
BSc in
BSC (HONS) ELLER DIPLOMA I TURISMEMARKEDNING Oman Tourism College

Stipend
Introduksjon
For å være synlig internasjonalt og regionalt, må turistmål i Oman konkurrere internasjonalt og sørge for at de oppfyller nåværende og fremtidige behov for turister. Dette krever mer vekt på kundeorientering og sofistikert markedsføringspraksis og ledelse. Markedsføring av turisme er forskjellig fra markedsføring av de fleste andre produkter, ettersom det som markedsføres er en opplevelse.
BSc (Hons) i turistmarkedsføring gir derfor en tverrfaglig tilnærming for å utvikle fagpersoner for turistsektoren som har en dyp forståelse av den kritiske rollen markedsføring har for å støtte virksomhetsvekst.
Nyutdannede av programmet vil kunne planlegge og integrere markedsføring av turisme systematisk og helhetlig, enten det er for private eller statlige selskaper på lokalt, nasjonalt, regionalt og internasjonalt nivå for å møte behovene til identifiserbare forbrukergrupper. Læreplanen integrerer studiet av turisme, et markedsføringsfokus og utviklingen av den enkelte student.