Bachelor of Business Administration (Honours)-ordningen i ledelse og markedsføring
Hong Kong Polytechnic University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Hung Hom, Hongkong
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
HKD 145 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* per studieår betales med to like terminer før starten av første og andre semester av studieåret
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Programmål
Læring og undervisning er våre kjerneaktiviteter. Vi er forpliktet til å pleie studentenes faglige kompetanse og støtte deres allsidige utvikling.
Studentene fullfører noen generelle universitetskrav kjerne- og grunnleggende forretningsfag på et tidlig stadium. De velger deretter en av følgende priser som spesialitet for eksamen.
BBA (Hons) i ledelse. Ledelsesferdigheter kreves av alle forretningsfolk. Som studieområde er ledelsen opptatt av hvordan man får det beste ut av mennesker og andre ressurser. Dette programmet gir studentene godt avrundet forretningsutdanning og opplæring i generell ledelse, sammen med muligheten til å spesialisere seg i menneskelig ressursstyring. Studentene er utstyrt med et bredt spekter av lederegenskaper for å gi dem potensial til å utvikle seg som bedriftsledere i Hong Kong, det kinesiske fastlandet og regionen.
BBA (Hons) i markedsføring. Dette programmet gir studentene en omfattende forretningsutdanning; kompetanse i analyse, planlegging, implementering og kontroll av markedsbeslutninger; analytisk evne og forskningskompetanse; evnen til å kommunisere, samhandle og gripe inn i den integrerende rollen som tilskrives markedsføring; forståelse av ansvaret til markedsføringsfolk innenfor bredere miljømessige og internasjonale sammenhenger; og leseferdighet i bruk av informasjonssystemer og teknologi som er relevant for markedsføring.
Alle studenter ved Handelsfakultetet oppfordres til å delta i en rekke utenomfaglige aktiviteter, for eksempel ledertreningsleirer, kollegaveiledning og mentorskap. Hvis studentene ønsker det og er avhengig av tilgjengelighet, kan de tilbringe et semester på å studere ved et annet universitet i utlandet eller i fastlands-Kina, med studiepoengene som telles mot deres PolyU-grad.
Arbeidsintegrert utdanning (WIE)
For å oppgradere må hver student fullføre 100 timer (3 studiepoeng) med WIE. Instituttet tilbyr muligheter for studenter til å jobbe i bedrifter enten i sommerferien eller ved siden av studiene. Sommerplasseringer kan være tilgjengelige i Hong Kong, på fastlands-Kina eller i utlandet. Disse og andre former for arbeidserfaring teller med i WIE-kravet.
Kjennetegn ved ordningsbasert opptak
Studentene følger først en felles læreplan under ordningen. Det gir studentene omtrent ett år til å identifisere interesseområder og karriereambisjoner, noe som letter valg av hovedprogram.
Beslutningen om å ta opp en student til et hovedprogram vil bli tatt av instituttet basert på studentens valg, samlet GPA for studiet på ett år og individuelle fagresultater (dvs. MM2021 Ledelse og organisasjon og MM2711 Introduksjon til markedsføring). Studentene vil bli bedt om å angi valg av hovedprogram i løpet av semester 2 av studiet for 1. år for avdelingens vurdering og godkjenning.
Ved overtegning for noen av programmene vil antallet studenter som tas opp til det programmet begrenses til 60 % av antall studenter i de respektive årene.
Læreplan
Alle programmer under ordningen har følgende struktur:
- Generelle universitetskrav (GUR)
- Obligatoriske kjernefag for alle programmer under ordningen
- Disiplinspesifikke fag
- Gratis valgfag
År 1 dekker universitetets obligatoriske kjernefag og grunnleggende bedriftsfag, sammen med utvidelsesfag og språk- og kommunikasjonskrav. Denne brede eksponeringen for forretnings-, ledelses- og markedsføringsdisipliner hjelper studentene til å ta et informert valg av pris (spesialisering) for eksamen.
Fra år 2 og utover følger studentene læreplanene for de valgte hovedprogrammene. De har også sjansen til å bruke kunnskapen sin gjennom et årslangt Capstone-prosjekt i det siste studieåret.
Sekundære hoveddetaljer
Alternativet for en sekundær hovedfag i AI og dataanalyse (AIDA) er tilgjengelig for studentene som er tatt opp til de to programmene under BBA (Hons) Scheme in Management and Marketing.
Funksjoner
9 studiepoeng GUR-emner og 12 studiepoeng SMR-emner kan oppfylles ved å gjennomføre de aktuelle DSR-emnene. Studentene er også pålagt å fullføre 3 opplæringspoeng i Work-Integrated Education (WIE) for å oppgradere.
De 87 studiepoengene til DSR i ledelse + AIDA inkluderer 81 studiepoeng obligatoriske emner og 6 studiepoeng valgfag, og de i markedsføring + AIDA inkluderer 84 studiepoeng obligatoriske fag og 3 studiepoeng valgfag.
Merknader
Studentene nyter den samme faglige anerkjennelsen som sine kolleger i den respektive vanlige fulle majoren.
Karrieremuligheter
Den tverrfaglige karakteren til disse programmene, som fremmer kunnskap og ferdigheter innen generell ledelse, lederskap, personalledelse, markedsføring, reklame og digital markedsføring, maksimerer arbeidsmulighetene som er tilgjengelige for nyutdannede. Nyutdannede kan ta opp et bredt spekter av generelle ledelses- og administrative stillinger, inkludert ledere, opplæringsfunksjonærer og rekrutteringsfunksjonærer, på forskjellige områder, for eksempel kundeservice, PR og forbrukersaker og beskyttelse.
Profesjonell anerkjennelse
BBA (Hons) i ledelse
- Hong Kong Institute of Human Resource Management (HKIHRM) : Nyutdannede fra BBA (Hons) i ledelse er kvalifisert til å søke om assosiert medlemskap av Hong Kong Institute of Human Resource Management (HKIHRM), forutsatt at de har bestått, i tillegg til Kjernefag, minst TRE av spesialistfagene under HRM-konsentrasjonen, inkludert ansattes forhold, arbeidsrett, menneskelig ressursstyring i Kina, internasjonal HRM, belønnings- og ytelsesledelse, bemanning og utvelgelse, og opplæring og utvikling.
- Chartered Institute of Management Accountants (CIMA): Unntak fra inngangsnivå: Operasjonelt nivå Mål Testoppgaver: E1, P1, F1
BBA (Hons) i markedsføring
- The Chartered Institute of Marketing (CIM). BBA(Hons) i markedsføringsstudenter er kvalifisert til å søke om CIM Affiliate Studying-medlemskap og få tilgang til et bredt spekter av medlemsfordeler og nettressurser.