HZ University of Applied Sciences ligger sørvest i Nederland. Med en befolkning på rundt 4800 nasjonale og internasjonale studenter, er vi et lite universitet med en personlig tilnærming. HZ tilbyr studieprogram av høy kvalitet. Siden 2011 - så de siste elleve årene - har HZ vært blant de tre beste nederlandske multidisiplinære universitetene for anvendt vitenskap.
Som et universitet for anvendt vitenskap fokuserer vi på praksisbasert utdanning og forskningsmuligheter. Vårt tette samarbeid med næringslivet, ulike forskningssentre og vårt globale nettverk av partneruniversiteter er av største betydning.
Om oss
HZ har rundt 4800 studenter fordelt på fire studieår og rundt 25 bachelorstudier, hvorav åtte undervises på engelsk. Rundt 500 studenter kommer fra utenfor Nederland, så vi har en flott blanding av nederlandske og internasjonale studenter. Enkel matematikk vil fortelle deg at med slike tall kommer klassene til å bli små.
Der studentene betyr noe
Lærere og ansatte legger stor vekt på individuell coaching. Studietreneren din vil hjelpe deg med å velge kurs og utforske karrieremulighetene dine. Be enhver internasjonal student, så vil de fortelle deg at foreleserne og veilederne er lett tilgjengelige for å hjelpe deg når det er nødvendig. HZ har også fasiliteter og individuelle tjenester for studenter med funksjonshemning eller kronisk sykdom.
Vår faglige kompetanse
Som et universitet for anvendt vitenskap har vi posisjonert oss som eksperter innen vann, energi og vitalitet. Våre programmer er helt i tråd med disse spydspissene.
På toppen
Hvert år holder 'Keuzegids Hoger Onderwijs' (Guide to Higher Education) en undersøkelse av høyere utdanning i Nederland. Siden 2011 har guiden rangert HZ i topp 3 multidisiplinære nederlandske universiteter for anvendt vitenskap. Kvaliteten og tilgjengeligheten til våre forelesere og de små studentgruppene er blant HZs eiendeler. Men også klasserommene, arbeidsplassene og datafasilitetene ble vurdert som utmerket.
Kvalitet og akkreditering
HZ i topp 3
Nederland er konsekvent blant de beste utdanningssystemene i verden. Hvert år avholder 'Keuzegids Hoger Onderwijs' (Guide to Higher Education) en undersøkelse av høyere utdanning i Nederland. HZ har rangert seg i de tre største tverrfaglige universitetene for anvendt vitenskap siden 2011.
akkreditering
HZ er et statsfinansiert University of Applied Sciences (HBO). For å få statlig finansiering i Nederland, må institutter kontinuerlig oppfylle en rekke kvalitetskrav. Kvaliteten på avdelingene og programmene evalueres regelmessig av anerkjente VBIs (Visiting Assessment Organisations) fra departementet for utdanning, kultur og vitenskap.
Bachelorprogrammene, inkludert de engelskspråklige programmene, undervist ved HZ er akkreditert av NVAO (Netherlands-Flemish Accreditation Organisation) basert på internasjonale avtaler.
Mission statement
Vi er et kunnskapsinstitutt med en verdensomspennende orientering, med en spesifikk orientering innen holdbarhet og vann, sikkerhet, innovasjon og bedriftens kunnskapsdomener.
De ulike målgruppene kan mestre sin valgte kompetanse via skreddersydd utdanning, for en livslang karriere i et flerkulturelt og multiformt samfunn. Vi ønsker å være en partner for bedrifter, institutter og myndigheter, for å ivareta alle deres kunnskaps- og innovasjonsbehov. Vi fokuserer derfor på en rekke spydspisser, som gjør oss attraktive for et marked som går langt utover de regionale og til og med landegrensene. Disse spydspissene er holdbarhet og vann, sikkerhet og innovasjon og bedrift. Dette understrekes også på nytt ved at det finnes forelesere på disse spesifikke områdene.
Hver person teller
Et oppdrag er også stadig innebygd i et sett med 'verdier', som gir retning for tanker og handlinger. Våre kjerneverdier er kvalitet, personlig utvikling, gjensidig respekt og profesjonell orientering. Ulike HZ-steder og dokumenter understreker også den nødvendige oppmerksomheten for etniske og tolkningsspørsmål, både generelt og i profesjonelle situasjoner. Vi ønsker å være et samfunn der hver person teller og hvor hver person blir sett på som et individ, hvor samarbeid står høyt på prioriteringslisten, og der det er gjensidig respekt for utviklingsmulighetene til alle involverte.