyse
- Grunnleggende om visuell kommunikasjon
- Innføring i IT og forretningsjuss
- engelsk
Andre fase av multimediamarkedsføringskurset omfatter fire semestre med til sammen 120 studiepoeng. Av disse er 20 stp fra praksismodulen eller semester i utlandet og totalt 12 stp for bacheloroppgaven og kollokviet.
Obligatoriske moduler for markedsføringskurset (2. studietrinn):
- markedsføring
- visuell kommunikasjon
- Multimedia og kommunikasjonssystemer
- Corporate governance
- Applikasjonssystemer
- Informasjonshåndtering
- prosjektledelse
- Programvareteknikk
- IT-sikkerhet og databeskyttelse
- Multimedia markedsføringsprosjekt
- Markedsføringssimuleringsspill
- Introduksjon til vitenskapelig arbeid
Obligatoriske spesialiseringsområder i markedsføringskurset:
- markedsføring
- Multimedia og kommunikasjonssystemer
Valgfrie spesialiseringsområder i markedsføringskurset:
- visuell kommunikasjon
- Corporate governance
- Applikasjonssystemer
I løpet av andre studietrinn skal det tas minst én valgfri modul/nøkkelkompetanse med et omfang på 3 stp fra den omfattende modulkatalogen.
Mastergrad som perspektiv
Med din bachelorgrad i multimediamarkedsføring vil du etter bare seks semestre tilegne deg en faglig kvalifikasjon som vil forberede deg til å starte din karriere. Den obligatoriske praksisplassen under studiene gjør det lettere for deg å starte karrieren fordi du allerede har fått oppleve visse felt innen digital markedsføring på nært hold. Den konsekvente praksisorienteringen til kurset er et plusspoeng ved University of Applied Sciences som er høyt verdsatt av arbeidsgivere.
En god bachelorgrad gjør deg i stand til å gå videre til en mastergrad. På Det informatikkfakultet tilbyr vi det påfølgende masteremnet «Anvendt medieinformatikk», som fortsetter Bachelorstudiet og fører til en andre universitetsgrad etter fire semestre. Masterstudiet er designet for å utdype den vitenskapelige kvalifikasjonen innen interaktive multimedietjenester og applikasjoner og utvide den med interessante tematiske fokus. Den forskningsledede studien etter interesseområder fremmes her av høy grad av valgfrihet. Nyutdannede av mastergraden kan da jobbe som spesialister innen en lang rekke praktiske områder. En kvalifisert mastergrad gjør deg også i stand til å starte en doktorgrad og en akademisk karriere.