Første nivå treårskurs i kommunikasjonsdesign - Napoli
IUAD Accademia della Moda
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Naples, Italia
Språk
Italiensk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Det faglige kurset i kommunikasjonsdesign trener kreative designere med den teoretiske og praktiske forberedelsen til å styre utformingen av visuell kommunikasjon.
Første nivå treårig kurs er anerkjent av Utdanningsdepartementet, Universitetet og Forskningen og inkluderer teoretiske og praktiske leksjoner som adresserer visuell kommunikasjon fra flere synspunkter.
Den eksponentielle veksten av nye kommunikasjonskanaler og nye formater er den mest spennende utfordringen for en designer. I dag gjør visuell kommunikasjon til å designe og skape sammenhengende systemer, som er i stand til å gjenopprette mening utover verktøyene som brukes.
Læreplan
Ditt studium
Hva du vil lære i løpet av kurset
Studieplanene integrerer design-ekspressive og teknisk-operative metoder og markedstrender, for å skape virkelig nødvendige ferdigheter.
Jeg år
Du vil begynne å nærme deg design i dets ulike nyanser, fra illustrasjon til grafisk design, med et solid grunnlag i kunsthistorien.
Total CFA | 60 |
Lærdommer | CFA |
Datagrafikk i | 12 |
Moderne kunsts historie | 6 |
Historien om brukskunst | 6 |
Grafisk design I | 8 |
Layout og visualiseringsteknikker | 6 |
Art Direction I | 8 |
Illustrasjon | 6 |
Grunnlaget for informatikk | 4 |
Engelsk | 4 |
II år
Du vil begynne å håndtere utformingen av det kreative konseptet og lære om de forskjellige kanalene for å oppnå det. I tillegg vil du kunne integrere studieplanen med aktiviteter etter eget valg.
Total CFA | 60 |
Lærdommer | CFA |
Samtidskunstens historie | 6 |
Digital teknologi og applikasjoner | 8 |
Art Direction II | 10 |
Grafisk design II | 8 |
Kreativ skriving | 6 |
Konseptplanlegging | 6 |
Multimedia design | 6 |
Bruke webprogramvare I | 6 |
AF etter eget valg | 4 |
3. år
Du vil utdype de metodiske og markedsføringsaspektene ved det visuelle kommunikasjonsprosjektet, for deretter å integrere programmet med valgfrie aktiviteter.
Total CFA | 60 |
Lærdommer | CFA |
Datagrafikk II | 6 |
Visuell kommunikasjonsdesignmetodikk | 12 |
Samtidskunstens fenomenologi | 6 |
Markedsføring og ledelse | 6 |
Retning | 6 |
Bruk av webprogramvare II | 6 |
AF etter eget valg | 6 |
Ytterligere språkkunnskaper, datakunnskaper eller relasjonskunnskaper, praksisplasser, etc. | 4 |
Siste prøve | 8 |
Eksperiment og arbeid for å lære
Metoden for Akademiet består av 30% av forelesningene og 70% av praktisk anvendelse. Studentene skal arbeide i et åpent laboratorium hvor de kan eksperimentere og lære, med klassesystem simuleringer av virkelige situasjoner, for eksempel realisering av en prototype for en klient.
De endelige tester og prosjekt
Avsluttende eksamen består i utarbeidelse og presentasjon av et flerkanals visuell kommunikasjonsprosjekt. Prosjektet skal omfatte forberedelsesfasen, eventuelle moodboards og skisser, og alt materiell som kan være funksjonelt for å forstå arbeidet som utføres.
Stipend og finansiering
Karrieremuligheter
Fremtiden etter Akademiet
Etter kurset vil du kunne jobbe som frilanser eller samarbeide om redaksjonelle prosjekter, i bedrifter og institusjoner, i bedriftskommunikasjonssektoren, innen bedriftsgrafikk og i digitale medier.