BA in Innovative Technologies for Digital Communication
Rome, Italia
VARIGHET
3 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Opptak
Læreplan
Læreplanen Innovasjon og digitalt, som tilbys som en del av studiet i Innovative teknologier for digital kommunikasjon, gir flerfaglig opplæring rettet mot å ta hensyn til brukerens perspektiv i alle faser av utviklingen av innovative digitale applikasjoner. Disse trinnene inkluderer: identifisere behovene til bestemte målkunder, utvikle en prototype av applikasjonen, evaluere brukervennligheten og lansere produktet gjennom ulike digitale kanaler.
Styrken til denne graden er opprettelsen av en integrert visjon om hva det vil si å skape innovasjon, som starter med en nøye analyse av brukernes behov (via intervjuer, fokusgrupper, spørreskjemaer, interaktive workshops og så videre) og dybdekunnskap av de mange digitale teknologiene som er tilgjengelige i dag (ikke bare mobil, men også relatert til tingenes internett, kunstig intelligens og big data).
Samarbeid med universitetets forskningssentre beriker den pedagogiske opplevelsen. Mange professorer er faktisk forskere ved DASIC (Digital Administration and Social Innovation Center), et forskningssenter som engasjerer studenter i en rekke prosjekter fokusert på anvendelse av ny teknologi på bedrifts-, institusjons- og sosialt nivå, med mål om å forbedre produksjonen. , administrasjon og forbruksprosesser gjennom innovasjon og optimalisering.
Første året
Jeg er semester
- Informasjonsteknologi og digitale applikasjoner
- Sosiologi av medier og kommunikasjon
- Visuell og digital mediekultur
- Offentlig taler
II semester
- Innovasjonspsykologi
- Samtidshistorie og mediehistorie
- Medieloven
- Visuell antropologi
Valgfrie gruppe valgfag
- Sosiale medier
- Human-Computer Interaction (HCI)
- Digital filmproduksjon og videoproduksjon
- Avhandlingslab
Valgfri gruppe valgmodul
- Språk og kultur
- logikker
- Nyskapende oppstart
Andre år
Jeg er semester
- Media og religion
- Interaktiv fortellermodul I og modul II
- Bedrifts- og institusjonskommunikasjon
- Digital økonomi og markedsføring modul I og modul II
II semester
- Digital økonomi og markedsføring modul I og modul II
- Internett studier
- Digital sosial forskning
Valgfrie gruppe valgfag
- Sosiale medier
- Human-Computer Interaction (HCI)
- Digital filmproduksjon og videoproduksjon
- Avhandlingslab
Tredje året
Jeg er semester
- Digital mediedesign
- Ledelse av sosiale medier
- Introduksjon til kunstig intelligens
- Entreprenørskap og innovasjon
- Skrive for digitale medier
II semester
Valgfrie gruppe valgfag
- Sosiale medier
- Human-Computer Interaction (HCI)
- Digital filmproduksjon og videoproduksjon
- Avhandlingslab
Valgfri gruppe valgmodul
- Språk og kultur
- logikker
- Nyskapende oppstart
- Andre språkkunnskaper
- Scene
- Avsluttende avhandling
Galleri
Stipend og finansiering
Universitetet tilbyr et begrenset antall delstipend.
Vennligst kontakt oss for mer info.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Etter fullføring av programmet, som utdannet, vil du dukke opp utstyrt med et mangfoldig spekter av kunnskap, ferdigheter og talenter, og posisjonere deg til å utmerke deg i både private virksomheter og offentlige organisasjoner. Du vil få ekspertisen som trengs for å forstå de stadig utviklende paradigmene og språkene innen digital kommunikasjon, slik at du kan lage innhold og formater skreddersydd spesielt for det digitale økosystemet. I tillegg vil du lære hvordan du utvikler interaktive og multimediaprodukter og -tjenester.
Arbeidsmuligheter inkluderer:
- Innovasjonsstrateg: Som innovasjonsstrateg vil du analysere teknologiene som er tilgjengelige på markedet, og finne brukernes reelle behov. Basert på denne innsikten vil du identifisere den optimale interaksjonsopplevelsen.
- User Experience Designer: Som brukeropplevelsesdesigner vil du lage prototyper for digitale applikasjoner. Du vil definere funksjonene og strukturen deres, utvikle grafiske elementer og visuelle identiteter, og validere disse aspektene med potensielle sluttbrukere.
- Social Media Manager: I rollen som sosiale medier manager, vil du bestemme de mest effektive kommunikasjonsmetodene for den digitale applikasjonen. Dette innebærer å identifisere kanalene som den vil nå målgruppen gjennom. Spesifikt vil du definere bruken av sosiale mediekanaler innenfor en bredere kommunikasjonsstrategi.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.