
BSc in
Bachelor of Science i geologi Mapúa Institute of Technology

Stipend
Introduksjon
Dette programmet er beregnet for studenter som ønsker å bli profesjonelle geologer og / eller de som har tenkt å delta på gradsstudier i geofag. Det er en tverrfaglig vitenskap som integrerer geologiske observasjoner og begreper med en rekke fi elds inkludert fysikk, kjemi, matematikk, og moderne teknologi i studiet av Jordens prosesser, miljøer og historie.
Nyutdannede av programmet kan forfølge en karriere innen bransjer som mineraler / gruvedrift, petroleum, og konstruksjon, i akademia, eller engasjere seg i miljørådgivning eller offentlig tjeneste.
Visjon
The School of Civil, miljø og geologiske Engineering (SCEGE) skal være en bastion av faglig og teknisk dyktighet som utvikler og innprenter i den filippinske ungdom verdiene av kritisk tenkning, sosial bevissthet og miljøhensyn gjennom state-of-the-art levering og cutting edge forskning mens tilpasse seg de stadig skiftende globale trender i ingeniørutdanningen og teknologi.
Innen fem år etter endt utdanning, skal de nyutdannede av Geologi programmet har:
jeg. Gjennomført, enkeltvis eller i grupper, prosjekter som viser evne til å løse komplekse tekniske problemer ii. Hadde betydelig engasjement i prosjekter som tar hensyn til sikkerhet, helse, miljø og offentlig velferd, blant annet gjennom tilslutning til nødvendige koder og lover.
iii. Demonstrerte profesjonell suksess via kampanjer og / eller stillinger med økende ansvar iv. Demonstrerte livslang læring via fremgang mot ferdigstillelse av en høyere grad, faglig utvikling / etterutdanningskurs, eller industriell kurs v. Utstilt profesjonell oppførsel og holdning i ingeniørfag praksis vi. Initiert og gjennomført handlinger mot forbedring av engineering praksis
PROGRAM UTFALL
en. Evne til å anvende kunnskap i matematikk, vitenskap og teknikk b. Muligheten til å utforme og utføre eksperimenter, så vel som for å analysere og tolke data c. Evne til å utforme et system, komponent eller prosess for å møte ønsket behov innenfor realistiske rammer som økonomisk, miljømessige, sosiale, politiske, etiske, helse og sikkerhet, produserbarhet, og bærekraft d. Evne til å fungere på tverrfaglig team e. Evne til å identifisere, formulere og løse tekniske problemer f. Forståelse av faglig og etisk ansvar g. Evne til å kommunisere effektivt timer. Bred utdanning er nødvendig for å forstå effekten av tekniske løsninger i det globale og samfunnsmessig kontekst i. Erkjennelse av behovet for, og evne til å engasjere seg i livslang læring j. Kunnskap om aktuelle tema k. Evne til å bruke teknikker, ferdigheter og moderne tekniske verktøy som er nødvendige for engineering praksis l. Kunnskap og forståelse av tekniske og ledelsesprinsipper, som medlem og leder i et team, til å lede prosjekter i tverrfaglige miljøer