Bachelor of Science in Retail and E-Business Entrepreneurship (BSREE)
Doral, USA
VARIGHET
4 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2024
STUDIEAVGIFT
USD 56 760 *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* total undervisningsanslag
Introduksjon
Bachelor of Science Degree med hovedfag i detaljhandel og e-business entreprenørskap er 120 semestertimer i varighet. Programmet består av tre komponenter. Den første består av 36 semesterstudiepoeng med generell utdanning. Alle kurs er obligatoriske.
Kursene i allmennutdanning er utviklet for å være bredt basert og består av kurs innen områder som samfunnsvitenskap, matematikk, kommunikasjon og humaniora. Den andre komponenten består av 54 semesterstudiepoeng og gir en kjerne for entreprenørskap til alle studenter som er påmeldt et bachelorprogram knyttet til entreprenørskap. Denne komponenten gir en sterk vekt på forretningsutvikling, ledelse, forretningsjus, markedsføring, produktutvikling og regnskap, blant andre gründerstudier. Det er ingen valgfag tilgjengelig i denne komponenten av programmet.
Den tredje komponenten er knyttet til det mer snevert definerte området Retail and E-Business Entrepreneurship. Denne komponenten består av 30 semester studiepoeng og inkluderer, blant andre fokusområder, kurs i finansiering og innhenting av midler, prinsipper for detaljhandel, merkevarebygging og kjøp av detaljhandel, global sourcing, ledelse, markedsføring, e-handel og organisatorisk atferd. Det inkluderer også et hjørnestein og et endelig pitchkurs for forretningskonsept (Retail Business Concept Development II) som samler mange av de essensielle elementene i entreprenørskapskurset for studenten og resulterer i utviklingen av en endelig pitch/plan for forretningskonsept. Alle kurs er obligatoriske.
Programresultat
Målet med Bachelor of Science in Retail and E-Business Entrepreneurship er å forberede studentene til å opprette, lansere, drive eller administrere en detaljhandel eller e-handelsvirksomhet. For å nå dette målet, kombinerer programmets opplæring teori med kurs som legger vekt på hvordan man kan omsette kunnskap til oppnåelige forretningsresultater ved å bruke praktiske prosjekter/planer som kan brukes direkte til forretningsrelaterte aktiviteter.
Elevene vil få kunnskap knyttet til detaljhandelskjøp og merkevarebygging, merchandising, markedsføring i butikk og ekstern, logistikk, forsyningskjedestyring, global innkjøp, e-tail, salg, kvalitetssikring og mer. I tillegg vil de lære å bruke kritisk tenkning og myke ferdigheter til forretningsanalyse og beslutningstaking, evaluere og utnytte forretningsmuligheter og kommunisere forretningskonsepter effektivt både muntlig og skriftlig.
Læreplan
Generell utdanning (36 timer)
- AML 100* – amerikansk litteratur (3 studiepoeng)
- CIS 102 - Computer Concepts (3 studiepoeng)
- COM 100 – Kommunikasjonsprinsipper (3 studiepoeng)
- ECN 131 - Makroøkonomi (3 studiepoeng)
- ECN 132 - Mikroøkonomi (3 studiepoeng)
- ENG 101 - Engelsk komposisjon I (3 studiepoeng)
- ENG 102 - Engelsk komposisjon II (3 studiepoeng)
- MAT 101 - Høyskolematematikk I (3 studiepoeng)
- MAT 102 - Høyskolematematikk II (3 studiepoeng)
- POL 210 - Statsvitenskap (3 studiepoeng)
- PSY 131 - Generell psykologi (3 studiepoeng)
- SOC 101 - Sosiologi (3 studiepoeng)
* Humanistiske valgfag; Studentene må fullføre enten AML 100 eller HIS 201
Entreprenørskaps kjernekomponent (54 timer)
- ACC 210 - Regnskap I (3 studiepoeng)
- ACC 220 - Regnskap II (3 studiepoeng)
- BUL 201 - Business Law I (3 studiepoeng)
- BUS 101 - Introduksjon til virksomhet (3 studiepoeng)
- MGT 103 - Etikk og sosialt ansvar (3 studiepoeng)
- MGT 203 - Human Relations in Business (3 studiepoeng)
- MGT 230 - Small Business Management (3 studiepoeng)
- MGT 305 - Internasjonal virksomhet (3 studiepoeng)
- MGT 340 - Personlig økonomistyring (3 studiepoeng)
- MKG 101 – Markedsføringsprinsipper (3 studiepoeng)
- MKG 106 – Reklame (3 studiepoeng)
- ENT 200 - Introduksjon til entreprenørskap (3 studiepoeng)
- MKG 306 - Markedsføring og digital medieplanlegging (3 studiepoeng)
- BUL 203 - Juridiske vurderinger for entreprenører (3 studiepoeng)
- ENT 300 - Entreprenøriell tankesett og lederskapsstrategier (3 studiepoeng)
- ENT 305 - Produktmarkedsundersøkelse og miljøanalyse (3 studiepoeng)
- ENT 306 - Produktutvikling (3 studiepoeng)
- ENT 343 - Retail Business Concept Development I (3 studiepoeng)
Hovedkomponent for BS i detaljhandel og e-business-entreprenørskap (30 timer)
- FIN 434 - Finansiering og skaffe midler (3 studiepoeng)
- RTL 405 – Retail Merchandising Principles (3 studiepoeng)
- RTL 406 – Retail Branding (3 studiepoeng)
- RTL 407 - Detaljhandel (3 kreditttimer)
- BUS 444 - Drift, logistikk og forsyningskjedestyring (3 studiepoeng)
- ENT 404 - Global Sourcing (3 studiepoeng)
- ENT 412 - Lønnsomhets- og resultatstyring (3 studiepoeng)
- ENT 416 - Entreprenøriell e-handel og e-tail (3 studiepoeng)
- ENT 420 - Øke salg og få trekkraft (3 studiepoeng)
- ENT 498 - Capstone and Final Business Pitch (Retail Business Concept Development II) (3 studiepoeng)
Totalt antall timer som kreves for eksamen - 120 timer
Karrieremuligheter
Vellykket gjennomføring av programmet forbereder kandidater til selvstendig næringsvirksomhet som gründere eller småbedriftseiere (spesielt med fokus på detaljhandel eller e-business), og ansettelse i stillinger som generelle og driftsledere, prosjektledere, produksjonsledere, markedssjefer, innovasjon offiserer, innkjøpssjefer, detaljhandels-/e-tailledere, leverandørkjedeledere, ledelsesanalytikere, forretningsledere, logistikkanalytikere, distribusjonssjefer, innkjøpsagenter, markedsundersøkelsesanalytikere og detaljsalgsrepresentanter/-direktører.
Opptak
Galleri
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.