
Bachelor in
Bachelor i ingeniørfag i maskin- og romfartsteknikk
Nazarbayev University

Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Astana, Kasakhstan
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* meritbaserte stipend er tilgjengelige
Introduksjon
Mechanical and Aerospace Engineering-studiet ved School of Engineering er basert på en innovativ læreplan for systembasert utdanning (hvor ingeniørproblemer håndteres på en integrert måte), kombinert med spesialiseringer innen områdene mekanisk og romfartsteknikk.
Elektriske ingeniører designer og operasjonaliserer de elektriske systemene for biler og fly. De mer tradisjonelle har fokusert på generering og forsyning av kraft, mens elektronikkingeniører har jobbet med applikasjoner av elektrisitet til kontrollsystemer eller signalbehandling. Elektriske ingeniører spesialiserer seg på områder som kraftsystemteknikk eller produksjon av elektrisk utstyr, kommunikasjon, signalbehandling og kontrollsystemer og har regelmessig en spesialitet innenfor ett av disse områdene - kontrollsystemer eller luftfartselektronikk.
Generell informasjon
- Campus: Astana, Kasakhstan
- Språk: Engelsk
- Leveringsmodus: Heltid, på campus
- Varighet: 4 år
- Totalt studiepoeng: 248
Mål
BIng-programmet i Mechanical & Aerospace Engineering har som mål å gi utdanningen og opplæringen som gjør det mulig for kandidaten å:
- Tilegne seg en sterk grunnleggende vitenskapelig og teknologisk kunnskapsbase med kritisk tenkning som er nødvendig for livslang læring og for å forfølge en rekke romfarts- og/eller maskiningeniørkarrierer innen industri, akademisk og forskning i Kasakhstan eller i utlandet;
- Bruk ingeniørferdigheter som inkluderer bruk av standarder, datamaskiner, eksperimenter og realistiske begrensninger for å analysere, designe og løse problemer knyttet til luftfarts- og/eller maskiningeniørfaget;
- Forstå de moralske forpliktelsene, etiske standardene og profesjonelle integriteten til luftfarts- og/eller maskiningeniørpraksis og ha en bevissthet om sikkerhet, juridisk, miljømessig og sosial innvirkning på rollen til ingeniørprofesjonen i en flerkulturell, global økonomi; og
- Utvikle grunnlaget for lederskap gjennom evnen til å kommunisere effektivt teknisk og faglig informasjon samt å jobbe selvstendig eller som medlem av team.
School of Engineering and Digital Sciences
Nazarbayev University's School of Engineering and Digital Sciences (NU SEDS) har designet alle sine programmer for å revolusjonere det tradisjonelle ingeniør- og naturvitenskapelige læringsmiljøet til forelesninger og laboratorier for å inkludere moderne komponenter som engasjerer studentene i prosjektbaserte øvelser i kritisk tenkning.
Som ledere i verdensklasse innen STEM-utdanning, går alle NU SEDS-kandidater inn på den globale markedsplassen som svært dyktige eksperter innen deres valgte studieretning. Våre kandidater fortsetter å bli innovatører som overvinner hindringene i Sentral-Asia og Eurasias avanserte teknologiindustri.
SEDS fremmer et oppdrag om å bruke avansert teknologi og forskning for å forme studentekspertise og trene dem i kritisk tenkning og oppfinnsom design.
Nyutdannede fra NU SEDS er ettertraktet i det globale ingeniør- og digitale vitenskapssamfunnet på grunn av studentenes tverrfaglige perspektiver som er avgjørende for å fremme moderne industri og infrastruktur.
Strategiske partnere til Nazarbayev University
- Duke University, Fuqua School of Business (USA)
- National University of Singapore, Lee Kuan Yew School of Public Policy (Singapore)
- University of Pennsylvania (USA)
- University of Cambridge (Storbritannia)
- Colorado School of Mines (USA)
- University of Wisconsin-Madison (USA)
- University of Pittsburgh Medical Center (USA)
- Lawrence Berkeley National Laboratory (USA)
- Oak Ridge Associated Universities (USA)
Opptak
Læreplan
Capstone prosjekt
Capstone-prosjektet er et 2-semesters felleskurs for alle ingeniørprogrammer som spenner over høst- og vårsemesteret samme studieår. Betydningen av Capstone-prosjektet gjenspeiles i det totale antall studiepoeng det har, som er 12 studiepoeng som tilsvarer to standardstørrelser.
En av de viktige egenskapene til Capstone-prosjektet er "learning by doing". Det er ment å være en plattform for studentene til å utvikle sine intellektuelle og innovative evner og gi dem muligheten til å integrere og anvende kunnskap og analytiske ferdigheter oppnådd i tidligere stadier av studiet. Det skal også gi studentene muligheter til å utvikle sine problemløsningsevner og kommunikasjonsevner. Prosessen fra konsept til endelig implementering og testing, gjennom problemidentifikasjon og valg av hensiktsmessige løsninger, vil bli øvd på av studentene.
Programspesifiserte kurs
Nazarbayev University har vedtatt Bologna-avtalen, og School of Engineering bruker derfor European Credit Transfer System (ECTS). De fleste emner som skal studeres i år 1, år 2, år 3 og år 4 er av standard studiepoengverdi med 6 studiepoeng hver, bortsett fra enkelte kurs, som Calculus I osv. som har andre studiepoeng enn 6. En student er forventes å bruke ca. 25 til 30 timer studie per semester (inkludert klassekontakt og annen studieinnsats) i 1 stp.
Karrieremuligheter
Mulige karrieredestinasjoner:
- Tegnere
- Materialteknikk
- Maskintekniske teknikere
- Petroleumsingeniører
- Naturvitenskapelige ledere
- Kjernefysiske ingeniører
- Fysikere og astronomer
- Produksjon
- Luftfart
- Gruvedrift
- Strøm og vannforsyning
- Ingeniør- og ledelsesrådgivning
- Bilindustri, romfart og luftfart, prosessindustri
- Elektrisitetsproduksjon
- Elektronikkproduksjon og applikasjoner
Galleri
Programresultat
Etter vellykket gjennomføring av BEng (Hons) i Mechanical and Aerospace Engineering-programmet, vil studentene kunne:
- Identifisere, formulere og løse komplekse mekaniske og romfartstekniske problemer ved å anvende prinsipper for ingeniørvitenskap, naturvitenskap og matematikk,
- Utvikle innovative ingeniørdesignprosesser og løsninger for mekaniske og romfartstekniske produkter og systemer som oppfyller spesifiserte behov med hensyn til folkehelse og sikkerhet, og globale, kulturelle, sosiale, miljømessige, økonomiske og andre faktorer som passer for faget,
- Utvikle og utføre passende eksperimentering, analysere og tolke data, og bruke ingeniørmessig skjønn for å trekke konklusjoner,
- Kommuniser effektivt med en rekke publikum, og viser profesjonelt og etisk ansvar,
- Anerkjenne etisk og profesjonelt ansvar i tekniske situasjoner og foreta informerte vurderinger, som må vurdere virkningen av tekniske løsninger i globale, økonomiske, miljømessige og samfunnsmessige sammenhenger,
- Erkjenne det pågående behovet for å tilegne seg ny kunnskap, velge passende læringsstrategier, og å anvende denne kunnskapen,
- Fungere effektivt som medlem eller leder av et team som setter mål, planlegger oppgaver, overholder tidsfrister og skaper et samarbeidende og inkluderende miljø.