Undergraduate Course in Fashion Marketing
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Florence, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 18 200 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
16 Oct 2024
* påmeldingsavgift € 2.500 + kursavgift € 14.700
Introduksjon
De som er involvert i markedsføring i moteindustrien har en dyp forståelse av systemet, prosesser, metoder og materialer. De vet hvordan de skal lese bransjen og markedet og bruker ferdighetene sine til å bli et viktig koblingspunkt mellom selskapet og målet.
Grunnkurset i motemarkedsføring tar for seg kulturelle spørsmål, teknikker og metoder som er nødvendige for å bygge et innovativt strategisk markedsførings- og kommunikasjonsprosjekt, med særlig oppmerksomhet mot den digitale verden, sosiale medier og utfordringene med etikk og bærekraft. Mye av undervisningen tar for seg temaet markedsføring ment både som et kommunikasjonsverktøy for merkevaren og produktet og som en studiedisiplin anvendt på markedslogikk.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
IED Network tilbyr 182 stipender for sine undergraduate-kurs holdt i Italia og Spania.
IED Italia og Accademia di Belle Arti Aldo Galli tilbyr 152 stipend for kurs holdt i Milano, Cagliari, Firenze, Roma, Torino og i Accademia di Belle Arti Aldo Galli i Como. Søknadsfrist 5. mai 2022.
IED Spania tilbyr 30 stipender for kurs holdt i Madrid, Barcelona og Bilbao.
Søknadsfrist 5. april 2022
Lykke til.
Læreplan
Metodikk og struktur
Målet med studiestien er å forklare hvordan man kan lese mote for å forstå alle elementene gjennom dets kulturelle, historiske og sosiale tegn, utvidelsen av dens betydning i markedet i forhold til analyse, posisjonering, distribusjon, identitet, merkevare og forbruker i tillegg til typiske kommunikasjonsmetoder og språk for nettet og nye medier, trender og stilutviklinger.
I løpet av det treårige kurset støtter undervisningen en kvalitativ og kvantitativ tilnærming til markedsføring, ment som et instrument for fortelling og kommunikasjon av merkevaren og produktet og som en disiplin av studier og målinger som brukes til markedslogikk. Spesifikke forestillinger og verktøy som markedsundersøkelser og analyser, forretningsplaner, budsjettering, relasjons- og viral markedsføring, forbrukerpsykologi og merkevareanalyse, hjelper til å forstå mote som et system av trender og behov, og å foreslå et produkt, en forbruker og sektoren analyse.
Målet med kurset er å utvikle de nødvendige ferdighetene og en moderne tilnærming til motesystemets utfordringer og kompleksitet og svare på behovene til autonomi og kritisk holdning, innovasjon og kvalitet, knyttet til utformingen av en organisk og fullstendig markedsføringsplan.
Rangeringer
IED streber etter å bygge et støttende miljø og samarbeidsforhold med partnere. Det er derfor IED leverer de nødvendige verktøyene for å støtte potensielle studenter i å utforske muligheter, ta informerte beslutninger og utforme fremtiden deres. Takket være den innovative metodikken og den profesjonelle suksessen til IED-studenter, har utdannings- og forskningsdepartementene i landene der IED opererer direkte – Italia, Spania og Brasil – offisielt akkreditert flertallet av IED-undergraduate- og masterkursene.
IED er et internasjonalt nettverk for utdanning med et 100 % italiensk DNA. IED har operert innen opplæring og forskning, innen design, mote, visuell kunst, kommunikasjon og ledelse i de kreative næringene i over 50 år. IED-oppdraget er å tilby unge talenter en grundig opplæring – både teoretisk og praktisk – og gi dem "Designkunnskap og tankesett" som vil være den viktigste suksessfaktoren i deres karrierer.
I følge IED-filosofien genererer interaksjon mellom kulturer kreativitet, som blir til innovasjon: å ta hensyn til de kontinuerlige endringene som skjer i måtene vi tenker, kommuniserer, bygger på. Dette er grunnen til at IED-utdanningen representerer en mulighet til å nærme seg en mer bevisst fremtid. IED er langt mer enn en skole: takket være dens urokkelige forpliktelse til innovasjon, er det smeltedigel der nye generasjoner med profesjonalitet hele tiden utfoldes. IED danner et virkelig unikt nettverk av møter, opplevelser, mennesker og kulturer. Studentene våre utvikler en dyp følelse av tilhørighet, og deres drivkraft til å innovere og dele ressurser, ideer og kontakter danner et tett sammensveiset alumnisamfunn
Programresultat
Kontekst – Kommunisere mote betyr å kunne planlegge og administrere integrerte kommunikasjonsstrategier, sette opp reklamekampanjer, koordinere forholdet til media og den andre aktøren i sektoren, organisere arrangementer og show, ta seg av PR, men fremfor alt utvikle lanseringsplaner for produkter, designere og motemerker.
Metodikk og struktur – Målet med studieveien er å forklare hvordan man kan lese mote og forstå alle elementene gjennom dens kulturelle, historiske og sosiale tegn, utvidelsen av dens betydning i markedet i forhold til analyse, posisjonering, distribusjon, identitet, merkevare og forbruker i tillegg til de typiske metodene og språkene for kommunikasjon for nettet og nye medier, trender og stilutviklinger.
I løpet av det tre år lange kurset støtter undervisningen en kvalitativ og kvantitativ tilnærming til markedsføring, ment som et instrument for fortelling og kommunikasjon av merkevaren og produktet og som en disiplin for studier og måling anvendt til markedslogikk. Spesifikke forestillinger og verktøy som markedsundersøkelser og analyse, forretningsplaner, budsjettering, relasjonell og viral markedsføring, forbrukerpsykologi og merkevareanalyse, er med på å forstå mote som et system av trender og behov, og til å foreslå et produkt, forbruker og sektoranalyse .
Målet med kurset er å utvikle de nødvendige ferdighetene og en moderne tilnærming til utfordringene og kompleksitetene i motesystemet og dets kultur, og svare på behovene til autonomi og kritisk holdning, innovasjon og kvalitet, knyttet til utformingen av en organisk og fullstendig markedsføringsplan.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
- Merke- og kommunikasjonsspesialist
- Varespesialist
- Produktsjef
- Mote Kjøper
- Spesialist for detaljhandel og butikk
- Digital koordinator.