BA i historie
John Cabot University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Rome, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 20 700 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Aug 2024
Introduksjon
Bachelor of Arts in History er designet for å gi den intellektuelle bredden og de analytiske ferdighetene som lar studentene lage meningsfulle forbindelser mellom fortid og nåtid. For å oppnå dette oppfordres historiens hovedfag til å tolke og stille spørsmålstegn ved de kulturelle, sosiale, økonomiske og politiske faktorene som former måten individene, samfunn og kulturer endrer seg over tid.
Historisk fakultet hjelper studentene med å utvikle ferdighetene til historisk analyse, kritisk lesing og skriving og forskning gjennom en kombinasjon av undersøkelseskurs og begrensede påmeldingsseminarer. Gjennom historieprogrammet utvikler studentene deres intellektuelle smidighet, nysgjerrighet og ansvar, sammen med forskning og kommunikative evner. Som sådan gir vår hovedfag et sterkt grunnlag for studenter i historie og relaterte felt, profesjonell utdanning (f.eks. Law School eller lærerutdanning) og karrierer innen ethvert felt som setter stor pris på analytiske og kommunikative ferdigheter.
Læringsutbytte for historie major
Studenter som følger hovedfag 2016 før høsten, kan se læringsutbyttet her.
- LOS 1: Identitet, tolke og utvikle godt begrunnede og sterkt støttede forklaringer på viktige historiske prosesser og utvikling.
- LOS 2: Identitet, tolke og forklare hvordan interaksjoner mellom forskjellige grupper innen enkelt samfunn, politikk og kulturer, sammen med de som krysser slike grenser, bidro til å forme særegne historiske identiteter og resultater.
- LOS 3: Evaluer og analyser forskjellige vitenskapelige argumenter og tolkninger knyttet til ulike historiske problemer og vil lære å identifisere hvordan historikere har undersøkt og tolket forskjellige kulturer over tid.
- LOS 4: Utvikle forståelse for hvordan kontekst og publikum bidrar til å forme historisk tolkning og perspektiv på fortiden gjennom analyse av en rekke kilder.
- LOS 5: Bli oppmerksom på viktigheten av å finne, bruke og produsere pålitelig informasjon og lær å respektere akademisk integritet og etiske standarder i akademisk arbeid.
Krav til graden
A. Universitetets ferdighetskrav i engelsk, matematikk og fremmedspråk.
B. De generelle fordelingskravene til universitetet i engelsk, matematikk og vitenskap, samfunnsvitenskap, humaniora og kunst. (De generelle distribusjonskravene for humaniora vil også bli oppfylt ved å ta kjernekursene som er oppført nedenfor.)
C. Kjerneplan
- HS 120 Introduksjon til vestlig sivilisasjon I
- HS 121 Introduksjon til vestlig sivilisasjon II
- HS 200 Gjør historie
- HS 201 Den langsiktige historien om globalisering
- Ett kurs på 200 eller 300 nivå i hvert av følgende områder: Ancient History (før c. 500 CE), Middelalderhistorie (c. 500-1500 CE), Early Modern History (c. 1500-1800 CE), Modern History ( ca. 1800-2000 CE)
- HM 460 Forskning og skriving innen humaniora
- HS 480 Senioroppgave
Universitetet krever et samlet karaktersnitt på minimum 2,00 i alle kurs som tas ved universitetet, med ikke mer enn to karakterer lavere enn C- i kjernekurs som kreves for hovedfaget.
D. Major valgfag
Syv HS-kurs, hvorav minst fire er på 300-nivå. Minst to av disse må være kurs på 300 nivå utpekt som 'Research Seminars' - studentene oppfordres på det sterkeste til å fullføre disse før semesteret der de melder seg på oppgaven. Studentene oppfordres til å foreslå relevante kurs fra andre fagområder som skal betraktes som hovedfag. Slike forslag må godkjennes av deres rådgiver og leder for humaniora.
E. Generelle valgfag tilstrekkelig til å gi totalt 120 studiepoeng.
Læreplan
Krav til graden
A. Universitetets ferdighetskrav i engelsk, matematikk og fremmedspråk.
B. Universitetets generelle distribusjonskrav i engelsk, matematikk og naturvitenskap, samfunnsvitenskap, humaniora og kunst. (De generelle humanistiske kravene til distribusjon vil også bli tilfredsstilt ved å ta kjernekursene som er oppført nedenfor.)
C. Kjerneplan
- HS 120 Introduksjon til vestlig sivilisasjon I
- HS 121 Introduksjon til vestlig sivilisasjon II
- HS 200 gjør historie
- HS 201 Globaliseringens langsiktige historie
- Ett HS-kurs på 200 eller 300 nivåer innen hvert av følgende områder: Antikkens historie (før ca. 500 e.Kr.), middelalderhistorie (ca. 500–1500 e.Kr.), Tidlig moderne historie (ca. 1500–1800 e.Kr.), moderne historie (ca. 1800–2000 e.Kr.)
- HM 460 Forskning og skriving i humaniora
- HS 480 Senioroppgave
Universitetet krever et samlet minimumskaraktersnitt på 2,00 i alle kurs tatt ved universitetet med ikke mer enn to karakterer lavere enn C-i kjernekurs som kreves for hovedfaget.
D. Major valgfag
Syv HS-kurs, hvorav minst fire er på 300-nivå. Minst to av disse må være kurs på 300 nivåer utpekt som "Forskningsseminarer" - studentene oppfordres sterkt til å fullføre disse før semesteret de melder seg på for oppgaven. Studentene oppfordres til å foreslå relevante emner fra andre disipliner for å bli vurdert som store valgfag. Slike forslag må godkjennes av deres rådgiver og leder for humaniora.
E. Generelle valgfag tilstrekkelig til å gi totalt 120 studiepoeng.
Programresultat
Læringsutbytte for hovedfaget historie
Studenter som følger hovedfaget før høsten 2016 kan se læringsutbyttet her.
- LOS 1: Identifisere, tolke og utvikle velbegrunnede og sterkt støttede forklaringer av store historiske prosesser og utviklinger.
- LOS 2: Identitet, tolk og forklar hvordan interaksjoner mellom ulike grupper innenfor enkeltsamfunn, politikker og kulturer, sammen med de som krysser slike grenser, bidro til å forme særegne historiske identiteter og utfall.
- LOS 3: Vurdere og analysere ulike vitenskapelige argumenter og tolkninger knyttet til ulike historiske problemer og vil lære å identifisere hvordan historikere har undersøkt og tolket ulike kulturer over tid.
- LOS 4: Utvikle en forståelse av hvordan kontekst og publikum bidrar til å forme historisk tolkning og perspektiv på fortiden gjennom analyse av en rekke kilder.
- LOS 5: Bli bevisst viktigheten av å finne, bruke og produsere pålitelig informasjon og lære å respektere den akademiske integriteten og etiske standarder i akademisk arbeid.