Bachelor Luxury - Trade Trades
Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Fransk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 9 400 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Rangert som nummer 1 i de beste luksuslisensene, er Luxury Bachelor - Business Trades opplæringen som oppfyller behovene til luksusmerker når det gjelder salgsprofiler, og gir viktig kunnskap om luksusmarkedsføring.
De tre årene av denne bacheloren prioriterer overføring av kunnskap og kunnskap i sektoren: kunstnerisk kultur , levende kunst, atferdsteknikker, flerkulturell åpenhet ...
Det er altså tre års profesjonell opplæring, generalist og sektoriell med mange praksisplasser og fagmøter.
Disse regelmessige møtene med fagpersoner i sektoren bringer til dette programmet det som har gjort Sup de Luxe så vellykket i 30 år: anerkjennelse av merkevarer og hus og interessen de har for å gi dem fremtidige ansatte.
Luxury Sup de Luxe Bachelor er det eneste kurset i handel som drar nytte av et slikt sponsing og profesjonelt miljø. Det er det ideelle springbrettet for å bli med i Sup de Luxe MBA eller bli med i den profesjonelle verdenen av merker og hus.
Dette programmet fører til tittelen markedsførings- og markedsføringsoffiser, sertifisert nivå II (6 europeisk), NSF-kode 312p, publisert i den offisielle tidsskriftet 24.4.2020, utgitt av Formatives.
Opptak
Læreplan
Første året
Oppdagelse og forståelse av luksussektoren
- Generell kultur, historie og utfordringer i sektoren
- Økonomi og sivilisasjoner
- Lovens grunnleggende
- Salgsteknikker og kundeforhold
- Metodikk og redaksjonelle spill
- IT-verktøy
- LV1: Engelsk / LV2: Kinesisk nybegynner
- Profesjonelt integrasjonsverksted
- Samtidsetikett / Savoir -vivre - undervist av Philippe Lichtfus
- kommunikasjon
- Introduksjon til markedsføring / luksusmarkedsføring
- Forretningskonferanse
11 ukers praksis i butikk eller på et utsalgssted
Andre år
Oppdagelse og forståelse av handler i luksussektoren
- Geopolitikk
- Internasjonal utvikling av internasjonale luksusmerker
- Luksus og digital: sosiale nettverk, netthandel, e-markedsføring og digitalisering av salgssteder
- CRM - Kundeforhold
- Interkulturell og sosiologi til klienten
- Visuell markedsføring
- Økonomistyring
- IT-verktøy
- Varemerkelov
- kommunikasjon
- LV1: Engelsk / LV2: Kinesisk
- Rekruttering og ferdighetsvurdering
- Kreativitet og endringer i bransjetrender
- Introduksjon til ledelse og virksomhetsledelse
- Profesjonelt integrasjonsverksted
- Forretningskonferanser
- Valgfrie sektorkurs etter eget valg:
- Mote / sying / tilbehør
- mat og Drikke
8 uker med "kommersiell" praksisplass i Frankrike eller i utlandet
Tredje året
Forståelse for de kommersielle og markedsføringsstrategiene til luksusmerker
- Strategisk / operasjonell markedsføring
- Finans
- Sosial rett
- Visuell markedsføring
- Spesialisering innen handel
- Ledelse av et overskuddssenter
- LV1: Engelsk / LV2: Kinesisk
- Profesjonelt integrasjonsverksted
- Forretningskonferanser
- Introduksjon til personalforvaltning
- Valgfrie sektorkurs etter eget valg
24 uker med "profesjonell" praksisplass i Frankrike eller i utlandet
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Bachelor i luksus- og urbedrift
- Geneva, Sveits