BA Honours Reklame, PR og merkevarebygging
Middlesex University Dubai
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Dubai, De forente arabiske emirater
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
AED 167 100 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jan 2025
* totale avgifter
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Dette dynamiske programmet innen reklame, PR og merkevaren reagerer direkte på et forretnings- og teknologimiljø i stadig endring. Vår grad ble utviklet med bransjepartnere for å gi deg de ferdighetene du trenger for å lykkes. Den reagerer på de nye måtene folk bruker, skaper og deler innhold i den digitale epoken, og erkjenner at opprettelse og ledelse av merker er avgjørende ferdigheter for de som jobber med reklame og PR.
Hvorfor studere BA -reklame, PR og merkevarebygging ved Middlesex University?
Hvis du brenner for å jobbe i media, sikrer denne graden at du får de ferdighetene som trengs for å jobbe i reklame- eller kommunikasjonskapasitet, ikke bare i de kreative næringene, men på tvers av næringslivet, veldedighet og offentlig sektor.
På Middlesex handler det ikke bare om hvordan, det handler også om hvorfor. Lær de praktiske ferdighetene for å planlegge og implementere kampanjer på tvers av forskjellige medier, samtidig som du utvikler din kritiske forståelse av de viktige (noen ganger kontroversielle) rollene annonsering, PR og merkevarebygging spiller i vår kultur og samfunn.
I kjernen av graden er fokus på merkevarebygging og digitale medier, og du kan forvente å bli undervist av akademikere så vel som fagfolk med omfattende bransjeerfaring. Du vil dukke opp med en portefølje av arbeid og de ressursene og ferdighetene som er nødvendige for å utvikle ditt eget online merke, noe som forbedrer din arbeidsevne. Dessuten har forskning, planlegging og kommunikasjonsevner du vil utvikle stor verdi, ikke bare for en karriere i media, men for et bredt spekter av profesjonelle, offentlige og private sektorer.
Dubai er et globalt senter for reklame og PR. Vi drar fordel av vår beliggenhet for å koble deg til bransjens hjerte. Vi tilbyr et program for besøk til bransjerelaterte arrangementer og muligheter for nettverksbygging. Gjennom disse koblingene har tidligere studenter lyktes i å sikre praksisplasser hos selskaper som byråer som Ketchum RAAD Middle East, Edelman, Havas PR og DNG Events. Du vil lære gjennom live briefs for å finne virkelige løsninger, samt å samle innsikt fra nåværende bransjeledere under våre vanlige bransjenettverk. Vi bekjemper også bransjens interaksjon og gir deg muligheten til å bygge et profesjonelt nettverk før du tar eksamen og starter karrieren din.
Nyutdannede fra BA Advertising, PR og Branding vil bli forberedt på å ta på seg spennende roller på tvers av de kreative næringene og utover. Du vil tenke kritisk om media, analysere problemer og tenke løsninger, lage og administrere en rekke prosjekter og produsere ditt eget kreative arbeid.
Middlesex University Dubai ble tildelt 'Best Media Center' i regionen ved Forbes Midt-Østen for høyere utdanning Awards 2019.
International Advertising Association
Middlesex University Dubai "BA (Hons) Advertising, PR og Branding" -programmet er akkreditert av International Advertising Association (IAA), et av verdens mest innflytelsesrike nettverk av fagfolk innen markedsføring og markedskommunikasjon. International Advertising Association ble etablert i 1938 og er den eneste globale foreningen som representerer alle sfærer i markedsførings- og markedskommunikasjonsindustrien. Middlesex University Dubai har slått seg sammen med IAA for å gi våre studenter muligheten til å få et nettverk med IAAs industrimedlemmer, motta innrømmelser eller gratis adgang til IAAs Global Events, få tilgang til det siste globale, markedsførings- og kommunikasjonsinnholdet, og delta på profesjonell opplæring ledet av verdens mest respekterte eksperter. IAA -kvalifikasjoner er svært ettertraktet av arbeidsgivere, og kartlegger sammen med våre egne grader, og sikrer at vi gir studentene våre de beste mulighetene for en vellykket karriere i de kreative næringene.
Studenter som er registrert på "BA (Hons) Advertising, PR og Branding" -programmet kan benytte seg av gratis IAA -studentmedlemskap frem til eksamen.
Kursens høydepunkter
- Dette er den eneste graden i Dubai som samler reklame, PR og merkevarebygging
- Det er en dedikert arbeidsplassmulighet i år to, som gir en startpute for å bygge ditt profesjonelle nettverk
- Utdannet deg med ferdighetene, porteføljen av arbeid og bransjeforbindelser som arbeidsgivere krever
- Våre veiledere inkluderer akademiske forskere, journalister, redaktører og PR- og reklameksperter, som vil støtte utviklingen din og hjelpe deg med å bygge bransjespesifikke, overførbare ferdigheter
- Vårt campus gir deg lett tilgjengelig fra Dubais Media City, og våre studenter har sikret plasseringer hos en rekke selskaper, inkludert byråer som Ketchum RAAD Middle East, Edelman, Havas PR og DNG Events
- Du vil dra nytte av en rekke mediarelaterte arrangementer, inkludert Dubai Film Festival og Emirates Airline Festival of Literature. Studentene våre har praktisert på disse arrangementene, deltatt i konkurranser der og vunnet priser arrangert av disse organisasjonene.
Studiemetoder: Det forventes at vi i september 2021 vil ha personlige klasser, og disse kan støttes av et elektronisk element. Det er for tidlig å forplikte seg til 100% Online for tiden, siden det vil avhenge av helse- og sikkerhetssituasjonen og KHDA -tillatelser. Vi kan for øyeblikket si at hvis helse- og sikkerhetssituasjonen tilsier det, kan det være 100% online sammen med personlige klasser.
Opptak
Læreplan
Hva vil du studere på BA Reklame, PR og merkevarebygging?
Dette innovative kurset utforsker et bredt spekter av emner og praksis innen reklame, PR og merkevarebygging, fra kreativ reklame og salgsfremmende videoproduksjon til sosiale medier PR og stedsmerkevarebygging. Du vil lære om de tradisjonelle forskjellene mellom betalte, opptjente og eide medier, men også måtene merkevarekommunikasjon forvandler dette medielandskapet.
Dette kurset vil gjøre deg i stand til å utvikle alle praktiske ferdigheter som er integrert i disiplinene reklame, PR og merkevarebygging. Du vil lære hele spekteret av kvalitative og kvantitative forskningsmetoder, inkludert digital dataanalyse, for å generere innsikt i forbrukeratferd. Denne innsikten vil informere om design, utvikling og pitching av kreativt arbeid og kampanjer, som vil se deg produsere strategidokumenter og reklamemedier som vil inkludere innhold i sosiale medier, annonser, arrangementer og videoer.
Ved slutten av kurset vil du ha utviklet en overbevisende portefølje av akademisk og kreativt arbeid, men også essensielle ferdigheter innen selvmerking og omdømmeledelse.
Informasjon om modul og program er veiledende og kan bli endret.
Merk: Både kjernemoduler og valgfrie moduler blir kontinuerlig oppdatert og under evaluering. Som med de fleste akademiske programmer, må du huske at det er mulig at en modul ikke blir tilbudt i et bestemt år, for eksempel fordi for få studenter velger det. Middlesex University forbeholder seg retten til å variere eller trekke et kurs eller modul.
År 1
- Merkevarer, medier og samfunn (30 studiepoeng) - Obligatorisk
- Kreativ annonsering (30 studiepoeng) - obligatorisk
- PR-praksis (30 studiepoeng) - Obligatorisk
- Innholdsdesign (30 studiepoeng) - Obligatorisk
År 2
- Forstå forbrukerkultur (30 studiepoeng) - Obligatorisk
- Merkevareledelse (30 studiepoeng) - Obligatorisk
- Kampanjeplanlegging (30 studiepoeng) - obligatorisk
- Creative Industries Arbeidsplassering (30 studiepoeng) - Valgfritt
- Markedsføringskulturer (30 studiepoeng) - Valgfritt
- Produksjon av reklamevideo (30 studiepoeng) – valgfritt
År 3
- Uavhengig prosjekt (30 studiepoeng) - Obligatorisk
- Digital annonsering (30 studiepoeng) - Obligatorisk
- Sosiale medier og PR (30 studiepoeng) - Obligatorisk
- Kampanjer og sosial innvirkning (30 studiepoeng) - Valgfritt
- Entreprenørskap (30 studiepoeng) - Valgfritt
- Plass merkevarebygging og internasjonalt diplomati (30 studiepoeng) - Valgfritt
undervisning
Det arrangeres kurs på campus i Dubai Knowledge Park søndag til torsdag mellom kl. 08.30 og 18.30. Ytterligere økter kan planlegges i løpet av helgen eller høytiden, og du bør forvente å motta varsel om disse på forhånd.
Du vil være aktivt involvert i en rekke lærings-, undervisnings- og vurderingsmetoder som en del av programmet ditt. Disse tilnærmingene sikrer at du er involvert og engasjert ved å plassere deg i sentrum for din egen læring. Du vil bli pålagt å delta aktivt i læringsaktiviteter og engasjement med dine medstudenter, både individuelt og i samarbeid. Fakultetet bruker i økende grad eksisterende og nye teknologier, og programmet ditt vil bli lagt til rette for å bruke en rekke medier og online verktøy (My Learning on UniHub, podcasts, wikis, etc.) som vil gi deg tilgang til et mangfoldig utvalg av online ressurser og læremateriell. Ved å delta i e-læring vil du også utvikle ferdigheter som er viktige for læringen din og verdsettes høyt av arbeidsgivere. Slike ferdigheter inkludert fleksibilitet, kommunikasjon, IT-ferdigheter og teamarbeid.
Karrieremuligheter
Utforsk tilnærminger til å jobbe i et mangfold av organisasjoner, inkludert bedrifts- eller markedskommunikasjonsavdelingene til kommersielle eller veldedige organisasjoner, til spesialiserte reklame- og PR-avdelinger i spesifikke mediebransjer. Som nyutdannet kan du starte en karriere innen internkommunikasjon eller informasjonshåndtering, jobbe i kommunikasjonsavdelingen til kommersielle eller ideelle organisasjoner, eller jobbe i et PR- eller reklamebyrå. Med moderne ferdigheter innen media, vil vellykkede studenter også kunne starte karrieren med radio- og/eller TV-kringkastere, forlag, filmselskaper, samt magasiner og aviser. Vi har vært involvert i flere studentkonferanser arrangert av Middle East Public Relations Association (MEPRA), og studentene våre har vunnet B-Hive-konkurransen drevet av MEPRA de siste to årene.