Bachelor i motemarkedsføring
IFA Paris
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
3 - 3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 8 400 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Søknadsavgift 150 EUR - Studieavgift: 5800 EUR for nettprogrammet
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
IFA Paris Bachelor Sertifisert av FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Varighet: 3-årig program på engelsk
- Campus: Paris
- Format: Fleksibel
- Studiepoeng: 180
- Søknadsgebyr: € 150
- Studieavgift/år: 8 400 € i Paris, 7 400 € i Paris
- Begrenset til: 25 studenter per klasse
"Bak hver vellykket designer er det en vellykket forretningsperson"
Introduksjon
Bachelor i motemarkedsføring har en innovativ struktur som forbedrer muligheten til å ha en robust forretningsplan for mote som stimulerer kreativitet og talent mens du utforsker dikotomiene mellom øst og vest når det gjelder strategier for markedsføring, kommunikasjon, distribusjon og merkevarebygging. Det regner med et vanlig første år med Bachelor Visual Merchandising og er ment å bli delt inn i to forskjellige kurs for andre og tredje år, for å gi en mer grundig og spesifikk praktisk kunnskap om den foretrukne spesialiseringen, og slutter med den spesifikke eksamen .
Modulene tilbyr en systemisk opplæring, en konstant utfordring for alle studenter som går hver enkelt evne gjennom individuelle oppgaver, teamarbeid og oppdagelse av bransjen. Praktisk anvendelse av den teoretiske kunnskapen er garantert av ekskursjoner og workshops gitt av eksperter innen mote, næringsliv, merkevarebygging og markedsføring.
Selv om programmet er strukturert rundt unike moduler og læringsopplevelser, er høydepunktet vårt fakultet av dyktige og motiverte forelesere som kommer fra mer enn 20 forskjellige land. Denne veritære pedagogiske smeltedigelen lar studentene dra nytte av forskjellige kulturelle perspektiver som igjen stimulerer deres tilbøyelighet til å analysere og løse problemer på kreative og ukonvensjonelle måter.
Studenter som er registrert i IFA Paris Bachelor in Fashion Marketing -programmet, har muligheten til å velge alternativet for å følge FEDE European Bachelor's in Marketing på slutten av 2. året på Bachelor of Fashion Marketing -programmet og motta en trippelpris:
- The Bachelor of Fashion Marketing av IFA Paris
- European Bachelor's in Marketing av FEDE*
- Staten akkrediterte diplom med nivå 2 -registrering hos France Competence ** (tidligere kjent som RNCP) med tittelen "Responsable Marketing et Commercial"
Studenter som tildeles nivå 2 -akkreditert Diploma of "Responsable Marketing et Commercial" vil dra nytte av en anerkjennelse fra et statlig organ som bekrefter at programmet deres tilsvarer en bachelorgrad. Å ha en nivå 2 -sertifisering tillater studenter å få adgang til forskerutdanninger som tilbys av offentlige universiteter. France Competence (eller RNCP -sertifiseringer) er også internasjonalt anerkjent av ulike reguleringsorganer (QAA i Storbritannia, YoK i Tyrkia, AQA i Australia, kinesisk MOE, for å nevne noen).
De 3 årene som strukturerer kurset tilsvarer de 3 nivåene som er identifisert innenfor rammeverket for høyere utdanning. Kurset er konstruert i samsvar med Bologna -konvensjonens prinsipper og gir deltakerne, etter fullført, totalt 180 studiepoeng (60 studiepoeng per år).
Opptak
Læreplan
Kursstruktur
Første året
Under rammen av høyere utdanning tilsvarer det første året en HE nivå 4. Studentene følger kjernemoduler for å oppdage motebransjens univers. De skal tilegne seg grunnleggende ferdigheter innen markedsføring, kommunikasjon, markedsundersøkelser, menneskelige ressurser og regnskap for å legge det pedagogiske grunnlaget for sin læringskurve.
Modulgrupperinger:
- Marketing Foundations: er der studentene skal introduseres til markedsføringsverdenen i en bred ramme.
- Grunnleggende markedsføringsprinsipper Segmentering, målretting og posisjonering av forbrukeratferd Grunnleggende markedskommunikasjon
- Fashion Business: er modulgrupperingen der studentene vil bli introdusert for karrieren som gründere.
- Grunnleggende regnskap og statistikk Menneskelige ressurser Moteindustri Syklus Motedistribusjon Panorama Motemerkevarebygging
- Motemiljø: dette er den veldig spesifikke modulen for å åpne kjernene og spesifisitetene til en karriere innen mote, der studentene blir guidet til å lære det grunnleggende om skaperverket.
- Plaggtypologi Produktutvikling Fargeteori og designmotetrender
- Digital mote: er modulgrupperingen som vil utfordre praktiske og elektroniske ferdigheter, som trengs for å være dyktig eid av alle i bransjen.
- Office Pack Grunnleggende Internett-ferdigheter Grafiske ferdigheter
- Støttestudier: Gir studentene de nødvendige verktøyene for å utvikle deres forståelse av deres personlige, karriere- og bransjebaserte utvikling.
- Moderne motehistorie: Motekultur Motenyheter Personlig og faglig utvikling Arbeidsmetodikk.
Andre år
Under rammen av høyere utdanning tilsvarer det andre året en HE-nivå 5. I denne fasen av læringserfaringen inviteres studentene til å spesialisere seg i motemarkedsføring. Fokus er satt på markedskommunikasjon med en perfekt blanding av forretnings- og kreative moduler.
Modulgrupperinger:
- Markedsføringsgrunnlag: Denne modulgruppen er strukturert rundt både strategiske og operasjonelle perspektiver for motemarkedsføring for å gi studentene en dyp og innovativ forståelse av disiplinen deres.
- Strategisk markedsføring: Media og annonsering PR og merkevarekommunikasjon Retail Management Kjøp og merchandising Visual Merchandising
- Motebedrift: denne andre delen vil tillate studentene å videreutvikle sine forretnings- og gründerferdigheter.
- Finans og budsjett E-Fashion Global samfunnsøkonomi og markedsundersøkelser for fremvoksende markeder
- Motemiljø: modulene som utgjør denne andre delen fokuserer på konstruksjon av plagg.
- Tekstilteknologi plaggproduksjon og kvalitetstekniske filer
- Støttestudier: I det andre året representerer denne modulgrupperingen en plattform for å videreutvikle studentenes faglige og kreative ferdigheter for å gjøre dem markedsklare for sitt tredje års internship.
- Forberedelse til internship Personlig & Faglig utvikling Kreativ skriving 1 og 2
- Digital mote: Studentene vil implementere det grunnleggende lærte under deres førsteårsmodulgruppering for å bruke ferdighetene deres til å lage markedsføringsmateriale.
Tredje året
Under rammen av høyere utdanning, tilsvarer det tredje året en HE-nivå 6. I den siste prosessen av læringserfaringen vil studentene mobilisere alle de overførbare ferdighetene som tidligere er ervervet for å overvinne utfordringene ved utviklingen av deres eget personlige prosjekt . Studenter som velger spesialiseringen motemarkedsføring vil bli pålagt å produsere en omfattende markedsføringsplan med fokus på merkevarebygging og kommunikasjonsstrategier.
I forbindelse med dette, må studentene gjennomføre en praksisperiode for å anvende sine teoretiske kunnskaper i en praktisk kontekst.
Studentarbeid over 3 år
Total arbeidsmengde 3893 timer
2257 timer med ansikt til ansikt-forelesninger
1456 timer med selvstudium
180 timer med industrinettverk