Keystone logo
McMaster University Faculty of Humanities

McMaster University Faculty of Humanities

McMaster University Faculty of Humanities

Introduksjon

Om humaniora

Hvem er vi? Det humanistiske fakultetet omfatter over 125 fakulteter som studerer på heltid og deltid på ni avdelinger. Over 3000 studenter, master og Ph.D. studenter fra hele Canada og rundt om i verden er registrert i programmene våre. De blir med i de mange tusen som har uteksaminert seg fra humaniora-programmer ved McMaster siden opprettelsen i 1887.

En institusjons erklærte visjon er en god indikator på dens dypeste verdier og sterkeste ambisjoner. Visjonen til fakultetet vårt er sentrert om dyktighet innen forskning, innovasjon og undervisning. Visjoner er selvfølgelig ingenting uten prestasjoner. McMaster Humanities ’prestasjoner er overalt: fra forskningsprosjekter og nyskapende undervisning på fakultetet vårt til det intellektuelle og sosiale engasjementet til studentene våre på McMaster og i den store verden.

Vår historie

Det humanistiske fakultet ble først til som et resultat av McMaster University Act, 1976. Handlingen lanserte offisielt den moderne tid og skapte fakultetene for næringsliv, ingeniørvitenskap, helsevitenskap, humaniora, vitenskap og samfunnsvitenskap. Alle referanser til humaniora før 1976 kom under kunstens kontekst, fra 1968 til 1976, og som Fakultet for kunst og naturvitenskap fra 1930 (da universitetet åpnet døren i Hamilton, Ontario) til 1968.

Humanioravisjon

Kortfattet sammendrag

Den liberale kunsten ligger i hjertet av ethvert stort universitet. Ved McMaster University tror vi på et liberalt kunstoppdrag som bygger på styrkene til våre forskjellige fagområder.

Fakultetet vårt er opptatt av å:

  • Søker fremragende forskning, innovasjon i undervisning og kreativitet i scenekunsten.
  • Oppmuntre til kritisk refleksjon og logisk tenking gjennom skriftlig og verbalt uttrykk.
  • Erkjenner det kulturelle mangfoldet i vårt universitet, nasjon og verden.
  • Å innpode studentene viktigheten av ansvarlig og sensitivt globalt statsborgerskap gjennom kulturell selvrefleksjon, etisk resonnement og historisk forståelse.
  • Å kjenne til verdien av språk og nye medier, som et middel til å åpne hodet for nye måter å kommunisere på og nye måter å forstå på.
  • Venturing inn i nye domener av forskning, inkludert de kognitive dimensjonene til musikk, språk og kommunikasjon.
  • Å definere en liberal kunstutdanning i det 21. århundre, som forbereder studentene våre på de neste utfordringene til neste generasjon.
126286_test-image.jpg

Syn

Det humanistiske fakultet er opptatt av å kultivere et undervisnings- og forskningsmiljø som gjenspeiler de høyeste standardene for fagområdene våre, og til å gjennomføre virksomheter innen nye områder av tverrfaglig utredning og pedagogikk. I Arts fortsetter vi å strebe etter en balanse mellom de beste tradisjonene innen humaniora-utdanning og de nye kunnskapsformene som dukker opp innen og ved skjæringspunktene mellom disipliner. Ved å lære fra fortid og presse problemer som vår globale verden står overfor i dag, fremmer vi fremskritt i kunnskap som gjør innovative, positive forskjeller i de ulike livene til studentene våre.

Oppdrag

Oppgaven til det akademiske rådgivningskontoret er å hjelpe studenter ved Det humanistiske fakultet med å realisere sitt fulle potensiale. Det faglige rådgivende personalet samhandler med studenter i en rekke omgivelser, evaluerer deres behov og lærer dem hvordan man navigerer i høyere utdanningssystem. Vi jobber med studenter for å utvikle og implementere individuelle planer med det formål å oppnå både faglige og personlige mål.

Når de kommer inn på fakultetet, blir studentene sammenkoblet med en rådgiver som vil støtte dem fra det første året og frem til eksamen med alle faglige behov.

Akademiske rådgivere gir støtte på følgende områder:

  • Identifisere individuelle utdanningsmål.
  • Program- og kursregistrering.
  • Tolkning av faglig regelverk.
  • Akademiske arbeidsplasser.
  • Utforske andre ressurser på campus etter behov.

Store nye initiativer og gateways

Fakultetet har foreslått fem nye initiativer for å fremme denne spennende agendaen i den liberale kunsten. Basert på styrkene våre representerer initiativene viktige nye innganger til læring og oppdagelse. Noen av disse initiativene vil finne hjemmet sitt i den nye bygningen Liberal Arts: andre vil være lokalisert et annet sted. De skjærer hverandre og støtter hverandre, og hver og en er i samsvar med instruksjonene som er beskrevet i kampanjedokumenter og med vår egen visjon.

  • Senter for globalt medborgerskap og kultur.
  • Language Learning Commons.
  • Wilson Institute for Canadian History.
  • Senter for utøvende kunst
  • Institutt for humaniora og samfunnsvitenskap.

Steder

  • Hamilton

    1280 Main Street West Hamilton, , Hamilton

Spørsmål