Bachelorgrad i bedriftsøkonomi
Ibmec
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Rio de Janeiro, Brasil
Språk
Portugisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3400 timer
Tempo
Deltid
Studieavgift
BRL 3 090 / per month *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Månedlig avgift: BRL 3 090,00
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Kurset
Eksamen i administrasjon ved Ibmec i Rio de Janeiro utvikler ferdigheter for å løse utfordringene markedet og moderne ledelse pålegger. Rettet mot de som ønsker å følge en innovativ vei, være en del av høyytelsesteam, forbereder opplæringen fagpersonen til å løse problemer av operasjonell og strategisk karakter i organisasjoner i alle segmenter, med sikte på deres bærekraftige vekst.
Ved Ibmec gir kurset verktøy for at studenten kan utvikle seg med autonomi til å fungere som en entreprenøriell leder i en globalisert og kompleks økonomi. Disiplinene har et sterkt analytisk innhold og teoretisk dybde rettet mot å utvikle ferdigheter innen fire områder: Økonomi, Markedsføring og Strategi, Drift og Logistikk og Personalledelse, med større vekt på de to første. I tillegg får studenten høy opplæring i kvantitative metoder.
Ibmec tror på praksisorientert fortreffelighet ved å tilby et sett med supplerende aktiviteter som utdyper utviklingen av markedsferdigheter og en ånd av samarbeid og integrasjon. Ved Senter for entreprenørskap og internasjonalisering - CEI kan studentene jobbe i juniorbedrifter fra første semester og dra nytte av det internasjonale spennet gjennom avtaler i mer enn 54 institusjoner rundt om i verden.
Arbeidsmarked
ØKONOMI OG KONTROLLSKAP Finansiell analyse, rådgivning og kontroller, operasjoner i finansmarkedene, fungerende i daglig ledelse med fokus på finansforvaltning, i konsulent- og revisjonsselskaper, i finansmarkedsinstitusjoner, i kommersielle og industrielle selskaper, i tillegg til andre typer organisasjoner.
FORRETNINGSSTRATEGI Utarbeidelse av markeds-, miljø- og konkurranseanalyse; identifisering av trusler og muligheter for virksomheten, konstruksjon av fremtidige scenarier, utvikling av handlingspolitikk og strategiske styringssystemer som er i stand til å overvåke ytelsen til de oppnådde resultatene.
MARKEDSFØRING Ledelse av merkevarer og produkter, kundeservice, utvikling av PR-policyer og retningslinjer for forretningskommunikasjon med markedet.
LOGISTIKK Koordinering av interne prosesser for produksjon og distribusjon av varer og tjenester, med sikte på å maksimere kundetilfredshet ved å redusere organisasjonens kostnader.
MENNESKELIGE RESSURSER Definisjon av prosesser for rekruttering, utvelgelse, opplæring, resultatevaluering og, hovedsakelig, implementering av policyer, retningslinjer og strategier i personalledelse som muliggjør bidrag fra den enkelte og teamet til å oppnå bedriftens misjon.
INFORMASJONSSYSTEMER Optimalisering av informasjonsflyt, utvikling og implementering av informasjonsteknologiprosjekter ved bruk av passende teknikker for forretningsmiljøet. Databaseplanlegging og styring og utvikling av informasjonsbehandlingsmetoder.