
BA in
Bachelor of Arts (honours)-ordningen i mote og tekstiler
Hong Kong Polytechnic University

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Hung Hom, Hongkong
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
HKD 145 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* per studieår betales med to like terminer før starten av første og andre semester av studieåret
Introduksjon
Kjennetegn
Basert på ønsket karriere og akademiske prestasjoner, kan studentene velge en av følgende fem spesialiteter under BA-ordningen.
- Design. Denne spesialismen nærer studentenes kreativitet og designevne, utvikler deres bevissthet om nåværende og nye teknologier i mote- og produksjonsmiljøet, og forbedrer deres forståelse av relevant støttende markedsføring og forretningspraksis.
- Strikkevarer design og teknologi. Denne spesialismen ligner på designspesialiseringen, da den fremmer kreativitet og designevne. I tillegg til generell utdanning, oppnår studentene kunnskapen og ferdighetene som trengs for å bli strikkedesignere.
- Detaljhandel og markedsføring. Denne spesialiteten utstyrer studentene til å jobbe i den globale motebransjen. Studentene lærer de grunnleggende ledelses- og operasjonelle prinsippene og praksisene for moderne global motehandel og markedsføring. Spesielt utvikler spesialiteten studentenes ferdigheter i å definere, analysere og løse forretningsproblemer innen motehandel og markedsføring, fra rask til luksusmote, og fra motetilbehør til livsstilsprodukter. Det legges vekt på fashion sourcing, kjøp, markedsundersøkelser, merkevarebygging, digital markedsføring, omnikanal distribusjon, sosiale medier analytics, butikkledelse og distribusjon av moteprodukter i både lokale og globale sammenhenger. Denne spesialiseringen sikrer at studentene oppnår de nødvendige faglige ferdighetene for å initiere og utføre individuelle og team forskningsprosjekter. Studentene tilegner seg også ledelsesmessige, analytiske og problemløsende forretningsrelaterte ferdigheter gjennom lokale og utenlandske praksiserfaringer.
- Intim klær og aktivklær. Målet med denne spesialiseringen er å sikre at studentene har den nødvendige akademiske og praktiske kunnskapen om intimbekledning og aktivt tøy, inkludert hvordan man integrerer design og teknologi i slike klær. Det gir studentene et støttende og inspirerende læringsmiljø der de kan lage fantasifulle design ved hjelp av analytiske og problemløsende ferdigheter. Det oppmuntrer også studentene til å dyrke uavhengig dømmekraft og kritisk tenkning for utvikling av nye, intime klær og aktive klær. Studentene blir guidet til å få førstehåndserfaring med de nyeste teknologiene, materialene og industripraksisen.
- Teknologi. Denne spesialiseringen fostrer kandidater med god kunnskap om moteprodukter og produksjonsprosesser, som er i stand til å anvende denne kunnskapen i tekniske, økonomiske, ledelsesmessige og kommersielle sammenhenger. De er tilstrekkelig fleksible til å tilpasse seg og reagere på endringer, og de har potensial til å bli industriledere innen produktutvikling, prosessinnovasjon og produksjonsledelse innen tekstil- og klesfelt i lokale og globale markeder.
Det er også muligheter for utplasseringer i bransjen for å få kunnskap og erfaring på arbeidsplassen.
Beslutningen om å ta opp en student til en spesialisering vil bli tatt av instituttet basert på studentens valg, samlet GPA av studiet i år og/eller intervjuresultat. Studentene vil bli bedt om å rangere spesialiseringsvalgene sine (fra det mest foretrukne til det minste) i løpet av sommerperioden av studiet for år ett for avdelingens vurdering og godkjenning.